La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Reunió de directors/es dels centres educatius del districte d’Horta-Guinardó. Barcelona, 4 de novembre de 2010.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Reunió de directors/es dels centres educatius del districte d’Horta-Guinardó. Barcelona, 4 de novembre de 2010."— Transcripción de la presentación:

1 Reunió de directors/es dels centres educatius del districte d’Horta-Guinardó.
Barcelona, 4 de novembre de 2010

2 PEC i NOFC CONCRECIONS CURS

3 REFERENTS LLEI 12/2009, del 10 de juliol, d’educació (LEC).
DECRET 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius.

4 Document que definia: Trets d’identitat del centre Principis pedagògics Principis organitzatius Projecte lingüístic Altres documents: Programació General de Centre Memòria Anual QUÈ ERA EL PEC?

5 Integració en el PEC de:
PL, RRI, PGC Pla d’Acollida i Integració Pla d’Acció Tutorial Pla d’Atenció a la Diversitat Pla TAC de centre Programes Educatius Projectes d’Innovació EVOLUCIÓ DEL PEC

6 EL PEC AMB LA LEC I EL DECRET D'AUTONOMIA
És la màxima expressió de l’autonomia dels centres educatius. Recull la identitat del centre, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu. El PEC incorpora el caràcter propi del centre LEC, art. 91 Decret d’Autonomia (Dd’A), art. 4

7 CONTINGUTS DEL PEC LEC, art Decret d’Autonomia, art. 5 El projecte educatiu ha de contenir, com a mínim, els elements següents: L'aplicació dels criteris d'organització pedagògica, les prioritats i els plantejaments educatius, els procediments d'inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre. Els indicadors de progrés pertinents. La concreció i el desenvolupament dels currículums. Els criteris que defineixen l'estructura organitzativa pròpia. El projecte lingüístic, d'acord amb les determinacions del títol II, que es concreta a partir de la realitat sociolingüística de l'entorn. El caràcter propi del centre, si n'hi ha. El centre pot incorporar al projecte educatiu tots els altres aspectes que consideri convenients.

8 La concreció i el desenvolupament dels currículums
CONTINGUTS DEL PEC L'aplicació dels criteris d'organització pedagògica, les prioritats i els plantejaments educatius, els procediments d'inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre La concreció i el desenvolupament dels currículums Autonomia pedagògica i concreció dels currículums (D d’A cap. 2) Criteris que orienten l'organització pedagògica dels centres (LEC, art. 77 al 83) PEC com a punt de referència de la Programació General Anual D d’A, art 10 Relació amb la Programació General Anual. 1. Els centres educatius han d'elaborar PGA, que és la concreció de les prioritats i de tots els aspectes relatius a les activitats i el funcionament del centre per al curs corresponent, incloses, si escau, les concrecions relatives als projectes, el currículum, les normes i tots els plans d'actuació acordats i aprovats. 2. El PEC ha d'orientar les successives programacions generals anuals del centre i establir els criteris, indicadors i procediments per a l'avaluació de l'assoliment dels objectius previstos. El resultat d'aquesta avaluació es recull en la memòria anual corresponent.[...]

9 Els indicadors de progrés pertinents (NOVETAT)
CONTINGUTS DEL PEC Els indicadors de progrés pertinents (NOVETAT) Dd’A Art.5. Els indicadors de progrés pertinents, que han de referir-se a elements de context, recursos, processos i resultats i que han de ser revisables periòdicament en funció dels resultats de l'avaluació del centre. En qualsevol cas, se n'han d'incorporar de relatius a resultats o rendiments acadèmics d'acord amb el que determini l'Agència d'Avaluació i Prospectiva de l'Educació. Art. 57 Elements de referència en l’avaluació dels centres 1. L’avaluació dels centres té necessàriament en compte els indicadors de progrés establerts en el projecte educatiu del centre per al període considerat 2. Els indicadors de progrés que s'usen en l'avaluació fan referència a resultats, processos, recursos i condicions d'equitat, i en tot cas s'han d'establir de manera contextualitzada a cada centre. 3. L'avaluació de resultats o de rendiments educatius d'un centre té en compte la seva pràctica inclusiva i incorpora, entre altres elements, les avaluacions de les competències bàsiques assolides per l'alumnat; el resultat de les avaluacions externes d'alumnat, especialment les referides a la finalització de cada etapa educativa, i les dades relatives al context socioeducatiu i a l'abandonament escolar.

10 CONTINGUTS DEL PEC Altres consideracions:
El centre pot incorporar al projecte educatiu tots els altres aspectes que consideri convenients. Vinculació amb l’entorn: ajuntament, plans d’entorn, projecte de zona educativa El projecte educatiu és el punt de referència de la carta de compromís educatiu. Les decisions que cada centre adopti en el seu PEC sobre l’aprenentatge de la convivència haurà de tenir repercussió en les NOFC relatives a la promoció e la convivència Les NOFC han de ser coherents amb els principis, valors, objectius i criteris educatius que el centre determini en el seu PEC. El projecte de direcció ha d'ordenar el desplegament i l’aplicació del PEC per al període de mandat de la direcció del centre.

11 PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL INDICADORS DE PROGRÉS
VISUALITZACIÓ DEL PEC PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL CONCRECIÓ D’ELEMENTS PGA PL CARTA COMPROMÍS EDUCATIU CONVIVÈNCIA PROJECTES: curricular, innovació, educatius Altres INDICADORS DE PROGRÉS NORMES ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CENTRE (NOFC) Projecte de Direcció (PdD)

12 PROCEDIMENT D'ELABORACIÓ DEL PEC
LEC, art Decret d’Autonomia, art. 6 CENTRES PÚBLICS: La formulació dels projectes educatius dels centres públics correspon al claustre del professorat, a iniciativa del director o directora i amb la participació dels professionals d’atenció educativa. L’aprovació del projecte educatiu correspon al consell escolar. CENTRES CONCERTATS: Correspon als titular dels centres privats sostinguts amb fons públics aprovar el PEC del centre, havent escoltat el consell escolar. El claustre de professorat ha de participar en la formulació del projecte educatiu d’acord amb el que estableixin les NOFC. EL PEC ha d’estar a disposició de l’Administració educativa . Les famílies i a resta de membres de la comunitat educativa tenen dret a conèixer el PEC

13 Direcció Claustre Consell Escolar Inspecció AGENTS IMPLICATS

14 LA INSPECCIÓ: QUÈ DEMANARÀ?
TERMINIS ELABORACIÓ / ADAPTACIÓ DEL PEC: 4 anys (curt termini, mig termini i llarg termini) AQUEST CURS Carta de compromís educatiu i desenvolupament dels art. 23, 24 i 25. LA INSPECCIÓ: QUÈ DEMANARÀ? Carta de compromís educatiu Desenvolupament dels articles

15 CARTA DE COMPROMÍS educació orientacions per a l’elaboració de la carta de compromís educatiu 4 de juny de 2010

16 Les NOFC han de ser coherents amb el PEC
NOFC I PEC Les NOFC han de ser coherents amb el PEC DECRET 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius CAPÍTOL 1 (Projecte educatiu de centre)ARTICLE 1. 3. El conjunt de normes d’organització i funcionament del centre a què fa referència el capítol 3 d’aquest títol han de ser coherents amb els principis, valors, objectius i criteris educatius que el centre determini en el seu projecte educatiu

17 CAPÍTOL 3 NOFC CURS 2010-11 Autonomia organitzativa Article 23
Mesures de promoció de la convivència Article 24 Mesures correctores i sancionadores Article 25 Garanties i procediment en la correcció de faltes greument perjudicials per a la convivència

18 http://www.xtec.cat/lic/convivencia/index.html Projecte de convivència
NOFC CURS Projecte de convivència

19 Decret d’autonomia vs Decret de drets i deures
NOFC CURS Decret d’autonomia vs Decret de drets i deures Preceptes del DECRET 279/2006, de 4 de juliol, sobre drets i deures de l’alumnat i regulació de la convivència en els centres educatius no universitaris de Catalunya que deroga el Decret d’autonomia Art. 4: millora de la convivència Títol 4: règim disciplinari CAPÍTOL 1 Principis generals CAPÍTOL 2 Conductes contràries a les normes de convivència del centre i mesures correctores CAPÍTOL 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència en el centre, qualificades com a falta i sancions.

20

21 Recordatori i altres temes
Correu electrònic XTEC dels centres educatius i del professorat (42.2. ) Novetat L’adreça de correu XTEC té el caràcter de correu corporatiu del Departament d'Educació en la seva comunicació amb els centres i serveis educatius i amb el professorat. Els responsables dels centres i serveis educatius han d’atendre amb regularitat aquesta bústia de correu electrònic. El servei de correu electrònic de la XTEC és d'ús preferent en l’entorn professional dels docents dels centres públics i privats concertats. Indicadors Usuari: p Contrasenya: p Contrasenya: nova 1. Introducció d’informació 2. Processament 3. Sortir

22 Recordatori i altres temes
Planificació d’actuacions: Fins a finals de novembre cada inspector/a recollirà de les direccions dels centres suggeriments de temes que siguin d’interès per treballar el segon i tercer trimestre. A finals de trimestre es presentarà un calendari de reunions i temes proposats. (ex. Decret de direcció) Membres de l’equip d’inspectors del Districte d’Horta Guinardó Curs : Rosa Mª Girbau Pilar Codina Joan Gumbert Jordi Cantallops Josep I Almirall

23 Equip d’Inspecció del Districte d’Horta-Guinardó
GRÀCIES Equip d’Inspecció del Districte d’Horta-Guinardó 4 de novembre del 2010


Descargar ppt "Reunió de directors/es dels centres educatius del districte d’Horta-Guinardó. Barcelona, 4 de novembre de 2010."

Presentaciones similares


Anuncios Google