La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT"— Transcripción de la presentación:

1 LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT

2 1. TREBALL COOPERATIU ESCOLA BRESSOL SANT JORDI-EL RACÓ

3 Neix fruit de coordinacions d’ambdós serveis
Voluntat de treball en xarxa Un projecte comú Necessitat de cohesió i coordinació de tots els agents implicats en infància

4 2. EL PERQUÈ DEL PROJECTE

5 Constatació per part de les famílies usuàries de l’Escola Bressol Sant Jordi i l’Espai Familiar El Racó de preocupacions comunes entorn a l’establiment de límits i hàbits. Estils educatius massa permissius: accent en desitjos més que en necessitats reals. Manca de confiança en les potecialitats de l’infant: Sobreprotecció Poca adequació al ritme propi de l’infant Infants poc segurs i mancats d’estímuls per esdevenir autònoms Manca de cooperació i actituds i conductes pròpies d’edats més primerenques.

6 Pas autoritarisme a educació en valors:
Detecció de confusió per gran afluència d’informació desde diferents fonts: mitjans de comunicació, revistes, llibres, professionals, etc. L’adult perd cofiança en el seu rol com a principal educador i no escolta el seu instint natural coma pare i mare. Pas autoritarisme a educació en valors: perill de caure en models permissius, no democràtics i fins i tot agressius. Pèrdua d’autèntica autoritat davant l’infant Repte: construïr alternatives que ajudin a crèixer l’infant i que donin seguretat i confiança a l’adult.

7 3. L’EXPOSICIÓ

8 A QUI S’ADREÇA Famílies amb infants menors de 3 anys Escoles bressol
Espais familiars Espais públics (biblioteques,centres culturals, etc)

9 OBJECTIUS Oferir un model educatiu democràtic, alternatiu als estils autoritaris i permissius. Afavorir la reflexió entorn a la veritable competència dels pares com a principals educadors. Propicar un treball en xarxa dels diferents agents implicats en l’educació dels infants. Presentar l’establiment de límits a través de les activitats quotidianes: menjar, dormir, higiene, vestir-se, saludar, recollir explorar.

10 METODOLOGIA Diferents espais referents a la vida quotiana 9 ambients:
Camí a l’exposició Presentació de l’exposició 7 racons representant hàbits i situacions: Higiene Recollida Exploració Dormir Menjar Vestir-se Habilitats socials

11 Camí a l’exposició Petjades de cartolina
Contenen il·lustracions de Francesco Tonucci Indiquen la ubicació de l’exposició.

12 Presentació de l’exposició
Plafó amb informació bàsica: Guia de l’exposició Fletxes indicadores dels racons Peus de valoració Dossier per als pares Conte metafòric

13 Racó de la higiene Espai ubicat proper al bany
Escenifica l’hàbit d’anar al lavabo

14 Racó de la recollida Escenifica un joc de construcció o trencaclosques
Simbolitza la idea d’ordre

15 Racó de l’exploració Simbolitza les possibles dificultats que un infant ha de superar en tota exploració

16 Racó del dormir Escenifica un dormitori
Aporta idees sobre l’hàbit d’anar a dormir

17 Racó del menjar Escenfica una taula parada i una cuina
Representa l’hàbit de l’alimentació

18 Racó de vestir-se Espai que representa l’hàbit de vestir-se sol/a

19 Racó de les habilitats socials
Ubicat a l’entrada de l’espai Representa l’hàbit de saludar

20 ACTIVITATS ENTORN L’EXPOSICIÓ
Per als adults: Activitats de reflexió en grup Dinamitzades per professionals de l’educació Objectiu: reflexionar sobre els diferents estils educatus Per als infants: Activitats lúdiques, realitzades individualment o en grup Possibiitat de fer-les a l’aula, espai familiar o a casa Objectiu: apropar als infants els conceptes de l’exposició:hàbits, rutines, etc.

21 FEM-LA CRÈIXER!


Descargar ppt "LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT"

Presentaciones similares


Anuncios Google