Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
2
MARIA MONTSERRAT FORTUNY, M
MARIA MONTSERRAT FORTUNY, M. TERESA MAS I EL DIRECTOR DE L’ESCOLA: JOSEP RAMON BOIX AL CONGRÉS SOBRE LECTURA I ENTORN A LA SEU D’URGELL – DIES 1 i 2 DE JUNY DE 2012.
3
LA MONTSE I LA M.TERESA CONVERSANT AMB LLUÍS BIOSCA MODERADOR DE LA TAULA D’EXPERIÈNCIES SIMULTÀNIES
4
INICI DE L’EXPOSICIÓ PER PART DE LA MONTSE I DE LA M.TERESA
5
1.- Activitats amb les famílies a Ed. Infantil:
- Maleta Viatgera amb el “conte especial” a Ed. Infantil. - Petita biblioteca de conta-contes i mascota. - Biblioteca mòbil de “casa a l’aula”i de “casa a l’escola”. - “Teatre per a les famílies”: D’un conte treballat a la Biblioteca: P3. - “Roda de contes”: Amb participació de cadascuna de les famílies: A P4. - Lectura en família del llibre de préstec de la Biblioteca: A P5.
6
PRESENTACIÓ DE MALETES VIATGERES A EDUCACIÓ INFANTIL
PETITA BIBLIOTECA
7
TEATRE PER A FAMÍLIES DE P3
RODA DE CONTES P4 TEATRE PER A FAMÍLIES DE P3
8
1.- Continuació d’activitats amb les famílies a E.I.
- Experiència única: Representació per a les famílies d’un conte protagonitzat per 150 nenes i nens D’Ed.Inf. - Llibre viatger: Ed. Infantil. REPRESENTACIÓ “LA RATETA”PER A LES FAMÍLIES
9
2.- Activitats amb les famílies, a Ed. Primària:
Activitats a tota la comunitat Educativa: 2.- Activitats amb les famílies, a Ed. Primària: - Maletes viatgeres d’alumnes amb el Conte Viatger i la llibreta d’opinions familiars: Des de 1r fins a 6è. - Petits lectors: 3r amb 1r. - Petits i grans lectors: 4t amb 2n. - Cartes: 3r a 1r. - Biblioteca mòbil “de casa a l’aula” i “de casa a l’escola”. - Lectura per parelles amb compromís familiar: A 3r. - Exposo el meu llibre i el deixo en préstec. - Préstec de llibres en horari escolar amb implicació de la família.
10
MALETES VIATGERES ALUMNES:
ENTREGA a DELEGATS DE CLASSE. PRESENTACIÓ ALS 2 grups classe. ALTERNEM DURANT ELS ANYS.
11
PETITS LECTORS: 3rs a 1rs Entre dos cursos i en grupets de 2/3 alumnes.
12
BIBLIOTECA MÒBIL “DE CASA A L’AULA”
PROJECTE “ELS ROMANS”
13
LECTURA EN PARELLA
14
3.- Activitats amb les famílies: Ed. Infantil i Ed. Primària.
- Clubs de lectura de mares i pares. - Clubs Infantils de lectura: alumnes de 6è. - Formació d’usuaris per a mares i pares. - Maletes viatgeres per a mares i pares. - Préstec de llibres cada dijous, associats o no a les activitats anteriors. - “Contes a la falda” per a les famílies, escenificats per col.laboradors de fora del Centre.
15
CLUB DE LECTURA DE MARES I PARES: “PEIX DE GAT”
16
MALETES VIATGERES PER A FAMILIES (MARES I PARES I ALGUN MATERIAL PER ALS FILLS / ES)
Conta contes realitzat per “LLAR D’INFANTS YONI”: PER A P3 Quins materials contenen: Llibre de viatges. Revista de viatges Revista de cuina Revista educativa: Viure en familia. Novel.la per a adults. Llibre guia educativa per a mares i pares. Un llibre de cuina per a infants i joves. Un DVD-pel.lícula familiar. Un llibre per als fills/es Una revista per als fills/es: Tatano, Reporter Doc Un llibre guia per aconseguir fills/es bons lectors.
17
Conta-contes IMMA PUJOL: PER a EI
CONTISTA: RAT CEBRIAN: PER A 6ès. Conta-contes IMMA PUJOL: PER a EI
18
3.- Activitats amb les famílies: Ed. Infantil i Ed. Primària.
- Conta-contes per a les famílies escenificats per les famílies (pares, mares, fills i germans). - Sessions de cinema per a les famílies. - Treball amb ordinadors i possibilitat de fer deures. - Tríptics informatius i formatius per a les famílies. - Tallers de folrar llibres. - Participació de les famílies en recitals de poesia, marató de contes, exposicions col.lectives,...
19
CONTA – CONTES FET PER IMMA I ROCIO, MARE I ALUMNA DE L’ESCOLA: PER A P4
20
CONTA CONTES DE FILO I PAU, MARE I ALUMNE DE L’ESCOLA
PER A P5
21
PARE I FILLA DE 4t EXPLIQUEN UNES BONIQUES “HISTÒRIES DE MÀGIA” INVENTADES PER ELLS, per als de 1r.
22
PRÉSTEC I BIBLIOTECA EN HORARI POST-LECTIU: DIJOUS TARDA
23
MARATÓ DE POESIA: ÀVIES, MARES I PARES
ELS PARES DEL POL , ALUMNE DE 4t B, EXPLIQUEN LA HISTÒRIA DELS MUMIN A FINLÀNDIA
24
3.- Activitats amb les families: Ed. Infantil i Ed. Primària.
- Elaboració de guies de lectura per als pares i mares. - Llibres col.lectius dels alumnes : Elaboració de llibres aprofitant els temes treballats, els contes de les Maletes Viatgeres... - Explicació d’alguns fets importants, fruit de l’atzar: Els Mumin,... - Aprofitament dels materials que ens presten els pares i mares: disfresses, elements per a fer els muntatges... - Donació de llibres per a la biblioteca, per part de les famílies: Es fa constar la donació en la catalogació i en els llibres.
25
ALTRES RECURSOS PER A MOTIVAR:
Carnets de préstec amb la foto dels alumnes. Carnet de bibliotecaris/àries. Convidar a amistats a visionar la pel.lícula del Club de lectura. Visionar la pel.lícula del mateix títol que el llibre llegit. Animació a les cartelleres de les dues entrades a la biblioteca. Animació dinàmica a les cartelleres i parets de la biblioteca. Publicació en el blog de l’escola de les activitats que es fan. Col.locar a les entrades de la biblioteca elements cridaners. Valorar les tasques que voluntàriament fan les persones de la Comissió Mixta de Biblioteca.
26
HA AUGMENTAT NOTABLEMENT EL NIVELL LECTOR DE L’ALUMNAT.
ES NOTA UN AMBIENT POSITIU, DE CALIU CAP A LES ACTIVITATS DE LECTURA I DE BIBLIOTECA. LA BIBLIOTECA S’HA CONVERTIT EN UNA BIBLIOTECA VIVA, BULLENT OBERTA I PARTICIPATIVA.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.