La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Aparcaments de rotació a Sabadell

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Aparcaments de rotació a Sabadell"— Transcripción de la presentación:

1 Aparcaments de rotació a Sabadell
Albert Beltran Tinent d’alcalde de Comerç i Turisme i de Relacions Ciutadanes Ajuntament de Sabadell Badalona, 1 de desembre de 2005

2 Principals zones comercials de Sabadell
Av. Matadepera CA N’ORIAC Eix Macià CREU ALTA Rambla CENTRE Av. Barberà CREU BARBERÀ

3 La necessitat d’aparcaments. Antecedents
Sabadell l’any 1999 comptava amb places d’aparcament (20% eren de concessió pública) en 12 pàrkings: 10 ubicats al Centre només 4 disposaven de més de 100 places (2 al Centre) Encara faltava per peatonalitzar una part important del centre de la ciutat. Les necessitats d’aparcaments es van reflectir a un estudi. En quant a l’aparcament de rotació, es van definir unes zones d’actuació prioritària, vinculades amb l’activitat comercial i de serveis.

4 La necessitat d’aparcaments. Antecedents (plànol)
Av. Matadepera CA N’ORIAC Pl. A. Marcet CENTRE (nord) Rambla CENTRE (sud) Mercat Central i Fitisa CENTRE Pg. Espronceda CREU BARBERÀ

5 Impúls als aparcaments de rotació.
De 1999 a 2005 s’han creat al centre places d’aparcament en 4 nous grans pàrkings (3 de concessió pública): MERCAT CENTRAL: 450 places FITISA: 239 places IMPERIAL: 256 places TRES CREUS: 106 places (concessió privada)

6 Situació 1999. Centre Només hi havia 2 pàrkings amb més de 100 places
Pl. Dr. Robert 300 places Pl. Mossèn Geis 185 places Els 8 pàrkings restants eren petits, disposaven de menys de 100 places

7 Situació actual. Centre
TRES CREUS 106 places MERCAT CENTRAL 450 places FITISA 239 places IMPERIAL 256 places

8 Situació actual. Nord Creació del primer aparcament a la plaça Farell, amb 218 places

9 Situació actual. Nord (plànol)

10 Situació actual. Sud Creació del primer aparcament al passeig d’Espronceda, amb 258 places

11 Situació actual. Sud (plànol)

12 Total de places d’aparcament
Actualment hi ha places En els propers mesos: places amb: Aparcament pl. Farell: 218 places Aparcament pg. d’Espronceda: 258 places Més places d’aparcament en z. blava TOTAL: places

13 Properes actuacions Centre Nord Sud
Plaça de l’Alcalde Marcet (en estudi) Tres Creus (ampliació en estudi) Nord Plaça Farell (ampliació s’hi ha + demanda) Sud Passeig d’Espronceda (ampliació s’hi ha + demanda)

14 Properes actuacions (plànol)
PLAÇA A. MARCET PLAÇA FARELL TRES CREUS PASSEIG D’ESPRONCEDA

15 L’aparcament vinculat a l’activitat econòmica
Les següents dades corresponen als dos aparcaments públics més grans, situats al Centre: Mercat Central i Dr. Robert). Els altres o bé porten poc temps d’activitat i no es tenen les dades o bé són privats. Es pot apreciar la forta influència del factor comercial en l’ús que se’n fa:

16 La implicació dels comerciants
El paper dels comerciants ha estat clau. Les següents dades ens mostren la magnitud d’aquesta implicació. Hores d’aparcament distribuïdes gratuïtament per Comerç Centre: Any 1997: Any 2005: per l’Associació de Comerciants del Mercat Central: Any 1999: Any 2005:

17 El model de Sabadell (I)
El model seguit a Sabadell es caracteritza per: la recerca activa d’operadors privats per construir i explotar el servei, la facilitació del subsòl públic per un període el suficientment llarg com per amortitzar la inversió (40-50 anys), altres facilitats, com la col·laboració en la urbanització dels carrers (p.e. Pg. d’Espronceda) o en els cànons a l’explotació. Aprofitament dels PERI’s en els llocs on cal aparcament per la seva construcció, per part de la iniciativa privada.

18 El model de Sabadell (II)
Avantatges: S’aconsegueix construir els aparcaments sense que l’Ajuntament hagi de dedicar fons a la inversió, que es poden destinar a d’altres inversions on la iniciativa privada no entra. El risc de l’explotació l’assumeix la concessionària. Inconvenients: És possible que hi hagi algun punt on s’hagin de dedicar molts esforços per convèncer la iniciativa privada de la bondat de la inversió, però els resultats ens fan ser optimistes (només queda una zona comercial on es necessita l’aparcament segons les necessitats detectades).

19 Ajuntament de Sabadell
Gràcies per la vostra atenció Albert Beltran Tinent d’alcalde de Comerç i Turisme i de Relacions Ciutadanes Ajuntament de Sabadell


Descargar ppt "Aparcaments de rotació a Sabadell"

Presentaciones similares


Anuncios Google