La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children."— Transcripción de la presentación:

1 Every Child Ready to Read @ your library® Public Library Association Association for Library Service to Children

2 Cada ni ñ o est á listo en su biblioteca® Asociación de Bibliotecas Públicas Asociación de Servicios para Niños en las Bibliotecas

3 Dialogic Reding Parent Education Session

4 Lectura de di á logos Taller Educativo para padres

5 Children get ready to read long before they start school. Parents and Caregivers Can Help

6 Los niños se preparan para aprender a leer antes de entrar en la escuela. Los padres y cuidadores pueden ayudar e

7 Every time you read, talk, rhyme and sing with a child, you are providing the early language experiences that lead to reading.

8 Cada vez que lees, hablas, dices rimas, o cantas con tu hijo, le das las experiencias de lenguaje tempranas necesarias para aprender a leer.

9 From birth, children begin learning six early literacy skills. Children who have these six early literacy skills when they enter school learn to read more easily.

10 Desde el nacimiento, los niños empiezan a aprender las seis destrezas de alfabetización temprana. Los niños quienes tienen esas seis destrezas de alfabetización temprana aprenden a leer más fácilmente cuando ellos entran a la escuela.

11 YOU Are Important YOU know your children best Children learn by doing. Children model parents’ behavior First five years set the stage

12 TÚ eres importante T Ú conoces mejor a tu hijo Los ni ñ os aprenden mejor haciendo cosas Los ni ñ os imitan la conducta de sus padres Los primeros cinco a ñ os forman la gu í a para toda la vida

13 Pre-Readers Four- and Five-Year Olds Early Talkers Newborns to Two-Year-Olds Talkers Two- and Three-Year Olds

14 Leyendo prematuramente De cuatro a cinco a ñ os de edad Hablando prematuramente De reci é n nacido a dos a ñ os de edad Hablando De dos a tres a ñ os de edad

15 WHAT IS EARLY LITERACY?

16 ¿Qué es la alfabetización temprana?

17 Early literacy is what children know about reading and writing before they can actually read or write.

18 La alfabetizaci ó n temprana es lo que los ni ñ os saben acerca de la lectura y la escritura antes de que puedan leer y escribir.

19 Six Skills To Get Ready to Read Print Motivation Vocabulary Print Awareness Narrative Skills Phonological Awareness Letter Knowledge

20 Seis destrezas para estar listo para leer Motivaci ó n de la palabra escrita Vocabulario Conciencia de la palabra escrita Destreza narrativa Conciencia Fonol ó gica Conocimiento de las letras

21 Early literacy skills build the foundation for learning to read.

22 Las habilidades de aprendizaje temprano crean la fundación para aprender a leer.

23 Building Early Literacy Skills Starting from birth, READ to young children every day and make it fun! Learning to Read Grades K through 3 Reading to Learn Grades 4 to Higher Education Readers and Lifelong Learners Developed by Youth Services Staff at the Cedar Mill Community Library

24 Desarrollando las destrezas de la alfabetizaci ó n temprana ¡Desde el nacimiento, LEA a sus hijos menores todos los d í as de forma divertida! Aprender a leer Desde el Kindergarden hasta el 3er. grado Leer para aprender Desde el 4to. grado hasta la educaci ó n superior Lectores Y Personas que aprender á n toda la vida Desarrollado por el personal de Servicios a la Juventud de la Bibliotaca Comunitaria de Cedar Mill

25 Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read.

26 PhonicsSounding out wordsPhonicsSounding out words Understanding and learning from what you read.Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Mencionar las palabras en voz alta Entender y aprender de lo que lees Desarrollado por el personal de Servicios Juveniles de la Biblioteca Pública de Cedar Mill.

27 Three Developmental Skills for Early Literacy Reading Books Dialogic Reading Phonological Awareness Games

28 Tres habilidades de desarrollo para la alfabetización temprana Lectura de Libros Lectura de Dialogos Juegos de conciencia fonológica

29 Dialogic or Hear and Say Reading

30 Lectura del diálogo Escuchas y dices

31 Hear and Say Picture Book Reading HOW we read to children is as important as how often we read The adult helps the child tell the story The adult is the questioner The adult is the listener The adult is the audience

32 Oír y describir la ilustración del libro que leen CÓMO le leemos a los niños es tan importante como que tan frecuentemente les leemos El adulto ayuda al niño a contar una historia El adulto es quien hace las preguntas El adulto es quien escucha El adulto es la audiencia

33 Research Shows Children who are actively involved with hear and say reading had more advanced language and pre-reading skills. Children can jump ahead several months in learning after only a few weeks of dialogic reading.

34 Los estudios muestran que Los niños que están activamente involucrados en lectura que requiere oír y hablar, sobre una lectura que tiene un lenguaje más avanzado y habilidades de lectura prematura. Los niños pueden avanzar varios meses en aprendizaje después de unas cuantas semanas de lectura de diálogos

35 Ask “What” Questions

36 Haz preguntas con “Qu é ”

37 Ask Open Ended Questions

38 Haz preguntas abiertas

39 Dialogic Reading

40 Lectura de diálogos

41 When baby can look at books with you: 1 minute on 1 page is fine! Talk about a picture on the page baby chooses. There is no need to start at the beginning or read the whole book. Point to a picture and ask Where is the….? Point and answer yourself: There’s the ….! Tell your baby the names for things in the book. Let baby explore books on his own, too. Babies

42 Point to pictures and tell your child the names of things. Ask What is he doing? What is this? What does that do? Be sure to give your child time to answer you. Model correct speech when you repeat your child’s words. Extend what your child says by completing or adding to her sentences. Remember words—words—words: Toddlers love to learn new words! Toddlers

43 Point to a picture and ask What is happening here? Ask Why do you think she did that? Ask What do you think will happen next? Encourage your child to make up another story about the characters. Remember to talk about new words! Preschoolers

44 Use general questions to encourage child to say more Simple what questions Add description What do you see on this page? What’s happening here? What else do you see? Build upon the child’s phrases Have your child repeat Relate to child’s experiences

45 Haz preguntas generales para motivar a tu hijo a que hable m á s Preguntas sencillas con “qu é” A ñ ade una descripci ó n ¿Qu é es lo ves en esta p á gina? ¿Qu é est á pasando aqu í ? ¿Qu é m á s ves aqu í ? A ñ ade a las frases de tu hijo Permite que tu hijo repita Relaciona el cuento a las experiencias de tu hijo

46

47 What Kinds of Books Work Best? Dialogic Reading

48 ¿Qué clase de libros funcionan mejor? Lectura de diálogos

49 Books for Dialogic Reading Have a simple story Have clear pictures Have pictures of familiar things Show action and detail in the pictures Are not too long Are interesting to the child

50 Libros de lectura de diálogos Tienen una historia sencilla Tienen ilustraciones claras Tienen ilustraciones de cosas familiares Muestran acción y detalle en las ilustraciones No sean muy largos Sean interesantes para el niño

51 Promoting literacy does not mean creating a school-like setting in your home, but taking advantage of all the opportunities that are present in everyday life. (Straight Talk About Reading by Hall and Moats)

52 La promoción de la alfabetización no quiere decir que su casa se convierta en una escuela, pero en lugar tomar ventaja de las oportunidades que la vida diaria presenta. (Straight Talk About Reading por Hall and Moats)

53 It’s that simple!

54 ¡Así de sencillo es!

55 Every Child Ready to Read @ your library We learn as we have fun. We have fun as we learn. Pass it on!

56 Aprendemos mientras nos divertimos. Nos divertimos mientras aprendemos. ¡Pasa la informaci ó n! Cada ni ñ o est á listo para leer en su biblioteca ®


Descargar ppt "Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children."

Presentaciones similares


Anuncios Google