La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PRESENTACIÓ DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PRESENTACIÓ DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES"— Transcripción de la presentación:

1 PRESENTACIÓ DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES
DELS INTERINS I DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES 14 de desembre de 2006

2 FASE DE PRÀCTIQUES FASE DE TUTORIA
Fonaments normatius. Procés d’avaluació: Què fa el centre? FASE DE PRÀCTIQUES FASE DE TUTORIA 1.- Nomenar un/a tutor/a 2.- Acollir (fase d’acollida) 3.- Tutoritzar 4.- Informar l’inspector/a en cas de detecció de possible manca de competència docent i establir mesures de millora 5.- Redactar els informes finals Què fa la inspecció?

3 LEY ORGÁNICA 2/2006, de 3 de mayo, de Educación
LEY ORGÁNICA 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. Jueves 4 mayo 2006 BOE núm. 106 TÍTULO III Profesorado CAPÍTULO III Formación del profesorado Artículo 101. Incorporación a la docencia en centros públicos. El primer curso de ejercicio de la docencia en centros públicos se desarrollará bajo la tutoría de profesores experimentados. El profesor tutor y el profesor en formación compartirán la responsabilidad sobre la programación de las enseñanzas de los alumnos de este último.

4 CAPÍTULO IV Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado
Artículo 106. Evaluación de la función pública docente. 1. A fin de mejorar la calidad de la enseñanza y el trabajo de los profesores, las Administraciones educativas elaborarán planes para la evaluación de la función docente, con la participación del profesorado. Disposición adicional octava. Cuerpos de catedráticos. 2. Con carácter preferente se atribuyen a los funcionarios de los cuerpos citados en el apartado anterior, las siguientes funciones: c) La dirección de la formación en prácticas de los profesores de nuevo ingreso que se incorporen al departamento.

5 Novetats en el procés d’avaluació del professorat interí:
Normativa de referència per al procés d’avaluació del professorat interí: Decret 172/2005, de 23 d’agost, de modificació del Decret 133/2001, de 29 de maig, sobre la regulació de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí docent. Novetats en el procés d’avaluació del professorat interí: Tècnicament el procés no ha variat.

6 Normativa de referència per al procés d’avaluació dels funcionaris en pràctiques:
Resolució EDU/2554/2006, de 26 de juliol, de regulació de la fase de pràctiques que preveu la Resolució EDC/137/2006, de 26 de gener, de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents.

7 Novetats en el procés d’avaluació dels funcionaris en pràctiques:
El procés presenta algunes variacions significatives: - S’amplien i es concreten les funcions del tutor/a i del director/a (articles 3 i 4). - A més de les Comissions Qualificadores dels serveis territorials, a cada centre es constituirà una Comissió d’Avaluació per a cada aspirant que haurà d’emetre una proposta de qualificació final d’apte/no apte (article 4). - En cas d’una manca d’aptitud de l’aspirant, cal que el tutor/a ho comuniqui al director/a (qui haurà d’establir mesures de millora) i a l’inspector/a (article 3.5). - Nous models d’informes del tutor/a, el director/a i l’aspirant (annex 1).

8 Procés d’avaluació de professors interins i funcionaris en pràctiques.
Aspirant Director/a Fase d’Acollida Funcions Tutor/a PRÀCTICA DOCENT Inspector/a Funcions COMISSIÓ D’AVALUACIÓ Curs de formació ACORDS INFORME SEGUIM. a) 2n. Any ( P + I ) b) fora borsa ( I ) APTE NO APTE

9 Què fa el centre? 1.- Nomenar un/a tutor/a
2.- Acollir (pla d’acollida) 3.- Tutoritzar 4.- Informar a l’inspector/a en cas de detecció de possible manca de competència docent i establir mesures de millora 5.- Redactar els informes finals

10 Nomenament d’un/a tutor/a (setembre)
Interins (fase de tutoria): professor/a experimentat de vàlua reconeguda en el seu nivell o en la seva especialitat. Funcionaris en pràctiques (fase de pràctiques): Primària: funcionari docent de carrera, del mateix cos (o superior) que l’aspirant, que tingui destinació en el centre. Secundària: idem. seguint el següent ordre: cap de departament / altre prof. del dept. / altre prof. del centre Quan no es pot aplicar el criteri recomanat, cal informar/ / consensuar el nomenament amb l’inspector/a.

11 Pla d’acollida (normativa)
RESOLUCIÓ de 30 de juny de 2006, per la qual s’aproven les instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres educatius públics CEIPs / IES per al curs 2. Integració escolar i social de l’alumnat: el centre acollidor (...) El concepte de centre acollidor implica concebre el procés d’acollida en un sentit ampli: cal preveure l’acollida del professorat nou que arriba a les aules, l’acollida de les noves famílies que matriculen els seus fills i filles per primera vegada… El Pla d’acollida i d’integració s’ha de pensar, doncs, per al conjunt de la comunitat educativa (professorat, famílies…) i ha de preveure un conjunt sistemàtic d’actuacions que afavoreixin la plena incorporació de tothom a la vida i a la dinàmica ordinària del centre.

12 Pla d’acollida (reflexions)
Disposem de Pla d’Acollida per a mestres/professors nous? De quina manera expliquem al nou mestre/professor la informació necessària sobre l’organització i funcionament del centre (òrgans de govern i de participació)? De quina forma fem arribar al nou mestre/professor la informació necessària sobre la coordinació didàctica establerta pel centre, sobre el PEC i sobre el PCC? Com assessorem el nou mestre/professor sobre la implementació de la programació didàctica i la seva adequació a les característiques de l’alumnat?

13 Pla d’acollida (proposta)
TEMPORITZACIÓ RESPONSABLE ACCIONS DOCUMENTACIÓ Equip directiu (director/a, cap d’estudis, coord. Pedagògic, secretari) Presentació procés d’acollida, claus, horari, CE, RRI, PEC Coordinadors (cap departament, etapa-cicle-nivell) PCC, llibres text, programacions, criteris d’avaluació, org. i reunions àrea. (informàtica, atenció diversitat, activitats...) Material, espais, funcionament, sortides, protocols... Mestre/prof. de referència (paral·lel, tutor) Des de presentació de l’alumnat a coneixement entorn Veure Joan Teixidó Saballs, “Reflexions i propostes d’acció per a l’acollida dels professionals de nova incorporació a les escoles i instituts”

14 Fase d’acollida (reflexions)
Qui és responsable de l’acollida del nou mestre/professor? El tutor/a? El director/a? L’equip directiu? L’equip docent? Tot el claustre? Quant de temps dura la fase d’acollida? El primer dia? La primera setmana? El primer mes? La primera avaluació? Tot el curs?

15 Tutorització (fites) Setembre: nomenament com a tutor/a
Setembre: responsable directe de la fase d’acollida Desembre: aspectes a treballar conjuntament entre el tutor/a i l’aspirant al llarg de la fase de pràctiques / fase de tutoria (ACORDS) Febrer: informe de seguiment Abril (pràctiques) / maig (interins): informe final

16 Tutorització (reflexions)
Funcions del tutor/a de pràctiques Ha donat informació a l’aspirant en pràctiques/en fase de tutoria? Ha definit un espai de temps comú amb l’aspirant per a fer les funcions de tutela? Ha prioritzat algun dels aspectes / criteris que regiran la seva avaluació de la competència docent? Ha concretat un pla d’actuació conjunt per a la tutela?

17 Tutorització (acords)
PRIORITZACIÓ 1 2 3 - Planificació de l’activitat docent Realització de la programació didàctica seguint els criteris acordats pel centre, amb especial atenció als criteris d’avaluació: programació de la matèria, planificació de les activitats d’ensenyament/ aprenentatge i d’avaluació, previsió de materials curriculars. - Desenvolupament de l’activitat docent Organització de la sessió d’ensenyament/aprenentatge, intervenció didàctica, ús i varietat de recursos didàctics. Adaptació de la programació als seus alumnes, atenció a les necessitats individuals dels alumnes - Gestió d’aula Manteniment d’un ambient d’aprenentatge a l’aula, afavoriment de la convivència, resolució de conflictes, etc. - Seguiment dels aprenentatges dels alumnes, decisions preses per afavorir-ne la millora Aplicació dels criteris d’avaluació, registre dels aprenentatges, decisions de millora adoptades a partir de l’anàlisi dels resultats d’avaluació, assoliment dels objectius programats. - Capacitat de relació i comunicació amb els alumnes i amb les seves famílies. Relacions fluïdes amb els alumnes i amb les seves famílies, si escau: disponibilitat, informació periòdica i significativa en relació al funcionament del centre i al procés d’aprenentatge dels alumnes - Participació en les activitats del centre. Integració en el claustre, treball en equip, coordinació, participació en les ac-tivitats del departament didàctic/seminari, dels equips de cicle, equip docent.

18 Tutorització (proposta)
CRITERIS QUE REGIRAN L’AVALUACIÓ POSSIBLES ELEMENTS/INDICADORS PER UNA AUTOVALUACIÓ/AVAL. INICIAL PLANIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT DOCENT: Realització de la programació didàctica seguint els criteris acordats pel centre, amb especial atenció als criteris d’avaluació: programació de la matèria, planificació de les activitats d’ensenyament/ aprenentatge i d’avaluació, previsió de materials curriculars. La programació curricular ha de ser l’instrument bàsic per intervenir a l’aula de manera reflexiva. Planificar és anticipar els processos educatius o les activitats d’ensenyament-aprenentatge i d’avaluació d’un període de temps concret. Marco objectius per aconseguir resultats? Concreto intencions educatives de manera fonamentada i conscient?: destrio quins són els aprenentatges fonamentals (les competències bàsiques) que cal desenvolupar en els alumnes? Faig una proposta inicial de continguts i activitats com a mitjà per assolir aquests objectius: tipus de continguts i activitats a treballar...? Defineixo la seqüència d’activitats? “cada activitat pot tenir entitat per ella mateixa per activar les possibilitats d’aprenentatge dels alumnes, però el tipus d’activitat i l’ordre en que les proposo determina la metodologia que faig servir (més expositiva, experimental, participativa). Em plantejo... Quina serà l’organització social de la classe? Les possibilitats d’interactuar dels alumnes? La metodologia que faré servir? El tipus de materials i suports? Comprovo i ajusto els continguts i el tipus d’activitats als coneixements previs dels alumnes? prevec activitats d’avaluació inicial sobre les seves capacitats i coneixements previs dels alumnes? Prevec instruments d’avaluació reguladora? (pautes d’observació, registres, activitats...) per fer un seguiment del que aprenen els alumnes (processos i resultats) per revisar i ajustar la programació (Procés en espiral: planificació, acció i reflexió). Veure document “Planificació del treball de tutela i d’acompanyament entre tutor i mestre novell / en pràctiques”

19 Informe de seguiment (proposta)
Preinforme sobre la competència docent de l’aspirant POSITIU NEGATIU Informar la direcció del centre, qui estableix MESURES DE MILLORA Informar l’inspector/a, qui prepara informe sobre la possible manca de competència docent Informe final APTE NO APTE

20 Informe final - Planificació de l’activitat docent
PRIORITZACIÓ 1 2 3 - Planificació de l’activitat docent Realització de la programació didàctica seguint els criteris acordats pel centre, amb especial atenció als criteris d’avaluació: programació de la matèria, planificació de les activitats d’ensenyament/ aprenentatge i d’avaluació, previsió de materials curriculars. - Desenvolupament de l’activitat docent Organització de la sessió d’ensenyament/aprenentatge, intervenció didàctica, ús i varietat de recursos didàctics. Adaptació de la programació als seus alumnes, atenció a les necessitats individuals dels alumnes - Gestió d’aula Manteniment d’un ambient d’aprenentatge a l’aula, afavoriment de la convivència, resolució de conflictes, etc. - Seguiment dels aprenentatges dels alumnes, decisions preses per afavorir-ne la millora Aplicació dels criteris d’avaluació, registre dels aprenentatges, decisions de millora adoptades a partir de l’anàlisi dels resultats d’avaluació, assoliment dels objectius programats. - Capacitat de relació i comunicació amb els alumnes i amb les seves famílies. Relacions fluïdes amb els alumnes i amb les seves famílies, si escau: disponibilitat, informació periòdica i significativa en relació al funcionament del centre i al procés d’aprenentatge dels alumnes - Participació en les activitats del centre. Integració en el claustre, treball en equip, coordinació, participació en les ac-tivitats del departament didàctic/seminari, dels equips de cicle, equip docent. + Compliment de l’horari personal: assistència, puntualitat.

21 Informe final Interins (fase de tutoria).
Hi ha una valoració quantitativa que condiciona la proposta d’avaluació final: 0-5 punts: avaluació no positiva, amb proposta d’iniciar procés per treure l’interí/na de la borsa de treball. 6-8 punts: avaluació no positiva, amb proposta de continuar un segon curs i repetir la fase de tutoria. 9-18 punts: avaluació positiva de la capacitat docent. Funcionaris en pràctiques (fase de pràctiques): Proposta d’apte/no apte (l’aspirant disposa d’un segon curs per a superar la fase de pràctiques).

22 Què fa la inspecció? Assessorar i supervisar el procés.
Convocar i presidir la comissió d’avaluació. Redactar l’informe de supervisió del procés d’avaluació. Redactar l’informe sobre la competència docent de l’aspirant (si s’escau).

23 Procés d’avaluació de professors interins i funcionaris en pràctiques.
Aspirant Director/a Fase d’Acollida Funcions Tutor/a PRÀCTICA DOCENT Inspector/a Funcions COMISSIÓ D’AVALUACIÓ Curs de formació ACORDS INFORME SEGUIM. a) 2n. any ( P + I ) b) fora borsa ( I ) APTE NO APTE

24 PRESENTACIÓ DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES
DELS INTERINS I DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES 14 de desembre de 2006


Descargar ppt "PRESENTACIÓ DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES"

Presentaciones similares


Anuncios Google