La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Projectes d’atenció a la diversitat: Tallers de diversitat i Punt de partida Situa’t Barcelona, 4 d’octubre de 2012.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Projectes d’atenció a la diversitat: Tallers de diversitat i Punt de partida Situa’t Barcelona, 4 d’octubre de 2012."— Transcripción de la presentación:

1 Projectes d’atenció a la diversitat: Tallers de diversitat i Punt de partida Situa’t
Barcelona, 4 d’octubre de 2012

2 La ciutat de Vic Vic té una població de habitants (setembre de 2011). La població queda repartida en els 8 barris en que es divideix el municipi: Castell d’en Planes/ El Sucre / Torre dels Frares Gurb/ Santa Clara Casc Antic / Eixample Morató /Verdaguer Remei / Montseny / Can Robert Estadi / Horta Vermella Santa Anna / Plaça Osona / Senferm Caputxins / Sant Llàtzer / Quatre Estacions La Guixa

3 La Regidoria d’Educació
Centres educatius i de formació Oficina Municipal d’Escolarització Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) Pla Educatiu d’Entorn (PEEV)

4 Els nostres centres educatius
ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS Serra – de – Senferm Caputxins Horta Vermella PRIVADES Cucut El Meu Jardí L’Esquitx Sentfores Vedruna EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA PÚBLICS Andersen Centre Doctor Joaquim Salarich Guillem – Sant Miquel La Sínia Sentfores CONCERTATS Escorial Pare Coll Sagrat Cor Sant Miquel dels Sants Santa Caterina de Siena Centre Pedagogia Terapèutica Estel EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA PÚBLICS Institut Jaume Callís Institut La Plana Institut Vic CONCERTATS Escorial Pare coll Sagrat Cor Sant Miquel dels Sants Centre Pedagogia Terapèutica Estel BATXILLERAT PÚBLIC Institut Jaume Callís Institut Vic Institut la Plana Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic CONCERTAT Escorial Sant Miquel dels Sants

5 Suport als centres educatius
Suport als centres educatius. Suport a l’escolaritat al 2n cicle de l’ESO

6 Col·laboració i suport als centres
Eixos de treball FACILITAR LA RELACIÓ ESCOLES – AJUNTAMENT i ORDENAR LA OFERTA PER PART DE L’AJUNTAMENT I VETLLAR PER LA SEVA QUALITAT La Regidoria d’Educació i Vicjove son els referents per als centres de secundària per qualsevol projecte per la millora de l’èxit acadèmic TREBALLAR LÍNIES DE CIUTAT Joves (PEC) Transició escola treball (PEEV) TREBALL COORDINAT Implicació del referents dels centres educatius (grup de treball) Relació amb empreses, Servei Local d’Ocupació, Joves ..

7 Actuacions PEEV -Acompanyament Escolaritat
Tallers de suport a la tasca escolar Tallers de diversitat – 3r ESO Punt de partida – 4t ESO Projecte Mentor Projecte “un cop de mà” Servei d’Intermediació Absentisme

8 Objectius dels projectes d’atenció a la diversitat
Motivar els alumnes de segon cicle d’ESO en l’obtenció del graduat escolar. Donar uns aprenentatges pràctics que complementin els realitzats a l’escola o institut. Apropar als alumnes a la realitat del món laboral, treballant especialment les actituds i els hàbits.

9 Tallers de diversitat Tallers d’aproximació al món laboral
Destinataris: alumnes de 3r d’ESO, uns 80 alumnes de totes les escoles i instituts de Vic. Perfil dels destinataris: alumnes amb risc de fracàs escolar i/o d’exclusió social. Calendari: 2n i 3r trimestre del curs escolar. Horari: les classes es fan en horari lectiu, els dimarts de 3 a 5 de la tarda. Oferta dels tallers: construcció, pintura, jardineria, fusteria, cuina i perruqueria i estètica

10 Tallers de diversitat

11 Punt de partida Pràctiques en empreses i entorns laborals de la ciutat. Conveni entre el Departament d’Ensenyament i la Regidoria d’Educació Destinataris: alumnes de 4t d’ESO, uns 90 alumnes de totes les escoles i instituts de la ciutat. Perfil dels destinataris: alumnes amb risc de fracàs escolar i/o d’exclusió social. Calendari: al llarg del curs escolar Durada: un mínim de 6 i un màxim de 10 hores setmanals Horari: a concretar amb cada empresa o entorn laboral Valor afegit: el paper educatiu i social de l’entorn econòmic de Vic. Implicació del món empresarial.

12 Puntos forts i punts febles
Punts forts -. Vinculació entre els objectius del projecte i les línies de ciutat. -. Vincle escola/institut/ajuntament per una millor funció tutorial i seguiment dels alumnes amb risc d’exclusió social o fracàs escolar. -. Treball conjunt administració/escola per programar els cursos i continguts a treballar així com per fer-ne el seguiment. -. Coordinació posterior amb els centres pel que fa als alumnes que no graduen. Punts febles -. Cost elevat dels tallers de 3r d’ESO -. Correspondència ambigua entre participació en els projectes de 3r i 4t d’ESO i obtenció del graduat escolar.

13 Propostes de millora -. Curs 2011/12: Grup de treball de professorat.
-. Única base de dades i designació d’una única persona de contacte entre administració local i empreses. -. Creació d’un DLI amb el suport de la Diputació de Barcelona.

14 SITUA’T

15 JUSTIFICACIÓ La Regidoria d’Educació dóna suport als centres educatiuS en la diversificació curricular del 2n cicle d’ESO: Tallers de diversitat (3r ESO) Punt de partida (4t ESO) Vic té una població de habitants (setembre de 2011), Apròx. 17% són joves d’entre 16 i 29 anys D’aquests un 30% són joves d’entre 16 i 20 anys. Entre els joves menors de 20 anys tenim un 20%, aproximadament, de joves que no estudien ni treballen.

16 OBJECTIUS Acompanyar els joves en una etapa de transició educativa que els ha de preparar per la vida adulta. Promoure l’equitat d’oportunitats per aquests joves. Incloure i connectar els joves en l’oferta municipal existent a la ciutat, a nivell d’estudis o a nivell laboral. Comprometre als joves a una participació activa en diferents projectes municipals i de ciutat. Facilitar als joves l’obtenció d’acreditacions útils per la seva futura incorporació al món laboral. Formar als joves en tècniques bàsiques de gestió de les emocions i d’habilitats personals per desenvolupar-se amb autonomia personal. Comprometre les famílies d’aquests joves en l’itinerari que ha de guiar el seu futur immediat.

17 Situa’t Programa municipal que té per objectiu donar a joves majors de 16 anys, que no estudien ni treballen, la formació necessària per desenvolupar-se amb èxit i reconduir els seus itineraris personals, acadèmics i/o professionals. Destinataris: joves de 16 a 24 anys amb o sense graduat escolar que han quedat fora de qualsevol recurs formatiu (PQPI, Cicles) Calendari: febrer-maig 2012 Horari: de dilluns a divendres de 9.00h a 13.00h

18 Situa’t “capsules formatives”: es combina la formació teòrica amb la formació inicial pràctica de diferents oficis. -. llengua catalana -. en noves tecnologies -. en primers auxilis -. imatge personal i protocol -. tècniques d’habilitats socials -. gestió de les emocions “tastet” de diferents oficis: comerç, infermeria, cuina i electricitat/llauneria. Treballs a la comunitat - compromís

19 Situa’t

20 VIOLUNTARIAT - COMPROMÍS
JK Jornada PEC Acompanyament EBM Festa Primavera Gent Gran

21 XARXA TRANSICIÓ ESCOLA TREBALL
ÀREA SOCIAL: Benestar i Família, Educació, Joves, Salut Pública Professionals diferents àrees ajuntament: salut, educació, Serveis socials, joves, oficina jove Osona, Aula de Formació Continuada Espais: Vicjove, espai VIT, CPNL, Aula Educadors, Aula de cuina, Aules Gremi Instal·ladors “Porta d’Entrada per qualsevol jove”: VicJove.

22 GRÀCIES


Descargar ppt "Projectes d’atenció a la diversitat: Tallers de diversitat i Punt de partida Situa’t Barcelona, 4 d’octubre de 2012."

Presentaciones similares


Anuncios Google