Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porPablo Navarrete Segura Modificado hace 6 años
1
BENVINGUTS I BENVINGUDES A LA REUNIÓ D’EDUCACIÓ INFANTIL!
P3 BENVINGUTS I BENVINGUDES A LA REUNIÓ D’EDUCACIÓ INFANTIL!
2
TEMES A TRACTAR EQUIP DE MESTRES PERIODE D’ADAPTACIÓ
CARACTERÍSTIQUES DELS ALUMNES COM TREBALLEM? UN DIA A L’ESCOLA INFORMACIONS DIVERSES PRECS I SUGGERIMENTS
3
EQUIP DE MESTRES P3: ROSANA PALLÀS P4: MARIA ALBI P5: CRISTINA VENTOSA
SUPORT INFANTIL: PENDENT D’ADJUDICACIÓ MÚSICA: INMA ÀLVAREZ ANGLÈS: YESMINA ROS RELIGIÓ: MªÀNGELS DÍAZ EDUCACIÓ ESPECIAL: PENDENT D’ADJUDICACIÓ SUPORTS: PENDENTS DE CONCRETAR
4
PERIODE D’ADAPTACIÓ… QUÈ ÉS?
ÉS EL PROCÉS PEL QUAL LES VOSTRES FILLES I FILLS VAN CONEIXENT UN NOU ENTORN (ESCOLA) ON TROBEN UNES PERSONES DESCONEGUDES (MESTRES) I VAN AGAFANT CONFIANÇA I SEGURETAT. NO TOTS ELS NENS/ES REACCIONEN DE LA MATEIXA MANERA. (REBUTGEN L’ESCOLA, TRANSTORN DE LA SON O CONTROL D’ESFÍNTERS, PLOREN QUAN VEUEN ELS PARES, ACCEPTEN TOT D’UNA LA NOVA SITUACIÓ)
5
COM HO FAREM PER ACONSEGUIR UNA BONA ADAPTACIÓ?
A L’ESCOLA: ELS PRIMERS DIES HI HAURA DUES MESTRES PER PODER ATENDRE BÉ TOTES LES NECESSITATS DELS ALUMNES, A MÉS, ELS PARES PODEU: ACOMPANYAR-LOS FINS LA CLASSE LA 1ª SETMANA ACOMPANYAR-LOS FINS LA FILA LA 2ª SETMANA. A PARTIR DE LA 3ª SETMANA S’INTENTARÀ QUE ENTRIN SOLS. A CASA: MOSTREU CONFIANÇA AMB L’ESCOLA, PARLEU AMB ELLS SOBRE EL QUE FARAN, EXPLIQUEU-LOS QUE ELS VINDREU A BUSCAR MÉS TARD, NO MARXEU SENSE DIR-LOS ADÉU I NO FEU L’ACOMIADAMENT LLARG, MOLTS NENS I NENES DEIXEN DE PLORAR QUAN ELS PARES MARXEU.
6
CARACTERÍSTIQUES DELS ALUMNES
DE LA DEPENDÈNCIA CAP A L’AUTONOMIA IMPULSIUS EN EL PENSAMENT I L’ACCIÓ. CAPACITAT D’APRENENTATGE A TRAVÉS DE LA IMITACIÓ (IMPORTANT TRANSMETRE UN BON MODEL EDUCATIU) DEL JOC EN SOLITARI AL JOC COOPERATIU ES TROBEN EN UN ESTADI FORÇA EGOCÈNTRIC IMPORTÀNCIA DEL LLENGUATGE COM A ESTRUCTURA DEL PENSAMENT INTERIORTITZACIÓ DELS HÀBITS, CONVERTINT-LOS EN RUTINES DIÀRIES.
7
COM TREBALLEM? A L’EDUCACIÓ INFANTIL TREBALLEM DE MANERA GLOBALITZADA. (UN TEMA ENS PERMET TREBALLAR LLENGUA, MATEMÀTIQUES, PLÀSTICA….) ELS CONCEPTES S’INTRODUEIXEN VISUAL I MANIPULATIVAMENT. PARTIM DELS CONEIXEMENTS PREVIS DEL NOSTRE ALUMNAT I RELACIONEM EL QUE SABEN AMB EL QUE ESTAN APRENENT. RESPECTEM ELS DIFERENTS NIVELLS I RITMES D’APRENENTAGE. COMPARTIM LA TASCA EDUCATIVA AMB LA FAMÍLIA.
8
ÀREES DE TREBALL ÀREA 1: DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES.
ÀREA 2: DESCOBERTA DE L’ENTORN. ÀREA 3: COMUNICACIÓ I LLENGUATGES
9
ÀREA 1:DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
OBJECTIU: CONSOLIDAR ELS HÀBITS I LES RUTINES SER AUTÒNOMS EN LA REALITZACIÓ DE DIFERENTS CÀRRECS. PRACTICAR HÀBITS SALUDABLES. DONEN SEGURETAT I POTENCIEN L’AUTONOMIA DELS INFANTS
10
ÀREA1: PSICOMOTRICITAT
OBJECTIUS: RECONÈIXER LES POSSIBILITATS DELS PROPI COS: AGILITAT, EQUILIBRI, COORDINACIÓ… CONÈIXER L’ESQUEMA CORPORAL. GAUDIR I COMPARTIR EL JOC. EXPERIMENTAR AMB DIFERENTS MATERIALS. XANDALL DE L’ESCOLA I VAMBES AMB VELCRO
11
ÀREA 2:DESCOBERTA DE L’ENTORN
OBJECTIUS: OBSERVAR I EXPLORAR L’ENTORN IMMEDIAT AMB CURIOSITAT I RESPECTE. CONÈIXER LES FESTES TRADICIONALS I LES ESTACIONS. CONÈIXER CARACTERÍSTIQUES DELS TEMES QUE TREBALLEM: P3: LES MANS I CAVALLETS DE MAR . ADQUIRIR NOU VOCABULARI.
12
ÀREA 3: COMUNICACIÓ I LLENGUATGES
AQUESTA ÀREA INCLOU TOTS ELS LLENGUATGES: VERBAL ( INCLOU LA LLENGUA ANGLESA ) ESCRIT MUSICAL CORPORAL PLÀSTIC MATEMÀTIC AUDIOVISUAL
13
ÀREA 3: LLENGUA ANGLESA UNA SESSIÓ SETMANAL AMB LA YESMINA OBJECTIU:
ADQUIRIR VOCABULARI EN LLENGUA ANGLESA.
14
ÀREA 3: LLENGUATGE MUSICAL
UNA SESSIÓ SETMANAL AMB LA INMA. OBJECTIU: INTERPRETAR CANÇONS I DANSES. RECONÈIXER ALGUNS INSTRUMENTS I EL SEU SO. ADQUIRIR CONCEPTES MUSICALS.
15
ÀREA 3: LLENGUATGE VERBAL
LI PERMET ALS INFANTS COMUNICAR-SE, APENDRE A EXPRESSAR-SE, MILLORAR LA PRONUNCIACIÓ, AMPLIAR EL VOCABULARI… COM HO TREBALLEM? MITJANÇANT LES CONVERSES DE L’AULA, ON ES DONEN SITUACIONS DE DIÀLEG PER PARLAR DE DIFERENTS TEMES. EL CREIXEMENT LINGÜÍSTIC S’ACONSEGUEIX ESCOLTANT I PARLANT
16
ÀREA 3: LLENGUATGE ESCRIT
TREBALLEM LES LLETRES A PARTIR DEL NOM PROPI I EL DELS COMPANYS I DE PARAULES SIGNIFICATIVES. ASSOCIEN SO-GRAFIA APROFITAREM QUALSEVOL CIRCUMSTÀNCIA O ESDEVENIMENT QUE ES DONI A L’AULA PER TAL D’APROPAR-LOS AL LLENGUATGE ESCRIT. TREBALL DE GRAFISME. ES PASSA UNA PROVA DE LECTOESCRIPTURA I DE LECTURA A FINAL DE CURS. ÉS UN PROCÈS MADURATIU, CADA NEN/A TÉ EL SEU RITME
17
ÀREA 3: LLENGUATGE MATEMÀTIC
HA D’ESTAR PROPER A LA REALITAT DELS NENS/ES. S’APLICA A SITUACIONS QUOTIDIANES. ELS CONCEPTES S’INTRODUEIXEN MANIPULATIVAMENT A PARTIR DELS DIFERENTS MATERIALS QUE TENIM A L’AULA. HO TREBALLAREM TAMBÉ MITJANÇANT UN QUADERN DE NOMBRES.
18
ÀREA 3: LLENGUATGE MATEMÀTIC
QUÈ TREBALLEM? RELACIÓ GRAFIA-QUANTITAT. COMPTEIG CLASSIFICACIONS, SERIACIONS, ORDENACIONS… FIGURES GEOMÈTRIQUES ORIENTACIÓ EN L’ESPAI I EL TEMPS.
19
ÀREA 3: LLENGUATGE PLÀSTIC
QUÈ TREBALLEM? DIFERENTS TÈCNIQUES PLÀSTIQUES: PINTURA, COLLAGE, DIBUIX, MODELATGE… EXPERIMENTEM AMB MATERIALS DIVERSOS UTILITZEM CORRECTAMENT ELS ESTRIS: PINZELLS, PUNXONS, TISORES, ESPONGES… CONEIXEM OBRES DE DIFERENTS ARTISTES. TREBALLAREM GAUDÍ A NIVELL DE CENTRE.
20
ÀREA 3: TEMPS DE LECTURA A L’EDUCACIÓ INFANTIL NO ES REGULA UN TEMPS DIARI DEDICAT A LA LECTURA I ALS LLIBRES. AL NOSTRE CENTRE PER TAL D’AFAVORIR EL GUST PER LLEGIR REALITZEM UN A SÈRIE D’ACTIVITATS QUE POSEN AL NOSTRE ALUMNAT EN CONTACTE AMB LLIBRES, LECTURES I ADULTS QUE ESTIMEN ELS LLIBRES, CREANT SITUACIONS AGRADABLES AL VOLTANT DE LA LECTURA I FOMENTANT UN BON HÀBIT LECTOR.
21
TEMPS DE LECTURA: DISTRIBUCIÓ DE LES ACTIVITATS PER BLOCS
22
FEM RACONS! ELS RACONS ENS PERMETEN ORGANITZAR L’AULA EN PETITS GRUPS, CADASCUN DELS QUALS REALITZA UNA TASCA DIFERENT. PODEN SER DE TREBALL O DE JOC: SEGONS EL TIPUS D’ACTIVITAT HI HA RACONS QUE ESTARAN DIRIGITS PEL MESTRE I ALTRES PODEN FUNCIONAR AMB FORÇA AUTONOMIA. OBJECTIU: QUE APRENGUIN A TREBALLAR EN EQUIP, COL·LABORAR I COMPARTIR CONEIXEMENTS.
23
ELS TALLERS INTERNIVELL
AFAVOREIXEN LA INTERRELACIÓ DELS INFANTS DEL MATEIX CICLE; POTENCIANT SITUACIONS NOVES I AJUDANT ALS VOSTRES FILLS I FILLES A DESENVOLUPAR HABILITATS SOCIALS. COM ENS ORGANITZEM? Tots els nens i nenes del cicle es distribuiran en 5 tallers; cadascun d’ells amb una mestra de referència. Taller d’experimentació Taller d’informàtica Taller de cuina Taller artístic Taller de joc i moviment
24
UN DIA A L’ESCOLA…AL MATÍ
ENTRADA PER LA PORTA D’EDUCACIÓ INFANTIL ENS SALUDEM I FAN FILA AMB LA TUTORA PER ENTRAR A L’ESCOLA. PENGEN LA MOTXILLA I LA JAQUETA ALS PENJADORS DEL PASSADÍS I POSEN L’ESMORZAR AL CISTELL I EL TIQUET DE MENJADOR (SI CAL) AL LLOC INDICAT. DONAR L’AGENDA A LA TUTORA SI ESTÀ OBERTA. POSEM LA BATA. ENTREN A LA CLASSE I SEUEN AL SEU LLOC.
25
COMENCEM! CANTEM I BALLEM LA CANÇO DEL BON DIA.
FEM ROTLLANA: PASSEM LLISTA, MIREM QUI ES QUEDA A DINAR, EL PASTORET MIRA EL TEMPS, EL DIA QUE ESTEM I QUÈ FAREM… CONVERSA ESPONTÀNIA O DIRIGIDA. ACTIVITAT DIÀRIA: EXPLICACIÓ VIVENCIAL DE L’ACTIVITAT I PARTICIPACIÓ ACTIVA DELS INFANTS. ELS ENCARREGATS REPARTEIXEN EL MATERIAL REALITZACIÓ DE FEINA INDIVIDUAL O COL·LECTIVA. ENSENYAR LA FEINA A LA MESTRA I ENDREÇAR-LA AL CALAIXET. JOC DE TAULA O CONTE I ANAR AL LAVABO.
26
ESMORZEM! UN ENCARREGAT REPARTIRÀ ELS ESMORZARS.
CADA INFANT TREU L’ESMORZAR I EL TOVALLO I DEIXA LA BOSSETA AL MIG DE LA TAULA. CANTEM LA CANÇÓ DEL NYAM NYAM I COMENCEM A ESMORZAR. A MIDA QUE VAN ACABANT ENDRECEN LA BOSSETA I VAN AL LAVABO. I… AL PATI A JUGAR!
27
DESPRÉS DEL PATI… TORNEM A LA CLASSE RENTEN MANS I BEUEN AIGUA
FEM RELAXACIÓ ACTIVITAT (CONTE, PUZZLES, JOCS, CONVERSA, ALGUNA FITXA…)
28
A DINAR! ELS NENS/ES QUE VAN CAP A CASA ES TREUEN LA BATA, ES POSEN LA JAQUETA I SURTEN EN FILA A ESPERAR AL SEUS FAMILIARS ASSEGUTS FINS QUE LA MESTRA ELS CRIDI. ELS NENS/ES QUE ES QUEDEN A DINAR, ES TREUEN LA BATA I ESPEREN A LA MONITORA DE MENJADOR.
29
TARDA CANTEM LA CANÇÓ DE LA TARDA
ACTIVITAT A REALITZAR (PLÀSTICA, PSICOMOTRICITAT, RACONS…) AL ACABAR, JUGUEN UNA ESTONA, ANEM AL LAVABO I ENS PREPAREM PER MARXAR. ELS NENS I NENES QUE ES QUEDEN A EXTRAESCOLARS ANIRAN CAP A L’AULA D’ACOLLIDA A BERENAR AMB LA MONITORA. ELS NENS/ES QUE VAN AMB AUTOCAR, ELS RECOLIIRÀ UN MESTRE/A I ELS BAIXARAN FINS A LA PORTA ON ESL ESPERARAN LES MONITORES. ELS NENSI NENES QUE MARXEN CAP A CASA SORTIREM A FORA A ESPERAR ALS FAMILIARS.
30
INFORMACIONS DIVERSES
31
SORTIDES PRIMER TRIMESTRE: 4 DE NOVEMBRE
SORTIDA ILLOT GRAN (SANTA FE DEL PENEDÈS): FAREM ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA NATURA I LA DESCOBERTA DE L’ENTORN PROPER. SEGON TRIMESTRE: 23 I 24 DE MARÇ. COLÒNIES CAN PERE (SANT PERE DE RIBES). TERCER TRIMESTRE: 12 DE MAIG: SORTIDA A REUS GAUDÍ. DURANT EL CURS ES REALITZARÀ ALGUNA SORTIDA PEL POBLE.(L’AUTORITZACIÓ SERVEIX PER TOT EL CURS).
32
DE COLÒNIES A CAN PERE! ELS DIES 23 I 24 DE MARÇ ANIREM DE COLÒNIES A CAN PERE. OBJECTIUS: AFAVORIR L’AUTONOMIA DELS NENS/ES. GAUDIR I PASSAR-HO BÉ AMB ELS COMPANYS DE L’ESCOLA FENT ACTIVITATS DE LLEURE QUE NO SÓN LES HABITUALS. PASSAR UNA NIT FORA DE CASA AMB TRANQUIL·LITAT I ALEGRIA. REALITZAR ACTIVITATS EDUCATIVES RELACIONADES AMB LA NATURA I ELS ANIMALS.
33
AUTORITZACIONS DE SORTIDES
QUAN ES DONA LA INFORMACIÓ I AUTORITZACIÓ DE SORTIDES: LLEGIR BÉ LA INFORMACIÓ. OMPLIR TOTES LES DADES DE L’AUTORITZACIÓ I SIGNAR-LA. RETALLAR PER LA LÍNIA DE PUNTS. QUAN NO VAGIN A UNA SORTIDA CAL PORTAR EL PAPER MARCANT L’OPCIÓ “NO AUTORITZO”. RESPECTAR ELS TERMINIS DE PAGAMENT. ALUMNES MALALTS TENEN 3 DIES MÉS DE TERMINI. ES RETORNARAN ELS DINERS AMB JUSTIFICANT MÈDIC. TOT MENYS L’AUTOCAR I PAGA I SENYAL SI N’HI HA. REBREU LA INFORMACIÓ AMB PAPER I VIA .
34
PAGAMENTS DE SORTIDES AMB TARJA O EFECTIU A L’ESCOLA
HORARI: DILLUNS I DIMECRES PORTAR L’AUTORITZACIÓ EL DIA DE PAGAMENT PER PODER-LA SEGELLAR. TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA ENTREGAR A LA TUTORA EL JUSTIFICANT DE PAGAMENT AMB EL NOM, COGNOMS I CLASSE DEL NEN/A I L’AUTORITZACIÓ.
35
L’AGENDA SERVEIX PER TENIR COMUNICACIÓ ENTRE ESCOLA- FAMÍLIA.
S’HA DE PORTAR CADA DIA A LA MOTXILLA. SI HI HA UNA NOTA, S’HA DE DEIXAR OBERTA. SIGNAR LES NOTES CONFORME S’HAN LLEGIT. LES CIRCULARS ES DONARAN DINS D’UNA CARPETA QUE S’HA DE RETORNAR EL DIA SEGÜENT.
36
MENJADOR POSAR EL TIQUET AMB UN CLIP A L’AGENDA I SEMPRE AL MATEIX LLOC. NOTES PEL MENJADOR AMB UN PAPER A PART. EXPLICAR ALS NENS QUE ES QUEDEN A DINAR. AVISAR A LA TUTORA SEMPRE QUE HI HAGI ALGUN CANVI.
37
ESMORZARS SALUDABLES DILLUNS: FRUITA, DIMARTS: ENTREPÀ, DIMECRES: LÀCTICS, DIJOUS: GALETES I DIVENDRES: LLIURE. PORTAR L’ESMORZAR AMB UNA CARMANYOLA, TOVALLÓ I DINS D’UNA BOSSETA DE ROBA. (TOT MARCAT) PORTAR CULLERA O FORQUILLA QUAN L’ÀPAT HO REQUEREIX. QUANTITAT RAONABLE. ANIVERSARIS: NO ÉS OBLIGATORI, PERÒ SI HO VOLEU CELEBRAR ACONSELLEM PORTAR COCA I SUCS (AVISAR TUTORA AMB TEMPS). NO PORTAR LLAMINADURES. LES INVITACIONS ES DONEN FORA DE L’ESCOLA.
38
INFORMES I ENTREVISTES
DOS INFORMES: AL DESEMBRE I AL JUNY. ENTREVISTA D’INICI D’ESCOLARITAT: A PRINCIPI DE CURS. ENTREVISTES DE SEGUIMENT AL SEGON TRIMESTRE O QUAN LA TUTORA HO VEGI OPORTÚ. PODEU DEMANAR ENTREVISTA AMB LA TUTORA SEMPRE QUE HO NECESSITEU.
39
ÀLBUMS, CARPETES I QUADERNS
ÀLBUMS A FINAL DE CURS: UN AMB TOTES LES FITXES D’AMPLIACIÓ UN DE PLÀSTICA. CARPETES DELS PROJECTES: SORTIRAN A MIDA QUE ANEM ACABANT. QUADERN: SORTIRAN A MIDA QUE ES VAGIN ACABANT.
40
INFORMACIONS VIA E-MAIL
LA TUTORA ENVIARÀ VIA AVISOS ANIVERSARIS. MATERIAL PUNTUAL QUE S’HAGI DE PORTAR. CASOS DE POLLS A LA CLASSE. QUALSEVOL INFORMACIÓ QUE CONSIDERI OPORTUNA
41
MATERIAL DILLUNS: PORTAR BATA, GOT I TOVALLOLA.
TOT EL MATERIAL HA D’ANAR MARCAT AMB NOM I COGNOMS. TOVALLOLA, BATES I JAQUETES AMB BETES PROU LLARGUES PER PODER PENJAR. MARQUEU MOLT BÉ LES JAQUETES DE XANDALL. ROBA DE RECANVI: PORTAR MUDA NETA L’ENDEMÀ, EN CAS DE SER ROBA DE L’ESCOLA RETORNAR-LA NETA EL MÉS AVIAT POSSIBLE.
42
JUSTIFICANTS I ABSÈNCIES
JUSTIFICAR LES ABSÈNCIES AMB EL PAPER QUE US ENVIAREM VIA , O BÉ A L’AGENDA O ENVIANT UN CORREU A LA TUTORA. NO PORTAR ELS NENS/ES MALATS A L’ESCOLA. FEBRE: 24 HORES SENSE FEBRE PER TORNAR A L’ESCOLA. POLLS: AVISAR A L’ESCOLA FER TRACTAMENT NO TORNAR A L’ESCOLA FINS QUE NO ESTIGUIN NETS.
43
MEDICAMENTS CAL TENIR EN COMPTE QUE ELS DOCENTS NO PODEM SUBMINISTRAR MEDICAMENTS ALS ALUMNES. EN CAS DE NECESSITAT, CAL PORTAR ELS DOCUMENTS SEGÜENTS: Recepta mèdica especificant el nom del medicament i la dosi. Autorització de la família per administrar el medicament (està penjada al blog).
44
COSES PUNTUALS SERVEIS DEL CENTRE: LOGOPEDA I PSICÒLEG
LOGOPEDA: VALORACIÓ A TOTS ELS NENS/ES I DIAGNÒSTIC. 1 HORA QUINZENAL A QUI HO NECESSITI. SERVEIS EXTERNS: CDIAP I EAP. AVISAR DELS CANVIS DE TELÈFON I ADRECES. EN CAS DE SEPARACIÓ CAL PORTAR LA SENTÈNCIA JUDICIAL, I COM A MESTRES, ENS REGIM PEL QUE DIU EL JUTGE.
45
RECORDEU QUE EN AQUEST CICLE HAN DE CONSOLIDAR ELS APRENENTATGES BÀSICS PER SER COMPETENTS!
46
NO SERÀ FÀCIL… PERÒ TENIM UN SECRET…
47
ESTEM SEGURES QUE JUNTS HO ACONSEGUIREM.
VOSALTRES SOU UNA PART IMPORTANT!
48
TOTS ELS VOSTRES FILLS SÓN FANTÀSTICS
NOMÉS CAL QUE HI CONFIEM I ELS AJUDEM
49
PER TANT, PREPAREM-NOS PER UN CURS FABULÓS!!
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.