La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CONTRACTACIÓ PÚBLICA @acm948 www.acm.cat.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CONTRACTACIÓ PÚBLICA @acm948 www.acm.cat."— Transcripción de la presentación:

1 CONTRACTACIÓ PÚBLICA @acm948

2 ACM, referent municipalista
SOM LA PORTA A MÉS DE 1.000 ENS LOCALS

3 98% 97% 100% ACM, referent municipalista 8787 regidors
Consells Comarcals 931 ajuntaments 8.787 de 9,707 electes locals catalans formen part de l’ACM 42 comarques i 42 capitals de comarca són socis de l’ACM, així com les 4 diputacions

4 Defensem els interessos del món local
ACM, veu del món local ACM Defensem els interessos del món local

5 Defensa dels interessos del món local
Contacte: Tel: ext. 220 Comissions Grups de treball formats per electes i tècnics per tractar temes que afecten al món local. Fòrum Comarcal Veu institucional dels Consells Comarcals En formen part 42 consells. Fòrum de joves electes Òrgan per representar els joves que s’incorporen a la política municipal. Àrea acompanyament a les persones Àrea Territori i Sostenibilitat Dinamització Econòmica Àrea Règim Intern i Seguretat Àrea Cultura, Llengua, Esports í Joventut 700 Electes de diverses comissions busquen solucions per a les necessitats del món local Més de

6 Al servei dels ens locals

7 4.800 Formació Al servei dels ens locals Jornades formatives Postgraus
Contacte: Tel: ext. 201 FUNDACIÓ AULA D’ALTS ESTUDIS D’ELECTES Postgraus i Màster Govern Local. Formació Jornades formatives Postgraus Màsters Seminaris CÀTEDRA ENRIC PRAT DE LA RIBA (integrada també per UAB) Imparteix seminaris per l’actualització jurídica. 4.800 Càrrecs electes i tècnics municipals formats anualment

8 Assessorament Jurídic
Al servei dels ens locals Assessorament Jurídic Novetats normatives. Elaboració d’informes jurídics. Consultes telefòniques o per mail d’ajuntaments. Butlletins electrònics amb tota l’actualitat jurídica. 1.000 Consultes jurídiques en l’àmbit de recursos humans, contractació, urbanisme, responsabilitat, règim dels electes.

9 Què cal saber de la Llei de Contractes?

10 La contractació: element estratègic
Què cal saber de la Llei de Contractes? La contractació: element estratègic Reflexió de la Unió Europea Sistema econòmic sense aranzels Informe sobre la “valorització” de la contractació pública en aquest esquema % despesa pública respecte al PIB Representa el 14% del PIB de la Unió Europea La contractació pública representa el 15,5% del PIB de l’estat espanyol i un 13% del PIB català El 99,9% de les empreses de l’estat espanyol són PIME

11

12 Què cal saber de la Llei de Contractes?
Bloc normatiu comunitari Directives 23/24/25 UE del Parlament europeu i del Consell europeu Directiva 2014/24/UE del Parlament europeu i del consell de 26 de febrer de 2014 sobre contractació pública i per la que es deroga la 2004/18/CE Exposicions de motius. Els considerants Rol determinant de la contractació per assolir objectius sectorials Efecte directe de la no transposició  18 d’abril de 2016 Entre d’altres... DLLMUMCOP 3/2016

13 Què cal saber de la Llei de Contractes?
Normativa actual: TRLCSP Punt de partida: TRLCSP, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic Múltiples modificacions en els darrers 7 anys Text vigent sense desplegament normatiu-reglamentari complet Impacte de la normativa sectorial...

14 Què cal saber de la Llei de Contractes?
Nova normativa: LCSP La gestació i tramitació de la nova LCSP: Elaboració i preparació feixuga Avantprojecte de llei del 17 d’abril de 2015 Amb poca aportació o incidència de l’estructura o administració local... CNAL DA segona DA tercera Dificultat de consens en el marc de les dues eleccions de les Corts espanyoles: 20 desembre 2015 26 juny 2016 Debat investidura del President Puigdemont, es compromet a una llei de contractes de Catalunya Normes pròpies de règim local

15 Què cal saber de la Llei de Contractes?
Nova normativa: LCSP Acord polític en el Congreso, juliol’17 Esmenes al Senado “Descuelgues ad hoc de sus convenios sectoriales, pagando salarios más bajos a sus trabajadores” PSOE, Unidos Podemos-En Comú Podem, Esquerra Republicana, el PDeCAT i PNB tomben esmenes per 171 vots en contra i 164 a favor del Grup Popular Aprovació definitiva: 19 d’octubre de 2017

16 1 Els nous llindars de contractació i els contractes menors
Canvien els llindars en els contractes menors 40.000,00 € en obres 15.000,00 € en subministraments i serveis Motivació de la necessitat del contracte. Justificació que no se n’altera l’objecte per evitar regles generals contractació. No subscripció de més contractes menors amb el mateix contractista per un import superior. Informes de la Junta estatal: Objectes qualitativament diferents O bé, objectes equivalents que no constitueixen una unitat d’execució econòmica i jurídica. Termini: un any des de l’aprovació de la despesa.

17 Nou procediment obert simplificat i la desaparició del negociats per raó de quantia
2 Procediment obert simplificat (art. 159 LCSP) Contractes d’obres inferiors a ,00 € i els de subministraments i serveis inferiors a ,00 €. Ponderació Judici de valor <25%. // Prestació intel·lectual<45% Perfil del contractant. Inscripció RELI (9 de setembre de 2018) No cal garantia provisional Registre indicat. Sumari: En els d’obres inferiors a ,00 € i en els de subministraments i serveis inferiors a ,00 €, d’acord amb la tramitació prevista en l’apartat 6 d’aquest article 159. Terminis més curts. 5 dies per a compres corrents de béns disponibles en el mercat. No cal acreditar solvència. Valoració, mitjançant fórmules, per dispositius informàtics o unitat tècnica.

18 3 Política de protecció a les PIMES La divisió i limitació dels lots
Article 99 LCSP Divisió en lots sempre que ho permeti la naturalesa i objecte del contracte. Potestativament: Nombre de màxim de lots pels quals pot licitar una mateixa empresa. Nombre màxim de lots que es poden adjudicar a una mateixa empresa. La no divisió s’ha de justificar: Restricció competència. Dificultat execució. Article 87 LCSP La solvència econòmica i financera exigida haurà de resultar proporcional a l’objecte contractual de conformitat amb allò establert en l’article 74.2 i no pot suposar obstacle a la PIME.

19 4 4- Possibilitat del pagament directe a un subcontractista
Articles 215 a 217 amb relació a la disposició addicional cinquanta-unena de la LCSP Disposició addicional cinquanta-unena LCSP: 1. Sin perjuicio de lo previsto en los artículos 216 y 217 y siempre que se cumplan las condiciones establecidas en el artículo 215, el órgano de contratación podrá prever en los pliegos de cláusulas administrativas, se realicen pagos directos a los subcontratistas. 2. El subcontratista que cuente con la conformidad para percibir pagos directos podrá ceder sus derechos de cobro... 3. Los pagos efectuados a favor del subcontratista se entenderán realizados por cuenta del contratista principal, manteniendo en relación con la Administración contratante la misma naturaleza de abonos a buena cuenta que la de las certificaciones de obra. 4. En ningún caso será imputable a la Administración el retraso en el pago derivado de la falta de conformidad del contratista principal a la factura presentada por el subcontratista...

20 5 5- L’obligació de les clàusules socials
Articles 1.3, 28.2, 89.1.g, 122, º i 201 i LCSP L'aplicació de les clàusules socials, ètiques i mediambientals en general, i obligatòriament una d'elles com a condició d'execució és una característica de la nova llei Atenció: Article 28.2 Quin és el seu abast? Exemples.... Obligacions essencials en condicions de treball i retribució, l’incompliment pot suposar la rescissió del contracte Serveis a les persones....

21 6 6.- Mesures de major transparència i complexitat… Articles 115 LCSP
Consultes preliminars del mercat: Articles 64 LCSP Lluita contra la corrupció i regulació de la prevenció del conflicte d'interessos: Esta definición incluye tanto conflictos de interés reales en que se puede encontrar un servidor público, como los denominados conflictos de interés potenciales y aparentes. S’amplien els supòsits de publicitat activa Mesa de contractació amb la limitació Contractació electrònica

22 7 Article 145 LCSP. Diversos criteris amb subcriteris d’adjudicació
7.- La lògica qualitat preu com a criteri d’adjudicació… 7 Article 145 LCSP. Diversos criteris amb subcriteris d’adjudicació L’oferta econòmicament més avantatjosa es determinarà sobre la base del preu o cost utilitzant la relació cost-eficàcia, com el càlcul del cost del cicle de vida i podrà incloure la millor relació qualitat-preu que s’avaluarà en funció de criteris qualitatius, mediambientals i/o socials vinculats a l’objecte del contracte. Es podrà avaluar l’organització, la qualificació l’experiència del personal que executarà el contracte en el supòsit que el personal pugui afectar de manera significativa a l’execució del contracte.

23 I altres... molts altres Què cal saber de la Llei de Contractes?
Canvi en les pròrrogues! Article 29 LCSP Les pròrrogues són obligatòries pel contractista Oficina independent de la Regulació i Supervisió de la Contractació Article 332 LCSP El tribunal català de contractes a la vida dels ajuntaments! Article 45 LCSP a) Contratos de obras cuyo valor estimado sea superior a tres millones de euros, y de suministro y servicios, que tenga un valor estimado superior a cien mil euros. b) Acuerdos marco y sistemas dinámicos de adquisición que tengan por objeto la celebración de alguno de los contratos tipificados en la letra anterior, así como los contratos basados en cualquiera de ellos. c) Concesiones de obras o de servicios con valor estimado superior tres millones

24 Entrada en vigència Què cal saber de la Llei de Contractes?
Disposició Final setzena de la LCSP Entrada en vigència de la reforma als quatre mesos Del 9 de novembre al 9 de març de 2018, a excepció d’alguns articles el 9 de setembre 2018

25 Central de compres del món local
Més de ens del món local compren productes o serveis a través de la Central de Compres

26 Selecció de diverses empreses
Central de compres del món local La figura dels Acord marc Adjudicació de contractes basats en un acord marc Adjudicació a una empresa LCSP article 221.3 (TRLCSP i DN 33.3) Quan l’acord marc s’hagi conclòs amb un únic empresari, els contractes basats en aquell s’adjudiquen d’acord amb els termes que s’hi estableixin. Els òrgans de contractació poden consultar per escrit l’empresari, i demanar-li, si es necessari que completi la seva oferta. Selecció de diverses empreses LCSP article 221.4 (TRLCSP i DN 33.4) Quan l’acord marc s’hagi subscrit amb diversos empresaris, l’adjudicació dels contractes que s’hi basen s’efectua aplicant els termes fixats en el mateix acord marc, sense necessitat de convocar les parts a una nova licitació.

27 Central de compres del món local
Ens locals que compren amb la Central de Compres SUBMINISTRAMENT TOTAL ENS Electricitat 784 Gas 210 Assegurances 510 Vehicles 104 Impressió 116 Paper 216 Màquines tècniques 32 Ordinadors 94 Videoactes 26 Ascensors 40 DEA’s 7 Total 1039 Economies d’escala Estalvi en el procediment administratiu Seguretat jurídica i transparència en la contractació Dificultat/ capacitat dels ens locals en elaborar prescripcions tècniques Dades gener 2018

28 Oficina seguiment de contractes
La central de compres del món local Contacte: Tel: ext. 223 Oficina seguiment de contractes

29 Per consultes de la LSCP
FAQS de la LCSP, a la web @acm948


Descargar ppt "CONTRACTACIÓ PÚBLICA @acm948 www.acm.cat."

Presentaciones similares


Anuncios Google