La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Josep Blat Barcelona, Octubre 2001

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Josep Blat Barcelona, Octubre 2001"— Transcripción de la presentación:

1 Josep Blat Barcelona, Octubre 2001
Gestió de projectes Josep Blat Barcelona, Octubre 2001

2 Objectius de les sessions
L’objectiu del gestor: qualitat, quantitat, economia, puntualitat Gestió de projectes Conceptes Tècniques Exemple de gestió de projectes amb MS Project

3 Gestió de projectes Objectius de gestió
Classificació de projectes, fases d’un projecte Economia, temps, mesurar quantitat i qualitat Definició de sistemes i estimació de costos Planificació Recursos humans Monitorització i control

4 Eines de gestió de projectes
Un projecte senzill Introduir-ho en MS Project Simular la monitorització del projecte

5 Gestió de projectes Conceptes bàsics
Especificació i estimació de costos Planificació Control

6 Gestió: Els objectius del manager
Qualitat Quantitat Economia Puntualitat

7 Tipus de projectes Per tipus de mercat Per tipus de desenvolupament
Grans sistemes Client-servidor Web Altres

8 Cicle de vida dels projectes
Concepte originat en enginyeria del software Els projectes viuen (i el gestor ha de planificar per a tota la vida del projecte) Fase inicial Desenvolupament Manteniment (suport, actualització) Renaixement (reciclatge, ...) ...

9 Fases dels projectes i tasques del gestor (primera visió)
Especificació: proposta, viabilitat Disseny: planificació, estimació de costos, creació de l’equip Implementació (monitorització, gestió de recursos humans) Testejat (preparació del suport a l’usuari); instal·lació Suport – manteniment (gestió del suport al client)

10 Quadrar el cercle Qualitat, Quantitat, Economia i Temps són contradictoris Menys temps més car Més quantitat més car Més qualitat menys quantitat El gestor ha de fixar uns objectius en aquest entorn: un cost, un temps, una qualitat, una quantitat

11 Els objectius i el paper del gestor
Millor gestor: guanys en un aspecte sense reduir els altres (estalvi de temps o diners, millora de qualitat, ampliació de quantitat) La productivitat (en qualitat o quantitat) és el factor d’eficiència.

12 El gestor té els números al cap
Per a ser eficient, cal quantificar Mesurar la quantitat Estimar la productivitat Estimar costos: quantitat per preu dóna el cost Estimar temps: quantitat dividit per productivitat dóna temps Mesurar la qualitat

13 Mesurar la quantitat Cal estimar la quantitat de forma precisa: número de textos, d’imatges, de fragments de vídeo, de so, d’animacions, transicions, enllaços, botons, línies de javascript, línies d’applets, ... Possiblement hi ha un factor addicional de funcionalitat, dificultat, o qualitat a pesar junt amb aquest factor per a estimar millor les quantitats.

14 Mesurar la qualitat Paràmetres d’enginyeria del software
Fiabilitat, eficiència, re-usabilitat, robustesa, ...

15 Gestió de projectes Conceptes bàsics
Especificació i estimació de costos Planificació Control

16 Definició del sistema: abans de començar
Una bona definició es clau per a una bona gestió Sempre cal fer un estudi de viabilitat (econòmica, tècnica, social) Seguit d’una anàlisi de costos/beneficis per al client

17 Definició del sistema Requeriments, Entorn de desenvolupament/entorn d’execució Disseny de la interfície Disseny de components Disseny de les funcions Disseny del testejat (verificació), Instal·lació, Validació Disseny per a la vida del producte (suport als usuaris, re-alimentació, manteniment) Involucrar als actors principals (client, director de projecte, director de marketing, de suport), començar a construir l’equip

18 Documentació de la definició
Document de requeriments i especificacions: base del treball en equip Document de standards de comunicació en el projecte: base de la comunicació de l’equip Document de compromisos amb el client

19 Tècniques per a la definició
UML ? Diagrames Storyboards Prototipat?

20 Estimació de costos i temps
Estimar costos i temps necessita dividir i precisar. Divisió en etapes i subetapes, estimar per capítols dins cadascuna Fases: Definició, Planificació, Implementació, Instal.lació, Manteniment/Servei al Client Capítols: Consultoria, Hardware, Software, Oficines, Personal, Subcontractació, Manteniment, ... (Formació, recerca, ...)

21 Alternativa d’estimacions
Estimar cost (de temps, de diners) per unitat (personal extern i intern, equipament, infrastructura, formació, ...) Quantificar les unitats Multiplicar quantitat per cost unitari No oblidar la qualitat! 60% desenvolupament, 40% testing

22 Gestió de projectes Conceptes bàsics
Especificació i estimació de costos Planificació Control

23 Tasques La primera fase de planificació i organització es definir les tasques (i subtasques) Cal estructurar-les al màxim, quantificar-les i dividir-les Cal definir temps, recursos (humans i materials), costos i relacions - precedències

24 Seqüenciació de tasques i camí crític
L’estimació de temps i control de recursos necessita tenir clares les precedències, cal la seqüenciació El camí crític és el de temps mínim per a realitzar un projecte, si es té en compte les precedències ( concepte dinàmic) Les tasques del camí crític són crítiques. Les tasques que no ho són tenen folgances “holguras”, no cal tant control Els temps es representen amb diagrames de Gantt, PERT, ...

25 Assignació de recursos
Els recursos poden ser: Físics (ordinadors, perifèrics, software, ...) Humans (diferent qualificació) La combinació de tasques i temps, junt amb el coneixement dels recursos permet l’assignació òptima en el temps, descobrint recursos no utilitzats. Les eines informàtiques permeten la validació de la planificació

26 Estructuració de recursos humans
La productivitat exigeix tenir cura de l’equip humà L’equip humà s’ha d’estructurar i cal crear els mecanismes de comunicació En projectes OO Dissenyadors/Programadors serien Desenvolupadors de Components Els Desenvolupadors de Subsistema programarien les Classes del subsistema Així es crearia la Llibreria de components reutilitzables

27 Metodologia de projectes
Les empreses, per a millorar la qualitat dels projectes, tenen una metodologia (fases, com es realitzen, com es documenten, ...) SSADM, ... (implementades en software: CASE és Computer Aided Software Engineering) La metodologia més bàsica és establir milestones (fites). Bàsicament consisteix en revisar totes les tasques en temps pre-determinats.

28 Exemple de metodologia de projectes web
Les fases de la metodologia de Proel, per a desenvolupar nombroses webs de mitjans de comunicació: Creació del guió de la publicació (usuaris) Disseny gràfic i disseny de la base de dades Guió de l’aplicació de manteniment (editors, periodistes, ...) Desenvolupament de l’aplicació de manteniment Càrrega de la informació bàsica Desenvolupament de l’aplicació d’emissió de la informació Càrrega i emissió de proves. Ajust de les aplicacions

29 Enginyeria del software
Costos de software dominen els de hardware Costa més mantenir que desenvolupar i més en sistemes de cicle de vida llarg: l’ Enginyeria del software intenta que hi hagi formes eficients de desenvolupament

30 Què és un procés de software?
Un conjunt d’activitats per a desenvolupar o fer evolucionar el software Activitats genèriques: Especificació Desenvolupament Validació Evolució

31 Models Perspectives de processos Models genèrics
Fluxe de treball - sequència d’activitats Fluxe de dades – fluxe d’informació Rol/acció – qui fa què Models genèrics Cascada Desenvolupament evolutiu Transformació formal Integració de components reutilitzables

32 Mètodes d’enginyeria del software
Aproximacions estructurades incloent models de sistema (gràfics) i notacions regles (restriccions dels models) consells de disseny guies de procés, com seguir les activitats

33 Gestió de projectes Conceptes bàsics
Especificació i estimació de costos Planificació Control

34 Revisió o control = definició exacta de resultats
Per a revisar les tasques cal establir exactament quins han de ser els resultats. Cal establir un procediment formal d’aprovació de resultats

35 Control de projectes Establir la pràctica de la documentació i els fluxos de la informació Revisar periòdicament, revisar a fons en milestones Reestructurar prudentment l’equipo humà Fomentar la comunicació (reunions, ...) Gestionar per a la innovació, estimular la creativitat Mantenir les dates!! Preparar el suport al client, documentar el futur

36 Eines informàtiques (de gestió)


Descargar ppt "Josep Blat Barcelona, Octubre 2001"

Presentaciones similares


Anuncios Google