Task / Trabajo 1. Los estudiantes deben (students will): Identificar ocho miembros de su familia (identify eight members of his/her family Describir a.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starts next Thursday, June 2nd
Advertisements

Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Key Learning: Students will describe their classes by writing or saying what they like Or dislike about the class, describing what the students and the.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Preguntas del examen final
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Mi familia.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
24 de febrero de 2014 Español 1.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Quasimodo: What are the different uses of SER we have covered so far?
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Actividad de Escritura
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Martes, el 21 de octubre.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Trabajo de timbre Contesten las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo se llama una persona que apaga incendios? 2.¿Cómo se llama una persona que vende.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Anuncio Personal.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
Calentamiento 1. ¿Cómo se dice "My car is red" en español?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 3 3 de marzo de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Writing portion of test 1B
Introduction to World Communities Family Project
Day 12 Exploratory 7 de octubre
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
You will make a presentation about your family
Descripciones de Personalidad
Teach me how to conjugate
Vámonos Complete and write out the following sentences.
Development of the concert programme
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
La familia The Family.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Task / Trabajo 1. Los estudiantes deben (students will): Identificar ocho miembros de su familia (identify eight members of his/her family Describir a cada miembro de su familia (describe each family member) Escribir un párrafo sobre su familia y las cosas que le gustan a cada persona (write a paragraph about his/her family and the things they like). En el párrafo deben incluir los cumpleaños, la edad y la ocupación de cada miembro de la familia (in the paragraph they must include their age, birthdays, and ocupations)

2. Como formato para la presentación, los estudiantes pueden elegir entre... (students can choose between the following formats...): a power point presentation, a poster, a digital book, a scrapbook, etc 3. Los estudiantes tienen dos clases Las presentaciones digitales deben ser enviadas por al profesor o ser traídas en un USB (digital presentations must be sent by to the teacher or brought to class on a USB)