La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

GETTING READY FOR KINDERGARTEN 2013-2014 [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "GETTING READY FOR KINDERGARTEN 2013-2014 [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC."— Transcripción de la presentación:

1 GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC

2 PREPARANDONOSE PARA KINDER [INSERT School Name] Reunion De Padres [INSERT AIC Name], AIC

3 Facts about Kindergarten –Attendance and Achievement Kindergarten Academics The Transition Process Tips For Parents OVERVIEW

4 Hechos referente a Kínder –Asistencia y logro Clases Académicas en Kínder El proceso de transición Consejos para padres VISION GENERAL

5 FACTS ABOUT KINDERGARTEN Attendance and Achievement In the LAUSD, 1 out of every 5 kindergarten and first grade students are chronically absent A students who is chronically absent in Kindergarten: –Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading –Is likely to have lower academic achievement in fifth grade –Is missing valuable core instruction With healthy eating and proper care, many of these chronic absences can be prevented. Research shows that for every one day missed, it takes a child three or more days to catch up.

6 HECHOS REFERENTE A KINDER En el Distrito Escolar de L.A., u no de cada 5 estudiantes en kínder y primer grado es ausente de manera crónica El estudiante ausente crónica mente en Kínder es mas probable de: –Ejecutar pobremente en primer grado, especialmente el lectura –Tener logros académicos mas bajos en quinto grado –Pierde Instrucción valiosa y central Con hábitos de alimentos saludablemente y cuidados preventivos, muchas de estas ausencias pueden ser prevenidas Estudios demostrado que por cada un día perdido, le toma hasta tres días o mas a un estudiante para ponerse al corriente.

7 RESEARCH SHOWS: Students who miss 7 or fewer days of school are more likely to success! 88-95% 96 %+ FACTS ABOUT KINDERGARTEN Attendance and Achievement

8 LOS ESTUDIOS DEMUESTRAN: ¡Los estudiantes que pierden 7 o menos diaz de escuela son mas probables de ser exitos! 88-95% 96 %+ HECHOS REFERENTE A KINDER Asistencia y logro

9 1 st Grade Math & Reading Performance by Kindergarten Attendance Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K. FACTS ABOUT KINDERGARTEN Attendance and Achievement

10 Desempeño en Matemáticas y Lectura en Primer Grado dependiendo en la Asistencia en Kínder Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K. HECHOS REFERENTE A KINDER Asistencia y logro

11 KINDERGARTEN ACADEMICS Some LAUSD Standards Recognize alphabets and letter sounds Orally, use sentences that are grammatically correct Identify and use capital letters and some punctuation Begin to learn High Frequency Words (the most commonly used words in reading)** MATHEMATICS Envision Curriculum Compare two or more sets and identify equal to, more than, or less than Count, recognize, name and order numbers (to 30) using objects Describe number patterns Count by 2s, 5s, and 10s LANGUAGE ARTS Treasures Curriculum By first grade, children are tested on their fluency so the more words they learn in Kinder the better.

12 LOGROS ACADÉMICOS EN KINDER Algunas normas de LAUSD Reconocer las letras y sus sonidos Vocalmente, usar oraciones y correctas gramáticamente Identificar el uso de letras mayúsculas y puntuación Aprender Palabras de alta frecuencia (palabras que se usan mas frecuente en lectura)** Matemáticas Vision de estudio Comparar dos o mas grupos e identificar si son iguales, mayores que o menores de Contar, reconocer, nombrar y ordenar en los números (hasta el 30) usando objetos Describir patrones de números Contra de 2s, 5s, y 10s Artes de lenguaje: Currículo de estudio En primer grado, los niños tendrán un examen de fluidez; así que entre más palabras conozcan en kínder mejor.

13 Managing THE TRANSITION PROCESS 1. Talk with you child about the change and the new school. Say positive things about this new experience. Share stories about what it will be like going to school. For current Pre-K studentsLet your child know there will be more instructional hours in Kinder (6 hour days; and 5 days a week) 2. Let your child talk about his/her questions or fears. Tell him/her that everyone has questions when they make a change. 3. Practice some of the skills and routines s/he will need when s/he begins school. Talk with your childs teacher to find out what routines are like in the kindergarten classroom. Role-play routines like eating in the lunchroom and managing his belongings. Practice habits like packing lunches, laying out clothes, and putting materials in one place so they will be easy to find. 4.Read books about starting school.

14 Manejar EL PROCESO DE TRANSICIÓN 1.Hable con su hijo/a sobre el cambio y la nueva escuela. Diga cosas positivas sobre la nuevas experiencia. Comparta historias sobre como será el ir a la nueva escuela.. Para los estudiantes en pre-k- Déjele saber a su hijo/a que el día tendrá mas horas académicas (6 horas al día; y 5 días a la semana) 2. Deje que su hijo/a hable sobre sus preocupaciones o miedos. Dígale que todos tenemos preguntas con cambios. 3. Practique algunas de las rutinas y habilidades que el/ella necesitara cuando comience la escuela. Hable con el/la maestro/a sobre la clase de rutinas que su hijo/a tendrá en Kínder. Practique con su hijo/a las rutinas como comer en la cafetería y ponerle atención a sus pertenencias. Practique hábitos de empacar su mochila, su almuerzo, preparar su ropa, y mantener sus cosas en un solo lugar para encontrarlos mas fácil. 4. Leales libros sobre el comienzo de la escuela.

15 Use the summer to prepare yourself and your child: 1.Bring up school in conversations at home as much as possible 2.Start the school bedtime routine a month before school starts 3.Work with your child throughout the summer on kindergarten readiness academic skills such as writing his/her name 4.Do arts-and-crafts projects with your child during the summer 5.Work with your child on problem-solving 6.Attend open house and meet-the-teacher 7.Familiarize yourself with some of the skills necessary for kindergarten 8.Help your child learn the importance of developing a daily routine More TIPS FOR PARENTS

16 Utilicé el verano para prepararse usted y su hijo: 1.Hable sobre la escuela lo más posible. 2.Espíense la rutina de dormir un mes antes de comenzar la escuela. 3.Durante el verano practique con su hijo/a habilidades que utilizara en kínder como escribir su nombre. 4.Haga proyectos de artes manuales con su hijo/a durante el verano. 5.Trabaje con su hijo/a en resolver problemas. 6.Asista a reuniones de regreso a la escuela y conozca el maestro/a. 7.Familiarícese con unas de las habilidades necesarias para el Kínder. 8.Ayúdele a su hijo a aprender la importancia de desarrollar una rutina diaria. Mas CONSEJOS PARA PADRES

17 THE VALUE OF KINDERGATEN Excellent attendance in Kindergarten establishes positive school attendance habits, increases parent engagement, and allows for better student engagement which can last throughout High School.

18 EL VALOR DEL KINSER Asistencia excelente en kínder establece hábitos positivos de asistencia escolar, aumenta la participación de los padres, y permite el compromiso del estudiante hacia la escuela que les dura hasta la preparatoria.

19 THANK YOU! ¡GRACIAS!


Descargar ppt "GETTING READY FOR KINDERGARTEN 2013-2014 [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC."

Presentaciones similares


Anuncios Google