La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Les competències bàsiques TIC

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Les competències bàsiques TIC"— Transcripción de la presentación:

1 Les competències bàsiques TIC
Montse Ardid, Pilar Casals, Neus Liñan, J.L. Tejeda, Jordi Vivancos Grup CBTIC Febrer-Juny 2000

2 Els orígens del treball
Demandes dels assessors i dels centres Document “Identificació de les competències bàsiques en l’ensenyament obligatori” Disponibilitat de referents internacionals

3 Vers un nou escenari educatiu
Aprenentatge Itineraris diversificats Multimèdia Treball col·laboratiu Transacció Pensament crític Actitud proactiva Materials autèntics Activitats d’exploració i recerca Ensenyament Seqüència única “Unimèdia” Treball individual Transmissió informació Coneixements factuals Resposta reactiva Context artificial Aprenentatge passiu

4 Evolució del rol de les TIC
1992 Eix Transversal (Educació Primària). Tractament integrat dins les diverses àrees del currículum (ESO). 2000 les TIC com una competència instrumental bàsica al mateix nivell que la lectura, l’escriptura i el càlcul. Per garantir la igualtat d’oportunitats, tot l’alumnat en finalitzar l’escolarització obligatòria, cal que assoleixi el domini de les habilitats i recursos tecnològics bàsics al mateix temps que les estratègies i procediments informacionals vinculats a les TIC.

5 El concepte de competència bàsica
Capacitat de produir un nombre infinit d’accions no programades (Chomsky). El concepte de competència inclou tots els sabers: teòrics (conceptes), pràctics (procediments) i actitudinals.

6 Nivells de concreció 1 Definició de la competència Identificació de les dimensions 2 Seqüenciació per cicles i etapes 3 Exemplificacions a les diferents àrees

7 Components de la Competència

8 Les dimensions identificades
Impacte històrico-social Alfabetització tecnològica Instruments de treball intel·lectual Eina comunicacional Control i modelització

9 Impacte històrico-social
Comprendre l’impacte ètic, cultural i social relacionat amb les TIC. Desenvolupar pràctiques responsables en l’ús dels sistemes tecnològics i en el tractament i difusió de la informació.

10 Alfabetització tecnològica
Comprendre la naturalesa de les TIC com a objecte i producte tecnològic. Dominar les estructures i els conceptes necessaris per a utilitzar eficaçment les TIC. Dominar les destreses bàsiques necessàries per a la utilització de les TIC.

11 Instruments de treball intel·lectual
Enriquir el procés de treball intel·lectual i la creativitat amb l’ajut de les TIC. Emprar les TIC per cercar, localitzar, avaluar i recuperar informació a partir d’una àmplia diversitat de fonts. Utilitzar les TIC per realitzar el tractament de les dades i presentar els resultats en diferents formats. Aprendre a treballar en equip en entorns de treball col·laboratiu.

12 Eina comunicacional Emprar els diferents canals i modalitats de comunicació que proporcionen les TIC per trametre i rebre informació de forma efectiva. Utilitzar les TIC per interactuar i col·laborar amb audiències diverses. Valorar les implicacions de les eines de comunicació en l’entorn social i cultural.

13 Control i modelització
Emprar les TIC de forma apropiada i efectiva per tal de crear i explorar models, resoldre problemes i prendre decisions. Mesurar i controlar elements de l’entorn a través de les TIC.

14 Segon nivell de concreció
Esborrany de seqüenciació per cicles i etapes educatives de l’educació obligatòria de les 5 dimensions de la competència.

15 Què ens falta? Contrastar i validar la definició de la competència TIC i la seva seqüenciació (hivern ). Identificar i divulgar exemples de tercer nivell (primavera 2001). Document final “ Competència TIC” (estiu). Estudiar la incidència de la competència TIC a la formació inicial i permanent.

16 Difusió Fòrum de Competències bàsiques Presentació SGTI Seminaris XTEC
Espai de debat al WebCT

17 Principals fonts consultades
Catalunya en xarxa. Pla estratègic per a la Societat de la Informació. (Abril 1999). e-Europe Initiative. An Information Society For All. European Commission. (Desembre 1999). Information and Communication Technology 5-14 consultation Draft. Scottish Consultative council on the Curriculum. (Octubre 1999). Information and Comunication Technology, An Interim Program Of Studies: Kindergarten To Grade 12 (Alberta 1998) ISTE -- National Educational Technology Standards (NETS - Estats Units) 1998. L'intégration des TIC au curriculum scolaire: Un référentiel pour la competénce transversale (Québec)


Descargar ppt "Les competències bàsiques TIC"

Presentaciones similares


Anuncios Google