La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL

Presentaciones similares


Presentación del tema: "UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL"— Transcripción de la presentación:

1 UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL
NF1: DISSENY DE LA INTERVENCIÓ-DOCUMENTS DE LA PLANIFICACIÓ

2 AUTONOMIA DE CENTRE Administracions: marc general educatiu
L’autonomia de centres permet adequar l’actuació dels centres a: Circumstàncies concretes Característiques de l’alumnat Es concreta en uns documents que defineixen l’estructura organitzativa i pedagògica del centre

3 Òrgans de govern i participació
Comunitat educativa: alumnes, pares, mares, docents i no docents que treballen al centre. Consell escolar - consell de participació Claustre de professors – equip educatiu Direcció –equip directiu AMPA

4 Funcions consell escolar
Consell escolar de centre- consell de participació Aprovació i avaluació dels documents organitzatius de centre Participació en la selecció del director/a Vetllar que les actuacions del centre estiguin dins de la legalitat. Intervenir en la conservació i renovació de les instal·lacions Promoure millora de la qualitat en la gestió i funcionament de centre. Admissió d’alumnat. ... Format per el director/a, representants: docents, no docents (PAS), pares/mares, i ajuntament

5 Funcions claustre – equip educatiu
Presidit pel director/a i integrat per la totalitat de mestres i educadors/res que formen l’equip educatiu Té funcions molt àmplies relacionades amb: planificació, coordinació, adopció i avaluació de les decisions relacionades amb els aspectes educatius del centre.

6 Direcció i equip directiu
Director/a ostenta la representació del centre, dirigeix i coordina totes les activitats que s’hi realitzen i exerceix la direcció de tot el personal garantint elcompliment de les lleis i disposicions vigents. Diferents atribucions en funció de la titularitat: pública o privada. Paper diferent de la direcció: Centre específic d’educació infantil: direcció i coordinació de cicles Altres etapes educatives: equip directiu format per direcció, cap d’estudis, secretari/a i altres càrrecs coordinadinació

7 AMPA Són associacions de mares i pares d’alumnes que s’organitzen amb la voluntat de participar activament en la gestió del centre amb la finalitat de millorar-ne la qualitat educativa. S’organitzen amb una junta on elsseus membres s’han ofert voluntàriament ohan estat escollits Objectius: aprofundir en la participaciói col·laboració de les famílies en la gestió i les activitats del centre i representar-les en elconsell escolar i altres òrgans

8 PEC- PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Document on es reflecteix la identitat i l’ideari del centre, se’n concreta la finalitat, s’estableixl’estructura organitzativa i es recull la proposta educativa. Incorpora els principis i decisions assumitsper la comunitat educativa respecte a les opcions educatives bàsiques i als aspectes generals de centre.

9 Projecte educatiu de centre
Senyes d'identitat → Qui som? Objectius generals → Què pretenem? Estructura organitzativa → Com ens organitzem? DOCUMENTS PROPOSTA PEDAGÒGICA PLA DE CONVIVÈNCIA PROJECTE LINGÜÍSTIC PROJECTE DE QUALITAT

10 Límits del PEC Vénen marcats per: La Constitució
La Convenció dels Drets dels Infants Normativa educativa Hem de tenir en compte: Cal que s’adapti als canvis de l’entorn i de la comunitat Cal incorporar les experiències de les persones que hi participen.

11 Components del PEC SENYES D’IDENTITAT  qui som?
Història i ubicació sociogeogràfica Marc administratiu i jurídic: públic, concertat,privat. Tipologia:1er cicle, tota l’etapa, altres etapes educatives Principis ideològics:idees de caràcter social, ideològic i pedagògic: Prioritats en els objectius generals. Orientació en la convivència,, diversitat i interculturalitat. Canals de participació i col·laboració família-escola Relació i cooperació amb altres àmbits de la comunitat.

12 Components del PEC OBJECTIUS GENERALS  què pretenem?
Metes o finalitats que el centre planteja aconseguir i que marcaran les línies d’actuació. Diferents àmbits: Objectius de caràcter eduactiu Objectius relatius als recursos humans Objectius de govern institucional, relacions internes i externes. Objectius en l’àmbit econòmic i administratiu

13 Senyes d’identitat i objectius generals
Són contextualitzadors, configuren l’estructura ideològica

14 Components del PEC ESTRUCTURA ORGANITZATIVA  Com ens organitzem?
Fa referència a la manera d’organitzar el funcionament del centre, les relacions de jerarquia i els fluxos de comunicació. Es pot representar a través d’un organigrama Cal definir funcions i responsabilitats de cada lloc de treball Escola Infantil té una estructura bàsica: Direcció Equip educadors Personal no docent Altres: AMPA, Ajuntament, serveis atenció infància,...

15 PLA DE CONVIVÈNCIA S’estableixen els principis, objectius i actuacions encaminats a la millora de la convivència i les relacions entre els diferents membres de la comunitat educativa. Es basa en: Convivència entre iguals Relació educador-educant Convivència en la interculturalitat Convivència en les diferències de gènere

16 PLA DE CONVIVÈNCIA Elements: Característiques del centre
Identificació dels conflictes que es donen Objectius a aconseguir Actuació en l’alteració de la convivència Difusió del pla de convivència Avaluació anual i proposta de millora

17 PLA DE CONVIVÈNCIA a l’escola infantil
Context idoni per a la integració i el tractament de valors en relació a: interculturalitat, igualtat de gènere i acceptació de la diversitat. Mesures de tipus preventiu relacionades amb la convivència, el diàleg, el respecte als altres, ... S’ha de buscar la col·laboració amb la família. Es treballarà de manera explícita o transversal en les activitats educatives que es planifiquin.

18 PROJECTE LINGÜÍSTIC Document on s’expliciten tots els aspectes del centre educatiu relacionats amb el tractament, l’ensenyament i l’ús de les llengües. S’ha de basar en la realitat lingüística i social del seu entorn i dels seus objectius educatius.

19 PROJECTE DE QUALITAT El propòsit és aconseguir a través d’una bona gestió i organització del centre uns resultats òptims per als nens/es. És la implantació de l’anàlisi de processos i procediments del sistema productiu als centres escolars. Intentar mesurar, comparar i analitzar els resultats que ens hem proposat en els nostres objectius, a llarg i a curt termini, i establir mesures rectificadores per no desviar-nos del projecte educatiu.

20 ELABORACIÓ DEL PROJECTE EDUCATIU
QUI EL FA? Tot el personal del centre, coordinats per la direcció, aportacions de les famílies. QUI L’APROVA? El consell escolar l’aprova i avalúa.

21 FASES ELABORACIÓ DEL PEC
ANÀLISI DEL CONTEXT DETERMINACIÓ DE LES SENYES D’IDENTITAT REDACCIÓ DELS OBJECTIUS GENERALS DETERMINACIÓ DE L’ESTRUCTURA ORGANITZATIVA REDACCIÓ DELS DIFERENTS PROJECTES: PROPOSTA PEDAGÒGICA PROJECTE DE QUALITAT PLA DE CONVIVÈNCIA PROJECTE LINGÜÍSTIC AVALUACIÓ I REVISIÓ

22 ALTRES DOCUMENTS PROJECTE DE GESTIÓ REGLAMENT DE RÈGIM INTERN
PROGRAMACIÓ ANUAL DE CENTRE MEMÒRIA ANUAL

23 PROJECTE DE GESTIÓ Recull la gestió econòmica i administració de recursos d’un centre (centres públics) Dota alcentre de facultats per: Gestionar i administrar els diferents recursos del centre. Formular requisits de titulació i capacitació professional respecte de determinats llocs de treball. Adquirir béns, contractar obres, serveis, ...

24 REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR (RRI)
Regula l’organització de la convivència i el funcionament del centre. Inclou les normes que garanteixen el compliment del pla de convivència establert en el PEC. Establirà de manera clara i coherent les relacions entre tots els sectors educatius. S’actualitzarà cada any.

25 REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR (RRI)
Ha d’incloure: Recursos humans i funcions: es concreten les funcions i responsabilitats de la direcció, equip educatiu, altres serveis i professionals. Normes de funcionament del centre: Calendari escolar Horari Entrades i sortides Menjador Grups i ràtios Relacions amb les famílies Drets i deures dels usuaris Normativa d’admissió Normes higienicosanitàries Protocols:,, periode d’adaptació, activitats fora del centre, primers auxilis, detecció, actuació i notificació maltractaments, detecció malaltia infecciosa,

26 PROGRAMACIÓ GENERAL ANUAL I LA MEMÒRIA ANUAL
PGA: Document on s’indica el conjunt d’objectius, procediments i tècniques que ordenen les accions a desenvolupar pel centre durant un curs escolar. Memòria: Document on es descriuen totes les actuacions que s’han realitzat al centre durant el curs i la seva avaluació i les propostes de millora. La memòria està directament vinculada a la programació anual. Qui ho fa? És responsabilitat de la direcció i l’equip educatiu.


Descargar ppt "UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL"

Presentaciones similares


Anuncios Google