Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 23 de mayo del 2013 Propósito # 61: ¿Qué le paso al alcalde? Actividad Inicial: Write a sentence with each word.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Nationalities americano(a) = American chileno(a) = Chilean
In this chapter you will learn to: ask or tell who someone is ask or tell what something is ask or tell where someone is from ask or tell what someone.
Elementary Spanish Tiene la boca es larga. Tiene la boca larga.
Me llamo _________ Clase 7 il La fecha es el 11 de febrero del 2013 Propósito # 55: ¿Saben uds. nadar? Actividad Inicial: Completa la oración con la forma.
Me llamo ________ Clase 9N La fecha es el 25 de octubre del 2011
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
¿Cómo eres?.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. pelirrojo, pelirroja pelirrojos, pelirrojas Redhead.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
?QUIEN ES? ?COMO ES?. COMICO/GRACIOSO COMICA/GRACIOSA.
Repaso capítulo 1. Listening and choose. Listen to the statements and identify the picture it describes. There are 6 sentences but only 5 pictures. ____.
In this chapter you will learn to: ❖ ask or tell who someone is ❖ ask or tell what something is ❖ ask or tell where someone is from ❖ ask or tell what.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Ch. 2: Más adjetivos….
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.

 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
Español 1 15, 20 DE OCTUBRE. La Campana - ¿Quién soy yo? Read the descriptions and decide who they are. 1. Yo soy gordo y contento. Tengo pelo blanco.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Español de octubre.
+ Adjetivos y Personas. + ?Cómo eres? What are you like???
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 4 – 9/2 – 9/5. 1.
Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 21 de mayo del 2013 Propósito # 60: ¿Cómo usar el verbo ser? Actividad Inicial: Describe la foto.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Question Words Explanation / definition Specific selection Adónde = where to De dónde = from where Dónde = where Cómo = how Qué = what Cuál (es) = which.
Ser – To be Yo soyI am Tú eresYou are – (informal) to talk to a friend Él es, ella es, usted es He is, She is, You are, (formal) to talk to someone older.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
We have had a mission... Some of the things that you have done… I have travelled. This adventure has been… You have gone. Nosotros hemos tenido una misión.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿Qué dicen esta palabras?
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
Examen de unidad 1 leccion 2
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
El Quijote Literatura famosa. Fun Fact! It is claimed that El Quijote is the most widely read book in the world with the exception of the Bible. Has anyone.
Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 10 de mayo del 2013 Propósito # 59: ¿Quién es el detective Conan? Actividad Inicial: Copia y Responde 1. ¿Quién.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Los adjetivos.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Calentamiento Translate: *We are smart.
Descripciones Adjetivos.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Personal Identification Unit
Hoy es miércoles el tres de octubre
Whiteboard Game Juego de Pizarra.
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Me llamo _________ Clase 8N La fecha es el 23 de mayo del 2013 Propósito # 61: ¿Qué le paso al alcalde? Actividad Inicial: Write a sentence with each word. 1.malvado 2.cómico 3. astuto 4.inteligente 5.serio 6.peligroso

Más vocabulario flaco (skinny) gordo (fat) pelirrojo (redhead) morena ( brunette) usa lentes ( wears glasses ) alta (tall) baja (short) pecas (freckles) rubia (bond)

Describe cómo son ellos

¡Han secuestrado al alcalde! The city of Madrid is in shock. This afternoon the mayor, Don Ramón Sanchez has been kidnapped. There are several suspects but the police have not been able to identify the kidnapper. Mr. Sanchez was seen today in the morning talking to someone who appears to have brown hair, blue eyes, is very tall, thin and wears glasses. Since you are well known for your job as detectives in Madrid, you have decided to help the police with the case. Read the suspects records according to the municipal police.