Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porDalila Borges Escobar Modificado hace 6 años
2
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Autonomía e autoxestión persoal Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
3
Presentación A autoxestión é a capacidade de administrar eficientemente os propios recursos. Saber procesar a información que provén do entorno e tomar decisións intelixentes.
4
Presentación Habilidades de autoxestión: xestión das emocións,
interacción social, solución de conflitos.
5
Autoconfianza Cómo mellorar a confianza e seguridade nun/ha mesmo/a?
6
Autoconfianza Capacidade dunha persoa para crer que é capaz de lograr aquelo que se propón porque dispón das cualidades necesarias. Autoconfianza Vs. Autoconcepto Reafirmar o autoconcepto positivo. Mellorar o autoconcepto negativo.
7
Autoconfianza Identificar as cualidades propias:
Pensar na última situación con éxito. Identificar cómo se chegou ao éxito e en qué logros concretos se traducíu. Relacionar o aprendido coa propia actuación. Reflexionar para mellorar.
8
Autoconfianza Accións que evidencian as nosas cualidades:
Reforzan o concepto positivo de nós. Accións que evidencian as nosas limitacións: Reforzan a imaxe negativa de nós.
9
Afrontar o fracaso Cómo se pode superar o fracaso e aprender del?
Qué facer cando as cousas saen mal?
10
Afrontar o fracaso A valoración do fracaso segue estes pasos:
avaliar de maneira obxectiva a realidade; analizar constructivamente os erros: cál foi a causa/s; atribuírnos a nosa parte de responsabilidade / interpretar o fracaso.
11
Autocontrol Cómo se pode controlar a agresividade e a impulsividade?
12
Autocontrol Regula as emocións sen deixar que estas eclipsen o pensamento racional e interfiran nas accións. Permite xestionar calquera tipo de resposta negativa que poida incidir sobre min ou outros de modo destructivo. Permite pensar con maior obxectividade.
13
Autocontrol Técnicas de autocontrol emocional: pausa e silencio;
desvío da atención; repetir e parafrasear; tomarse un descanso.
14
Autocontrol A análise racional da situación: Describir os feitos.
Identificar as causas. Recoñecer as emocións e substituír o pensamento irracional. maior obxectividade / menor malestar
15
Autocontrol Utilizar linguaxe non agresiva. Qué facer?
mensaxes en 1ª persoa, utilizar “creo”, “penso”, etc. falar do futuro e non do pasado, a non ser para dar explicación do ocorrido, falar de cousas concretas e non xeneralizar.
16
Autocontrol Utilizar linguaxe non agresiva. Qué evitar?
falar en termos absolutos, non ofrecer alternativas adecuadas, ton de voz agresivo, postura ríxida ou enfado, ameazas.
17
Asertividade Cómo dicir non para facer respectar os dereitos de cada un/ha?
18
Asertividade Obxectivos da comunicación asertiva: eficacia,
seguridade e confianza nun mesmo, preservar a relación co outro, establecer relacións positivas cos demais.
19
Asertividade Expresión asertiva nos seguintes casos: Dicir non.
Facer peticións. Realizar críticas
20
Asertividade Comparativa de estilos: información pasivo asertivo
agresivo demasiado pouca, demasiado tarde ou nunca a suficiente no momento correcto demasiada, demasiado pronto, demasiado tarde
21
Comparativa de estilos: conduta non verbal
Asertividade Comparativa de estilos: conduta non verbal pasivo asertivo agresivo ollos cara abaixo, vacilacións, postura fendida, movemento excesivo de mans, risas nervosas contacto ocular, directo, rexistro de fala conversacional, xestos firmes, fala fluída, ton de voz adecuado mirada fixa, enfrontamento, postura intimidatoria, mensaxes impersoais, voz alta, fala fluída/rápida
22
Comparativa de estilos: conduta verbal
Asertividade Comparativa de estilos: conduta verbal pasivo asertivo agresivo “quizáis”, “supoño”, “pregúntome se ...”, “importaríache moito se ...”, “realmente non é importante” “penso”, “sinto”, “quero”, “fagamos”, “cómo podemos resolver isto”, “qué pensas”, “qué che parece” “farías mellor en...”, “fai”, “ten coidado”, “debes estar de broma”, “se non o fas”, “non sabes”, “deberías”, “mal”
23
Asertividade Comparativa de estilos: efectos pasivo asertivo agresivo
conflitos, desamparo, imaxe pobre de si mesmo, perda de oportunidades, tensión resolución de problemas, sentirse a gusto cun mesmo e cos demais, satisfacción, relaxación conflitos, facer dano aos demais, perda de control, tensión, soedade
24
Empatía Cómo se pode achegar un/ha á postura ou actitude dos/as outros/as?
25
Empatía Empatía, non é estar de acordo co que pensa, sente ou di a outra persoa. É entender cómo se sente o outro/a e facerllo ver
26
Empatía Barreiras máis frecuentes á empatía:
Restar importancia / Subestimar sentimentos. Permitir a influencia de ideas previas e crenzas. Xulgar á outra persoa. Animar, sen verdadeira comprensión. Certa superioridade por ter pasado polo mesmo
27
Empatía 3 comportamentos clave para ser asertivo/a:
escoitar activamente; explorar mediante preguntas o punto de vista doutro; motivar cara o cambio.
28
Empatía Demostración de interese e atención.
Predisposición a comprender. A axuda ao outro/a.
29
Adaptación ao cambio Por que é tan difícil cambiar cando as cousas parecen ir ben?
30
Adaptación ao cambio Mecanismos arraigados (barreiras) para o cambio:
a experiencia previa, os estereotipos, os esquemas mentais, os hábitos
31
Adaptación ao cambio Predisposición aberta e positiva. Consellos:
detectar o cambio, tentando anticipar as consecuencias; buscar activamente o cambio, mostrando interese polo diferente. non esperar a que as cousas sucedan; non aferrarse ao pasado.
32
Adaptación ao cambio É importante ...
Acudir a fontes fiables para recompilar información de: en qué consiste o cambio implicacións que terá. Para así reducir incertidume respecto á situación e facilitar a acomodación.
33
Xestión do tempo Por qué xurde a acumulación de tarefas, o desorde, os erros, etc.?
34
Xestión do tempo Factores de incorrecta xestión do tempo:
obxectivos non concretos e definidos; non distinguir entre importante e urxente; incorrecta organización da axenda; inadecuada delegación de tarefas; información excesiva, desordeada, imprecisa ou tardía.
35
Xestión do tempo Pautas para a correcta xestión do tempo:
Planificar as actividades. Tomar decisións ante as distintas tarefas. controlar as distraccións “ladróns de tempo”.
36
Solución de problemas Por qué oprimen os problemas por pequenos que sexan? Cómo se lle fai fronte?
37
Solución de problemas Solucionar eficazmente un problema implica ...
... analizar a situación de partida, ... buscar a mellor alternativa, ... e levar a cabo o plan de acción.
38
Solución de problemas O método I.D.E.A.R. Identificar o problema.
Definir o problema. Explorar solucións. Actuar e aplicar. Repasar.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.