Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJerónimo Antas Domingues Modificado hace 6 años
1
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015
2
Què oferim? CURS 2015-2016 Educació Infantil: P3- P4- P5.
Educació Primària: de 1r a 6è
3
EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU
Ens fonamentem en una imatge positiva de l’infant, com a persona activa des del naixement, com un ciutadà o ciutadana amb un lloc a la societat, un protagonista subjecte de drets a qui la societat ha de respectar i donar suport. Un infant ric: nascut amb un potencial que es podrà expressar amb cent llenguatges, com un constructor de coneixement, d’identitat, de cultura i de valors, que cerca des del naixement el sentit del món. Un infant competent per viure, aprendre, escoltar i comunicar. Una persona pública, un ciutadà amb un lloc reconegut a la societat, protagonista i subjecte de drets, sempre en relació amb els i les altres, que viu en interdependència la conquesta de la seva autonomia.
4
RELACIÓ ENTRE CAPACITATS I COMPETÈNCIES
Personals CAPACITATS INFANTIL PRIMÀRIA Ser i actuar Comunicatives Pensar i comunicar Metodològiques COMPETÈNCIES BÀSIQUES Descobrir Convivencials Conviure DESENVOLUPAMENT INTEGRAL
5
QUÈ PRIORITZEM? El respecte dels interessos i necessitats individuals de cada nen/a. L’atenció als diferents ritmes d’aprenentatge. L’experimentació i la descoberta en els aprenentatges. Facilitar que l’alumnat treballi de manera autònoma . Donar estratègies d’aprenentatge. Complementar el treball individual amb el treball cooperatiu. Potenciar el desenvolupament emocional i social de cada infant.
7
PROJECTES Potencien la capacitat d’aprendre a aprendre.
Consisteix en triar un tema de treball entre tots els nens i nenes. A partir d’aquest s’originen diferents situacions d’aprenentatge. Es dóna més importància al COM s’aprèn que al QUÈ s'aprèn.
8
PROJECTE Mitjans de Transport Activitats prèvies
10
AMBIENTS Organització d’una part de l’horari de treball on es barregen els alumnes del mateix cicle de manera heterogènia. A cada espai s’ hi plantegen diferents propostes que funcionen de manera simultània. INFANTIL PRIMÀRIA Ambient Joc Simbòlic Ambient d’Experimentació Ambient de Música Ambient de Construcció Ambient de Pastar Ambient Expressió Oral Ambient Dramatització Ambient d’Informàtica
11
AMBIENTS INFANTIL Ambient del joc simbòlic. Diferents espais on es representen les vivències del dia a dia, com: supermercat, cuineta, perruqueria, animals, etc. Ambient de les construccions. Elaboració de construccions mitjançant diversos materials. Ambient d’experimentació. Espai on treballar diversos llenguatges manipulatius i plàstics i activitats basades en l’exploració de la qualitat dels objectes, desenvolupament i exploració de tècniques plàstiques i combinació de materials. Ambient de la música. Diferents propostes relacionades amb la música i la dansa. Ambient de pastar. Ambient que pretén posar a l’abast dels nens i nenes materials i transformables i estimulants a partir de la manipulació.
12
JOC SIMBÒLIC
13
CONSTRUCCIONS
14
MÚSICA
15
PASTAR
16
EXPERIMENTACIÓ
17
AMBIENTS PRIMÀRIA Ambient dramatització: es propicien experiències que potencien l’ expressió corporal, l’ expressió verbal, la improvisació, l’ empatia, la resolució de conflictes, etc... Ambient de llengua oral: es basa en oferir diferents activitats que potenciïn l’ expressió oral. Ambient d’informàtica: treball informàtic de processador de textos, cerca per internet, recerca de recursos i informació, etc., aplicat a les diferents àrees.
18
DRAMATITZACIÓ, LLENGUA ORAL I INFORMÀTICA
19
RACONS DE TREBALL Bàsicament es porten a terme: Matemàtica Llengua
Permet al mestre atendre de manera més individualitzada les necessitats de cada alumne. Bàsicament es porten a terme: Matemàtica Llengua Les propostes a cada racó permetran reforçar els continguts treballats amb tot el grup classe, i així assegurem respectar els diferents ritmes de treball i aprenentatge.
20
Racons de llengua i matemàtiques
21
AGRUPAMENTS FLEXIBLES
Grups homogenis d’aprenentatge, entre l’alumnat de l’etapa, per tal de reforçar o ampliar l’ aprenentatge de les matemàtiques (resolució de problemes escrits i càlcul mental) i llengua catalana (lectura, comprensió lectora, expressió escrita i ortografia).
22
COM HO COMPLEMENTEM? Mitjançant activitats de consciència fonològica i material sistematitzat, per tal de reforçar el procés d’ aprenentatge de lecto-escriptura. Integrant la informàtica en els aprenentatges de les diferents àrees. Potenciant el treball dels hàbits, al llarg de tota l’ escolarització. Realitzant la psicomotricitat a Educació Infantil. «Si toquem junts sona millor», amb l’Escola de Música de Vic Art i Escola amb la Universitat de Vic Oferint natació.
23
PSICOMOTRICITAT A EDUCACIÓ INFANTIL
24
NATACIÓ A P5, 1R I 2N
25
HORT
26
SORTIDES A L’ENTORN
27
FESTES TRADICIONALS
28
El nostre projecte d’escola no seria possible sense ...
29
... la participació de les famílies i un entorn afectiu que doni seguretat i confiança als infants, on se sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.