La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011."— Transcripción de la presentación:

1 MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011

2 Welcome! Please sign in and grab some chocolate. Select a seat. Use sticky notes to record any questions. If there isnt time to address all questions, then answers will be ed out.

3 DRA/EDL and AIMSweb/Tejas Lee – MOY Meeting Agenda DRA/EDL procedures DRA/EDL database information Break – those who are only DRA/EDL representatives can depart AIMSweb/TL procedures AIMsweb database information

4 DRA/EDL Grades 1 – 5 November 28 – December 16 Kindergarten January 24 –February 7 Input scores within two weeks!

5 DRA/EDL Make sure you order any materials you need for Grades 1 – 5 immediately. Order materials needed for Kinder by the end of November.

6 DRA/EDL – Who is tested? Students new to the district Students who were flagged after BOY testing Other students that you have concerns about

7 Database Debbie Lewis and assessment upload new students every Monday. DRA/EDL will be transferred to Teacher Portal in November.

8 Break If you are only a DRA/EDL representative, you may leave.

9 AIMSweb/Tejas LEE MOY Testing Window January 3 – 27 Grades 3-5 January 10-January 23 Grades K-2 Input scores within two weeks!

10 AIMSweb Ordering Make sure you send in your orders to Mary Pokorny by the end of November to ensure that you have what you need by January!

11 AIMSweb – Who is tested? Although students may be tested due to AIMSweb being the Universal Screener, for our purposes AIMSweb is only necessary for: Students new to the district Students who were flagged after BOY testing Other students that you have concerns about

12 Tejas LEE Branching Rules – All the tasks within a section go from easy to hard, so if a student is NI on an easier task, the branching rule is designed to avoid frustrating the student, so it skips the more difficult tasks. *After the BOY administration, Entry Point Rules take effect. If the student was Developed on a task, it does not need to be re-administered. Since the assessment is the same at all 3 time points (except for Tejas LEE Dictado), the student has 3 opportunities to be Developed on a task. This excludes the stories. All students will attempt all stories at each administration.

13 Tejas LEE - Kindergarten TaskIf D or NEIf NI Opcional Conocimiento de la letra impresa Continúe con la sección 1 Seccion 1/2 1-Identificacion de las letras 2-Conocimiento de los sonidos Continúe con la sección 3 Seccion 3 Conocimiento de rimas Continúe con la sección 4 Seccion 4/5 4-Union de las silabas 5-Segmentacion de las silabas Continúe con la sección 6Continúe con el cuento Seccion 6 Identificacion del sonido inicial Continúe con la sección 7 Seccion 7 Identificacion del sonido final Continúe con la sección 8 Seccion 8 Union de los sonidos Continúe con la sección 9 Seccion 9 Reconocimiento de las palabras Continúe con el cuento El cuentoContinúe con la comprensión Comprensión auditiva BOY/MOY-end administration EOY-If D on sección 4/5, continúe con la sección 11 BOY/MOY-end administration EOY-If D on sección 4/5, continúe con la sección 11 Seccion 11 (EOY ONLY) Comprension de lectura End administration

14 Tejas LEE – First Grade TaskIf D or NEIf NI Seccion 1/2 1-Identificacion del sonido inicial 2-Conocimiento del sonido final Continúe con la sección 3 Seccion 3/4 3-Unión de los sonidos 4-Segmentación de los sonidos Continúe con la sección 5Continúe con la sección 7 Seccion 5/6 5-Omision del sonido inicial 6-Omision del sonido final Continúe con la sección 7 Seccion 7 Reconocimiento de las palabras Continúe con el cuento Cuento 1If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, continúe con el cuento 2 Cuento 1 ComprensionContinúe con el cuento 2 Cuento 2If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, continúe con la sección 9 Cuento 2 ComprensionEnd administration o continúe con la sección 9 Seccion 9 Dictado *This can be administered at any point BOY-end administration MOY/EOY- If D on sección 3/4 continúe con la sección 9 BOY-end administration MOY/EOY- If D on sección 3/4 continúe con la sección 9

15 Tejas LEE – Second Grade TaskIf D or NEIf NI Sección 1 Reconocimiento de las palabrasContinúe con el cuento 1 Cuento 1If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, continúe con el cuento 2 Cuento 1 ComprensiónContinúe con el cuento 2 Cuento 2If above a FRU level, continúe con la comprensión If FRU, end administration o continúe a la sección 3 Cuento 2 ComprensiónContinúe con la sección 3 Seccion 3 Dictado *This can be administered at any point End administration

16 Database Directions for updating Student/Teacher lists – Debbie Lewis and assessment upload new students every Monday AIMSweb will be in Teacher Portal sometime in November

17 QUESTIONS????? Joyce Tucker Meghan Heller


Descargar ppt "MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011."

Presentaciones similares


Anuncios Google