La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA"— Transcripción de la presentación:

1 PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Badia de Vallès, febrer 2014

2

3 CONTINGUTS DE LES SESSIONS
Qui som? Com volem ser? La planificació estratègica El plantejament institucional On som? Com podem avançar? L’avaluació del centre. Indicadors de centre. L’anàlisi DAFO La matriu DAFO Cap a on volem anar? Com hi podem arribar? Què necessitem? El Mapa estratègic Objectius. Estratègies. Recursos. El pressupost. El pla de formació El sistema d’informació Participació i comunicació Els indicadors El quadre d’informació i coordinació (QCI) 3

4 Pla de Govern L’objectiu de país: reduir a la meitat el fracàs escolar. immediata. Els centres amb alumnes amb més dificultats seran la nostra directius del centre, en el marc de l’autonomia de centre. famílies. Curs de formació per a la incorporació a l’exercici de la direcció 2.2 Ofensiva del país a favor de l’èxit escolar Establir la competència lectora com a eix vertebrador de l’aprenentatge Identificar les dificultats d’aprenentatge de l’alumne, i promoure la seva atenció Potenciar el talent al llarg de tot el sistema educatiu 2.3 Fer de cada centre un centre de qualitat prioritat. Prioritzar l’aprenentatge de les competències bàsiques. Millorar la formació inicial i contínua dels professors i especialment dels equips Establir uns horaris escolars més eficients i adaptats a les necessitats de les Fomentar el bon comportament en els centres.

5 direccions Línies estratègiques del Departament
Famílies: implicació, compromís i satisfacció Servei d’Educació de Catalunya: mapa dinàmic de l’oferta i col·laboració entre centres Centres educatius de qualitat: competències bàsiques, llengua anglesa, valors del nostre llegat cultural, ús TAC Formació inicial i contínua del professorat i dels directius Recerca i innovació educativa Horaris escolars més eficients i adaptats Millora del clima escolar: carta de drets i deures dels alumnes Formació professional i educació al llarg de la vida Administració educativa al servei dels centres i de les direccions Curs de formació per a la incorporació a l’exercici de la direcció

6 Centre educatiu Qualitat docent Lideratge i direcció Avaluació per a
Variables clau d’una política educativa per millorar els resultats Curs de formació per a la incorporació a l’exercici de la direcció Centre educatiu Qualitat docent Lideratge i direcció Avaluació per a la millora

7 dels recursos direcció del currículum
Funcions bàsiques Representació de l’Administració Gestió Gestió dels recursos direcció del currículum Líder del centre Curs de formació per a la incorporació a l’exercici de la direcció

8 ......que hem de saber utilitzar
Les eines Organitzativa Pedagògica Gestió PEC – PD – PGA NOFC Representació Direcció pedagògica Comunitat escolar Organització i funcionament Gestió Cap de personal AUTONOMIA QUALITAT EXCEL·LÈNCIA LIDERATGE AVALUACIÓ Autoavaluació Retiment de Comptes ......que hem de saber utilitzar Curs de formació per a la incorporació a l’exercici de la direcció

9 Què fa el centre educatiu
Què fa el centre educatiu? Funcions: - Custòdia - Instrucció - Socialització

10 Projecte educatiu de centre Programació general anual
Plantejament instituciona Objectius de centre Indicadors de progrés Altres aspectes Projecte de direcció Objectius Línies estratègiques Pla d’actuacions Indicadors Programació general anual Concreció anual de les actuacions Indicadors d’avaluació Mecanismes rendició comptes

11 Projecte educatiu de centre
Eines per a la gestió del centre autònom Plantejament institucional Objectius de centre Indicadors de progrés Altres aspectes Projecte educatiu de centre Desplegament i aplicació del PEC per a 4 cursos Línies estratègiques Pla d’actuacions Concrecions organitzatives Indicadors avaluació mandat Mecanismes rendició comptes Projecte de direcció Orientacions i concrecions per a cada curs Programació general anual Concreció de prioritats, projectes, currículum, normes i plans d’actuació Indicadors d’avaluació Rendició de comptes activitats, funcionament, Avaluació de cada curs Memòria anual Curs de formació per a la incorporació a l’exercici de la direcció

12 Programacions didàctiques
Projecte educatiu de centre Definició institucional • Identitat del centre • Caràcter propi • Elements de context • Criteris d’organització pedagògica • Altres Objectius de centre • Excel·lència • Equitat LEC Art. 90 • Addicionals Concreció i desenvolupament Programacions didàctiques • Criteris que orienten la concreció del currículum • Criteris que defineixen l’estructura organitzativa • Projecte lingüístic • Altres aspectes relacionats amb la singularitat pròpia dels ensenyaments del centre NOFC Indicadors de progrés Autovaluació • Context • Recursos • Processos • Resultats Curs de formació per a la incorporació a l’exercici de la direcció

13 El projecte educatiu de centre
Caràcter propi Trets d’identitat del centre Criteris d’organització pedagògica Prioritats i plantejaments educatius i curriculars Principis d’inclusió educativa Valors i objectius per l’aprenentatge de la convivència Altres Plantejament institucional i objectius de centre Context Recursos Processos Resultats Indicadors de progrés Concreció i desenvolupament dels currículums Criteris que defineixen l’estructura organitzativa Procediments d’inclusió educativa Aprenentatge de la convivència Projecte lingüístic Altres aspectes

14 Llei d'Educació de Catalunya, Títol VII
EL PROJECTE EDUCATIU El projecte educatiu màxima expressió de l’autonomia dels centres educatius. Recull: - la identitat del centre - els objectius - orienta l’activitat amb la finalitat l’assoliment de les competències bàsiques. Aplicació del projecte educatiu: Els centres que presten el Servei d’educació de Catalunya poden, en exercici de l’autonomia de què gaudeixen, establir acords de coresponsabilitat amb l’Administració educativa amb l’objectiu de desenvolupar l’aplicació del projecte educatiu. Llei d'Educació de Catalunya, Títol VII 14

15 Plantejament institucional i caràcter propi del centre LEC
Laica Inclusiva Respectuosa amb la pluralitat Implicació de les famílies Preservació de l’equitat i cerca de l’exce·lència Respecte a idees i creences alumnes i famílies Implicació activa en l’entorn social

16 EL PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL
Estableix qui som i com volem ser en una perspectiva de mig i llarg termini PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL 1 LA MISSIÓ: Per què existim? LA V ISIÓ: Què VOLEM SER? ELS VALORS 16

17 MISSIÓ Raó de l’existència del centre
Defineix la finalitat i el propòsit fonamental a assolir davant la comunitat educativa Parteix del caràcter propi del centre

18 Exemple de missió Servei educatiu de qualitat orientat a l’èxit de tot l’alumnat. Assoliment de les competències bàsiques Valoració de la diversitat cultural. Cooperació entre les famílies i l’escola amb responsabilitat compartida. Liderar les possibilitats educatives que ofereix l’entorn

19 Visió Imatge compartida del centre en el futur: com vol ser reconegut
Referent de les decisions estratègiques. Recull els objectius a mitjà termini.

20 Exemple de Visió (I) L’escola XXXX vol ser en el futur un centre referent: - implicat amb l’entorn i que aposti per l’èxit de tot l’alumnat - en l’enfocament competencial del currículum i en la consolidació de la línia metodològica de treball per projectes com a instrument efectiu per donar sentit i motivació a l’activitat curricular.

21 Exemple Visió (II) Projecte plurilingüe, que doni un valor instrumental a la llengua estrangera en el currículum. Respecte per la diversitat cultural, tant en l’àmbit escolar com en l’entorn.  Reconeixement i la valoració de les cultures d’origen de tot l’alumnat mitjançant espais de convivència entre les famílies del centre.

22 Exemple de visió (III) Volem ser una escola que:
adequa les metodologies d’ensenyament-aprenentatge a la realitat de cada alumne/a consolida l’ús de la llengua catalana en tots els àmbits com a factor de cohesió i d’integració - assegura un bon nivell de comunicació en llengües estrangeres amb la potenciació de continguts curriculars en anglès

23 Exemple visió (IV) consolida el treball en equip del professorat alineat amb els objectius de millora del centre: debats pedagògics i presentació de bones pràctiques.  Promou la participació i el lideratge distribuït: Consell de direcció, equips docents i cicles, responsabilitats compartits.

24 ELS VALORS Principis ètics i de funcionament
Guien la presa de decisions i el treball quotidià del centre educatiu en el seu context per assolir la visió Referència de la manera de ser i actuar del centre Comprometen tota la comunitat educativa

25 Exemple Valors (I) Esforç per a que cada persona doni el millor de si mateixa Responsabilitat en les actuacions quotidianes Respecte pels drets individuals i col·lectius de tots els membres de la comunitat educativa

26 Exemple Valors (II) Cooperació i treball en equip
Implicació de la comunitat escolar Excel·lència com a una fita a assolir en tots els àmbits Eficiència en la gestió dels recursos

27 Processos de Planificació Estratègica
LIDERATGE PERSONES RECURSOS ACCIÓ ÈXIT LIDERATGE PERSONES RECURSOS ACCIÓ CONFUSIÓ PLA PERSONES RECURSOS ACCIÓ ANSIETAT PLA LIDERATGE RECURSOS ACCIÓ LENTITUD PLA LIDERATGE PERSONES ACCIÓ FRUSTRACIÓ PLA LIDERATGE PERSONES RECURSOS SOMNIS Joan Cortadellas. Processos de Planificació Estratègica 27


Descargar ppt "PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA"

Presentaciones similares


Anuncios Google