La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

1r d'ESO a 2n de batxillerat

Presentaciones similares


Presentación del tema: "1r d'ESO a 2n de batxillerat"— Transcripción de la presentación:

1

2 1r d'ESO a 2n de batxillerat
CONVIVÈNCIA AL CENTRE Al curs : 1r d'ESO a 2n de batxillerat Sol·licitud projecte de Formació en centres “Educació per a la Pau i la Convivència: prevenció de la violència” Avaluació general Actituds front a la diversitat i la violència i sobre la violència entre iguals en l’escola i l’oci

3 CONVIVÈNCIA AL CENTRE Al Curs 2005-06: Projecte de Formació en Centres
“Educació per a la Pau i la Convivència: prevenció de la violència” Qüestionari per detectar l’acaçament entre iguals i utilització del mètode Pikas per afrontar els casos detectats. Esborrany del protocol d’actuació del centre

4 CONVIVÈNCIA AL CENTRE Al Curs 2006-07: Prevenció Mediació
FORMACIÓ DEL PROFESSORAT PLANIFICACIÓ I ELABORACIÓ DEL PLA AVALUACIÓ PREVIA Prevenció Habilitats de relació i comunicació en l’aula Curs de mediació Mediació Qüestionaris avaluar clima de convivència Elaboració democràtica de les normes Anàlisi parts d’incidències 2005/2006 i 2006/2007 Coordinacions externes Sol·licitud dels programes de compensació educativa Elaboració de les propostes per actuar davant els conflictes

5 MODEL DE CONVIVÈNCIA (1/4)
Objectius del pla de convivència Provocar un canvi sostenible en el sistema escolar envers un model constructiu i pacífic de convivència Transmetre des de la institució un missatge d’autoritat educativa democràtica que supose un estímul pel desenvolupament de la moral autònoma en les persones. Dotar d’habilitats i estratègies pacífiques de resolució de conflictes a l’alumnat, al personal docent i no docent i als pares i a les mares, desenvolupant programes de mediació escolar i altres processos col·laboratius per abordar les situacions conflictives del centre.

6 MODEL DE CONVIVÈNCIA (3/4)
Objectius del pla de convivència Afavorir la implicació de tots els estaments de la comunitat educativa en la millora de la convivència establint una relació de col·laboració i treball conjunt amb recursos i institucions externs i amb les famílies de l’alumnat. Potenciar la participació democràtica de l’alumnat a través d’estructures de centre: junta de delgats, comissió de convivència, equip de mediació, associacions d’alumnes, consell escolar etc. Augmentar la competència acadèmica i emocional de l’alumnat del centre i preparar-los per a viure i conviure de manera productiva en una societat plural.

7 MODEL DE CONVIVÈNCIA (4/4)
Principis d’actuació Economia Distribució equitativa de les carregues en els processos Eficàcia Simplicitat millor que perfecció Propiciar oportunitats favorables Planificar Prestar atenció preferent als moments i espais estratègics Preveure la implementació i l’avaluació dels processos Unificar criteris Rapidesa, immediatesa, persistència Centrar-se en les causes i no en els símptomes Despersonalitzar els problemes

8 ESTRUCTURA DEL PLA DE CONVIVÈNCIA
Propostes del curs de Formació en centres “ Educació per a la Pau i la Convivència: prevenció de la violència” CURRIULUM ATENCIÓ DIVERSITAT ORGANITZACIÓ PARTICIPACIÓ RELACIONS AMB L’ENTORN Marc protector:Canvis curriculars i organitzatius que tinguen en compte els interessos i necessitats dels distints membres de la Comunitat Educativa ACTUACIONS ORIENTADES A LA PREVENCIÓ PER ACONSEGUIR UN ADEQUAT CLIMA AL CENTRE ELABORACIÓ DEMOCRÀTICA DE LES NORMES ESCOLA DE MEDIADORS I MEDIADORES COMISSIÓ DE CONVIVENCIA SÍNDIC DE GREUGES SUBCOMISSIÓ DE DISCIPLINA ACTUACIONS DAVANT INCIDÈNCIES LLEUS ACTUACIONS DAVANT INCIDÈNCIES GREUS ACTUACIONS DAVANT DE CASOS D’ACAÇAMENT INTERVENCIÓ EN CAS DE CONFLICTE EQUIP DE MEDIACIÓ

9 PROCÉS DE FORMACIÓ Grup de treball
Plantejament Concurs logo Informació del nostre curs a l’alumnat, pares/mares i professorat. Avaluació del curs de formació i propostes per al curs següent Continguts de les sessions del curs de formació de mediadors/es

10 Sessió I: Presentació del curs El conflicte i els seus elements
Joc de presentació: “El cabdell de llana” Lliurament del quadern de mediació, calendari del curs i programació general. El conflicte i els seus elements Joc d´inici: Passadissos imaginaris. Pluja d´idees sobre el conflicte. Defició de conflicte. Elements del conflicte Orientació respecte dels conflictes. Guia per a l´anàlisi del conflicte + un exemple d´utilització de la guia. Estils d´enfrontament al conflicte. Com afrontar els conflictes constructivament. Joc de tancament: “Nus”

11 Sessió II: Aproximació a la mediació
Joc d’inici: “Baròmetre de valors “ Idees prèvies sobre la mediació Tècniques alternatives de resolució de conflictes. La mediació. Implicacions en la intervenció dels mediadors. Mediació formal i informal, estils diferents d’un mateix procediment bàsic. Fases del procés de mediació formal, objectius o aspectes a tenir en compte en desenvolupament de cada una d’elles Simulació d’un procés de mediació formal Narració: La lluita dels turons. Joc de tancament: Túnel de rentat.

12 Sessió III: Habilitats de comunicació I: Empatia i comunicació no verbal
Es pot aprendre a ser mediador? Pluja d´idees sobre les qualitats dels mediadors/es. Empatia: Reconèixer els sentiments i pensaments dels altres Projecció del curt “El primer pas” Joc: canvi de rol Crear i establir bones relacions Escolta activa no verbal Sintonia física i emocional Congruència Joc de tancament: “Les ulleres meravelloses”. Valorar la sessió amb una paraula o frase.

13 Sessió IV: Habilitats de comunicació II: Assertivitat i Escolta Activa
Joc d´inici: Enfocament de valors. L´assertivitat: Els missatges en primera persona joc: Jo-jo Tècniques de l’escolta activa: parafraseig i reflexes. Reconèixer el teu estil personal. Respostes que utilitzem quan volem ajudar: les dotze típiques Recordem el procés de mediació Tècniques d’escolta activa Mostrar interès Aclarir Parafrasejar Reflectir Resumir El trasplantament de cor. Reconèixer l’estil personal que cadascú té. Respostes que utilitzem quan volem ajudar: les dotze típiques Joc de cloenda: La màquina humana.

14 Sessió V: Experimentar la mediació
Joc d’inici: Joc del puny i Història d´ases. Premediació. Guió per a la premediació. Fitxa d’anàlisi i desenvolupament del conflicte Mediació Fases de la mediació Guió per a la mediació. Dramatització del conflicte: exemples de situació. Història 1: alumne/alumne Història 2: professora/alumna Documents útils: Fitxa dels observadors de la mediació. Avaluació de les parts en el joc de dramatització. Informe del mediador Com abordar situacions difícils. Errades comunes dels mediadors: allò que no s’ha de fer. Joc de cloenda: Disbarats

15 Sessió VI: Posada en marxa de la mediació
Condicions prèvies per a posar en pràctica un programa de mediació en un centre educatiu. Dinàmica de subgrups heterogenis cooperatius: Com s´ha de presentar el programa de mediació: Al consell escolar. Al claustre de professors. A la C.C.P. A les famílies. Com provocar l´entusiasme entre l´alumnat. Comunicació de com es farà el servei de mediació al centre: lloc, horari, coordinador/a del projecte, procediments i documentació Avaluació del curs. Document: Avaluació del curs de mediació. Festa de cloenda.

16 POSADA EN MARXA DE LA MEDIACIÓ
Pràctiques Reunions Horaris Sala de mediació Documents POSADA EN MARXA DE LA MEDIACIÓ


Descargar ppt "1r d'ESO a 2n de batxillerat"

Presentaciones similares


Anuncios Google