La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció"— Transcripción de la presentación:

1 Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
a les persones amb dependència II Jornada d’atenció a la dependència: qualitat dels serveis, un repte per a la sostenibilitat. Barcelona, 19 de maig de 2010.

2 CONTEXT: Objectius de l’acreditació
Suposa una oportunitat per a la introducció d’un sistema de millora contínua de la qualitat dels serveis socials de la xarxa. Es construeix el sistema d’acreditació partint de l’experiència prèvia i una voluntat integradora. II Jornada d’atenció a la dependència: qualitat dels serveis, un repte per a la sostenibilitat. Barcelona, 19 de maig de 2010.

3 CONTEXT: Objectius de l’acreditació
Millora de la qualitat de servei ofert a les persones usuàries de la xarxa de serveis socials Acreditació Autorització

4 CONTEXT: Marc normatiu
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència. La Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials. II Jornada d’atenció a la dependència: qualitat dels serveis, un repte per a la sostenibilitat. Barcelona, 19 de maig de 2010.

5 CONTEXT: Sistema orientat a la millora
autorització acreditació Pla estratègic del sistema de serveis socials Pla de qualitat del sistema Generem un sistema de serveis socials orientat a la millora de la qualitat

6 CONTEXT: Principis de l’acreditació del sistema de serveis socials
Taules tècniques Construcció sistema acreditació Consens Implicació de tots els sectors Recollida sumatori experiències prèvies Progressiu Grups treball qualitat Construcció progressiva sistema acreditació

7 CONTEXT: Actors implicats en la definició de l’acreditació
Actors del sistema de serveis socials Proveïdors públics i privats Ajuntaments Professionals DASIC

8 Model Català d’acreditació
CONTEXT: Referències per a la construcció del model d’acreditació L’experiència del Departament Plans de qualitat (indicadors, bones pràctiques,...) ISO centres propis Model de qualitat de vida, etc. Model Català d’acreditació Experiència de les entitats prestadores de serveis, públiques i privades: ISO, Joint comission, etc. Altres elements del Departament Elements consolidats el sistema, establerts com a requeriments en la cartera de serveis, etc. Referències en el nostre entorn Acords Consejo Interterritorial Altres comunitats autònomes A nivell internacional

9 Estàndards específics:
Accions en que es concreta el procés Elaboració Decret: Model acreditació Aprovació Decret Millora progressiva qualitat xarxa Aprovació Ordre Estàndards Funcionals concreció estàndards Ordre acreditació: Estàndards específics: Rec. tècnics, humans i materials

10 DECRET: Característiques del model d’acreditació
Es tractarà d’un model català propi integrat en el marc legal i normatiu actual Es proposa un únic nivell d’acreditació. L’objecte d’acreditació seran els serveis descrits a la Cartera de serveis. La progressió futura de l’acreditació es consensuarà amb els sectors. L’acreditació tindrà caràcter obligatori per a totes les entitats prestadores de serveis que vulguin formar part de la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública. L’administració emetrà el certificat d’acreditació.

11 DECRET: Característiques del model d’acreditació
S’establirà un termini de temps màxim per corregir les deficiències que hagin impedit l’acreditació. Els que no superin el procés d’acreditació podran presentar-se per una nova acreditació en el moment en el què es considerin preparats. L’acreditació tindrà una durada determinada a comptar des del moment en què es rebi el certificat d’acreditació. La informació sobre els serveis acreditats serà pública.

12 Avaluació especifica Correccions Als 3 anys Informe favorable o
No Informe favorable o desfav. Sol·licitud centre Procés avaluació Autoavaluació als 18 mesos Si Acreditació valida per 3 anys Decisió acredit. por comissió Informació pública Emissió resol. i certificat

13 ORDRE: Estàndards acreditació
específics Estàndards funcionals Acreditació L’Ordre definirà els estàndards concrets d’acreditació Unitat acreditació En el futur es desenvoluparan a través del consens

14 ORDRE: Estàndards específics
Fan referència a recursos d’estructura de caràcter tècnic, humà i material. Recullen els temes que suposen una millora de la qualitat i que tenen un estatus exigible en l’actualitat. Fonts per a la seva elaboració: Cartera de serveis Ordres corresponents Condicions contracte estàndards actuals

15 ORDRE: Estàndards funcionals
Centrats en el funcionament dels serveis, en com s’atén a les persones i les pràctiques professionals, orientats a millorar els resultats de l’atenció. Valoren els aspectes següents: Lideratge: com es dirigeix l’entitat? Política i estratègia: quina és l’estratègia de l’entitat? Persones: com es gestionen els RH? Aliances i recursos: Com es relaciona amb la comunitat? Processos: Com funciona / com treballa l’organització? (1) Resultats en els clients: Quins resultats obté en relació als usuaris? Resultats en les persones: quins resultats obté en relació als Rh? Resultats en la societat: quins resultats obté en relació a la comunitat? Resultats clau: quins resultats globals obté? (1) Els processos s’ordenen tenint en compte les dimensions de qualitat de vida: benestar emocional, relacions interpersonals, benestar material, desenvolupament personal, benestar físic, autodeterminació, inclusió social i drets.

16 ORDRE: Marc de desenvolupament dels estàndards acreditació
Col·lectius Infància, adolescència i joventut Gent gran Discap. física i intel.lectual Malaltia mental Estàndards específics: recursos d’estructura de caràcter tècnic, humà i material Estàndards funcionals Drogodepend. i Vih/Sida Atenció i suport a fam. i ref. socials Tots els ciutadans amb dret

17 Construcció comuna progressiva
Reptes / oportunitats: Dependència Per a tots els actors (públics i privats) Incidència en un sector amb graus d’experiència diferents respecte la qualitat Principi de realitat i sostenibilitat Gestionar els canvis (resistències, pors...) Incentivar la millora contínua Construcció comuna progressiva

18 Estàndards comparables Incentius per a la millora contínua
Focus: persona SISTEMA CENTRES Equitat / igualtat Estàndards comparables Incentius per a la millora contínua Repensar el que es fa i com Metodologia Millora dels serveis Sistema Català d’Atenció de Qualitat a les Persones Grans


Descargar ppt "Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció"

Presentaciones similares


Anuncios Google