Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Inclusió Escolar Escoles Inclusives
Presentació. Mapa Marc normatiu Marc conceptual Funcions del mestre Recursos del sistema Comentaris finals
2
Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009
CONCEPTES CLAU MARC CONCEPTUAL MARC NORMATIU EAPS CREDA CREC AEE USSEE ... INCLUSIO SUPORTS RECURSOS TAC BARRERES ESCOLA INCLUSIVA FUNCIONS MESTRE D’EE: ASSESSORAMENT INTERVENCIÓ COORDINACIÓ DINS SUPORTS ESCOLARS ORGANITZACIÓ ESCOLAR RECURSOS DEL SISTEMA CEE CENTRE ORDINARI FORA ESC. COMPARTIDA CAD METODOLOGIES ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ PLA D’ATENCIO A LA DIVERSITAT CDIAP CSMIJ ... TREBALL COOPERATIU RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES INTERCULTURALITAT COHESIO SOCIAL ... TUTORIA ENTRE IGUALS Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009
3
L’organització escolar en funció de l’atenció a la diversitat:
ESCOLA INCLUSIVA MARC NORMATIU ONU ( 1975) Declaració dels drets dels Disminuïts. ONU (1982) Programa d’acció mundial per a les persones amb discapacitat. UNESCO (1994) Conferència Mundial sobre necessitats educatives especials. Declaració de Salamanca. OMS (2001) Classificació Internacional del funcionament de la discapacitat i de la salut. (CIF) ONU (2006) Convenció Internacional sobre els drets de les persones amb discapacitats. UNESCO (2008) Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat. LEC (2009) Pla d'acció de l'educació inclusiva en centres ordinaris juliol 09 L’organització escolar en funció de l’atenció a la diversitat: Model segregador--> excloure certs alumnes Model integrador --> anivellar certs alumnes Model inclusiu: --> tractar a cadascú com a diferent
4
Suports : Els suports escolars adreçats a tothom.
ESCOLA INCLUSIVA CONCEPTES CLAU MARC CONCEPTUAL INCLUSIO SUPORTS BARRERES Inclusió : Inclusió com a procés que ofereix a tots els alumnes sense distinció l’oportunitat de desenvolupar les seves capacitats en el centre ordinari. Barreres: Identificació i supressió de barreres a l’aprenentatge i a la participació. Partir del context i no del subjecte Suports : Els suports escolars adreçats a tothom. Conseqüència èxit de tots els alumnes
5
FUNCIONS DEL MESTRE D’E. ESPECIAL
ESCOLA INCLUSIVA ORGANITZACIÓ ESCOLAR CAD PLA D’ATENCIO A LA DIVERSITAT RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES INTERCULTURALITAT COHESIO SOCIAL ... CEE CENTRE ORDINARI ESC. COMPARTIDA FUNCIONS DEL MESTRE D’E. ESPECIAL Assessorament Claustre - Tutors. Intervenció. *A l’aula: Tutoria compartida. Metodologies inclusives. *Individual o en petit grup. Coordinació. * A nivell intern CAD * A nivell extern EAP, CREDA …
6
LA CAD. Funcions - Dinamitzadora del model d'atenció i suports del Centre. - Organitza i gestiona, a partir de les necessitats educatives del centre, tota l'atenció a la diversitat. - Estableix els criteris generals d'atenció i principis que han de guiar la presa de decisions i la pròpia pràctica, a partir de la reflexió i l'avaluació, dels resultats i progressos de l'alumnat. - L'equip directiu del centre, conjuntament amb la CAD, ha d'afavorir i anar consolidant una cultura de centre inclusiva. PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Relació amb les famílies. Interculturalitat. Cohesió social.
7
ESCOLA INCLUSIVA RECURSOS TAC SUPORTS RECURSOS DEL SISTEMA ESCOLARS
EAPS CREDA CREC AEE USSEE ... RECURSOS TAC ESCOLA INCLUSIVA DINS SUPORTS ESCOLARS RECURSOS DEL SISTEMA FORA METODOLOGIES ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ CDIAP CSMIJ ... TREBALL COOPERATIU TUTORIA ENTRE IGUALS
8
L’ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ
Què és? Col·lecció de materials per donar suport a les escoles que volen esdevenir inclusives. Autors Tonny Booth i Mel Ainscow. Traduït i adaptat al català pel grup de treball sobre escola inclusiva de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Com s’aplica? Compren un procés en el qual l’escola fa una revisió de si mateixa en tres dimensions. - Crear cultures inclusives Desenvolupant valors inclusius. - Produir polítiques inclusives Inculcant la inclusivitat. - Desenvolupar pràctiques inclusives Aconseguint un aprenentatge actiu per a tothom.
9
POSADA EN PRÀCTICA DE L’ÍNDEX. FASES 1 i 2.
GRUP COORDINADOR Investiga mitjançant Indicadors i preguntes Adreçat a Mestres Equip directiu Famílies Alumnes Reflexió profunda Identificació barreres a l’aprenentatge i la participació
10
Resultat Qüestionari. Dimensió A
11
Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009
CONCEPTES CLAU MARC CONCEPTUAL MARC NORMATIU EAPS CREDA CREC AEE USSEE ... INCLUSIO SUPORTS RECURSOS TAC BARRERES ESCOLA INCLUSIVA FUNCIONS MESTRE D’EE: ASSESSORAMENT INTERVENCIÓ COORDINACIÓ DINS SUPORTS ESCOLARS ORGANITZACIÓ ESCOLAR RECURSOS DEL SISTEMA CEE CENTRE ORDINARI FORA ESC. COMPARTIDA CAD METODOLOGIES ÍNDEX PER A LA INCLUSIÓ PLA D’ATENCIO A LA DIVERSITAT CDIAP CSMIJ ... TREBALL COOPERATIU RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES INTERCULTURALITAT COHESIO SOCIAL ... TUTORIA ENTRE IGUALS Elaborat per Bet Garriga i Lola Miró Postgrau E.E. UAB 2009
12
Referències Bibliogràfiques i enllaços d'interès
Pla d'acció de l'educació inclusiva en centres ordinaris juliol 09 Índex per a la inclusió Llicència d’estudis de Julio Aviñoa Aprenentage entre iguals. Equip David Duràn Teresa Huguet Aprendre junts a l’aula. Una proposta inclusiva - Arnaiz Sánchez, Pilar (1996) "Las escuelas son para todos" Siglo Cero 25-34 Document annex: Document del Pla d'atenció a la diversitat. Document a tall orientatiu i/o fotocopiable. Per revisar a fons i contrastar el contingut dels diferents apartats per confegir el de cada centre.
13
“ La utopia està a l’horitzó
“ La utopia està a l’horitzó. Camines dues passes, ella s’allunya i l’horitzó corre dues passes més enllà. Aleshores per què serveix la utopia? - Doncs ens serveix per caminar. “ Eduardo Galeano
14
GRÀCIES Per la vostra atenció Bet i Lola
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.