Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
2
A PRÁCTICA DE EDUCAR…AS EMOCIÓNS
ESCOLA DE FAMILIA A PRÁCTICA DE EDUCAR…AS EMOCIÓNS
3
Howard Gardner identificou oito tipos distintos de intelixencia
Howard Gardner identificou oito tipos distintos de intelixencia. A maioría dos alumnos destacan nunha ou dúas delas. O cadro seguinte recolle as características máis importantes de cada área.
7
INTELIXENCIA EMOCIONAL
1. INTELIXENCIA INTRAPERSOAL: Fai referencia a como nos coñecemos a nós mesmos, se somos capaces de saber o que sentimos, á forma que conseguimos controlar e regular os nosos sentimentos. 2. INTELIXENCIA INTERPERSOAL: Capacidade de entender ós demais e o que sinten, e as nosas habilidades para relacionarnos coas demais persoas (facer amigos, traballar en equipo, defendernos…)
8
CÓMO DESENROLAR A INTELIXENCIA EMOCIONAL
9
O individuo exprime sentimentos, ideas e emocións a través da pintura, da modelaxe, da danza ou da música. A expresión rebela o ser, e sen expresión non hai comunicación.
10
CREATIVIDADE Nenos máis observadores, máis creativos e con mentes máis curiosas.
11
EMOCIÓNS CREATIVIDADE
INTELIXENCIA EMOCIÓNS CREATIVIDADE
12
En efecto, a intelixencia emocional desenrola un papel clave en todos os procesos: «Trátase dunha capacidade que teñen todas as personas e que se complementa con todas as demais. Consiste en identificar e xestionar adecuadamente tanto as emocións propias como as alleas, desenrolando habilidades que inclúen as competencias intrapersoais (autocoñecemento, autonomía...) e as competencias interpersonais (conciencia social, habilidades para a vida e o benestar común...)". Esto permite, ademais, fomentar valores de gran importancia como "a humildade, a responsabilidade e o amor, entendido como o afecto, a consideración e o cariño polas persoas e as cousas".
13
«É un proceso continuo" Polo tanto, a intelixencia emocional "está estreitamente relacionada co crecemento persoal e é algo que hai que entrenar ao largo da vida. É un proceso continuo que ten que ver con tomar conciencia das cousas e cambiar certos hábitos como, por exemplo, a maneira na que nos comunicamos con nós mesmos e cos demais ou o apoio mutuo entre as persoas". Para a creatividade é necesaria a emotividade positiva, sentimentos tales como o optimismo, a confianza ou a esperanza. En definitiva, un entorno emocionalmente positivo que permita expandir a mente para que a creatividade surxa. Esto non significa que o momento no que se produzca a creatividade non sexa un momento difícil, ou de urxencia competitiva, pero son necesarios os sentimentos arriba indicados para que a mente poida voar cara novas ideas.
14
MOTRICIDADE FINA Podemos desenrolar a creatividade cos nenos de 0 a 6 ó mesmo tempo que traballamos a motricidade fina. A motricidade fina axuda a desenrolar a intelixencia.
15
Intelixencia emocional
Creatividade Intelixencia emocional Motricidade fina
16
Compoñentes da motricidade fina
PRECISIÓN COORDINACIÓN PROCESO CLÍNICO APRENDIZAXE LARGO MADURACIÓN MOTRICIDADE FINA
17
O gran número de nenos con disgrafías (mala letra) débese á falta dunha adecuada educación na motricidade fina É fundamental antes da aprendizaxe da lectoescritura IMPORTANCIA DA EDUCACIÓN MOTRIZ FINA
18
Desenrolo da motricidade fina
19
COORDINA-CIÓN VISO-MANUAL
ASPECTOS DA MOTRICIDADE FINA COORDINA-CIÓN VISO-MANUAL MOTRICIDADE FACIAL MOTRICIDADE FONÉTICA MOTRICIDADE XESTUAL
20
MOTRICIDADE XESTUAL AS MANS Para a maioría das tarefas ademais do dominio global da man tamén se necesita un dominio de cada unha das partes: cada un dos dedos, o conxunto de todos eles. Se poden propoñer moitos traballos para alcanzar estos niveis de dominio, pero temos que considerar que non o poderán ter de xeito seguro ata cerca dos 10 anos. Dentro de preescolar unha man axudará a outra para poder traballar cando se necesite algo de precisión. Caraa os tres anos poderán comezar a intentalo e serán conscientes de que necesitan só unha parte da man. Oredor dos 5 anos poderán intentar maáis accións e un pouco máis de precisión.
21
COORDINACIÓN VISO-MANUAL
A coordinación manual conducirá ao neno ó dominio da man. Os elementos que interveñen directamente son: -a man -a muñeca -o antebrazo -o brazo Actividades que axudan o desenrolo da coordinación viso-manual: - pintar - punzar - enhebrar - recortar - moldear - debuxar - colorear - laberintos copias en forma
22
MOTRICIDADE FACIAL Este é un aspecto de suma importancia xa que ten dúas adquisicións: 1.- O dominio muscular 2.- A posibilidade de comunicación e relación que temos coa xente que nos rodea a través do noso corpo e especialmente dos nosos xestos voluntarios e involuntarios da cara. Debemos de facilitar que o neno a través da súa infancia domine esta parte do corpo, para que poida dispoñer dela para a súa comunicación. O poder dominar os músculos da cara e que respondan a nosa vontade nos permite acentuar uns movementos que nos levarán a poder exteriorizar uns sentimentos, emocións e maneira de relacionarnos, é dicir actitudes respecto ao mundo que nos rodea.
23
MOTRICIDADE FONÉTICA O neno nos primeiros meses de vida: Descubre as posibilidades de emitir sonidos, o medio de aprender será imitar o seu entorno. Cara o ano e medio o neno: -Pode ter a madurez para iniciar unha linguaxe. -Non conterá demasiadas palabras e as frases serán simples. Entre os 2-3 anos o neno: -Ten posibilidades para sistematizar a súa linguaxe, para perfeccionar a emisión de sonidos. -E para concienciar a estructuración das frases e facelas cada vez máis complexas.
24
Actividades de motricidade fina por idades e áreas
25
PRENSIÓN/ PRESIÓN 1 ano: armar torres con cubos grandes. Presionar ou estruxar xoguetes sonoros. Pasar as páxinas dun libro de follas grosas. 2 anos: apretar pelotas antiestrés. Abrir e fechar envases a presión. Facer rodar obxetos. Empuxar, trasladar obxetos. 3 anos: trasvasar semillas de diferentes tamaños para estimular a función de "pinza" con dedos. Abrir e fechar envases de tapa rosca. Utilizar plumóns e tixeiras. 4 anos: adherir plastilina por camiños marcados ou soprepoñelos a presión. Colocar ganchos a presión orededor dun plato de cartón. Utilizar pinceis ou plumóns. 5 anos: utilizar lapis e acuarelas. Presionar goteiros para trasvasar líquidos gota a gota.
26
1 ano: coller un vaso para beber con ambas mans.
AUTONOMÍA 1 ano: coller un vaso para beber con ambas mans. 2 anos: desvestirse só ou con pouca axuda. Comer só. Uso do "pega-pega" na roupa. 3 anos: desvestirse só e poñerse polo, pantalón e zapatos. 4 anos: Abotonar e desabotonar. Desvestirse só e poñerse polo, pantalón e zapatos. 5 anos: facer nudos. Desvestirse e vestirse só completamente. Atarse os pasadores.
27
COORDINACIÓN OLLO-MAN
1 ano: coller obxetos presentados a diferentes distancias. Encaixar siluetas planas. 2 anos: lanzar pelotas dentro dunha caixa de boca ancha. 3 anos: tiro ao blanco. Xogar a mandar e recibir pelotas. Encaixar formas con obxetos. 4 anos: encaixar formas en obxetos e debuxos. Recoller confeti con escoba e mans para depositalo en envase. 5 anos: encestar pelotas nun aro. Embocar unha pelota unida con fío ao vaso. Copiar modelos de figuras debuxadas.
28
TONICIDADE MUSCULAR 1 ano: encaixar obxetos de diferentes tamaños uns dentro de outros. Utilizar títeres feitos de caixas para exercitar a rotación da muñeca. 2 anos: modelado con masa de sal. Introducir obxetos por ranuras. Xogos dixitais. Uso de títeres de bolsas e de peluche para abrir e fechar as mans. 3 anos: xogos dixitais. Rasgar papel. Colocar palos sobre unha base. Modelado con auga e fariña. Uso de títeres de caixas plegadas para estimular a función "pinza" cos seus dediños. 4 anos: modelado con fariña e auga. Abolillado de papel. Enlazar eslabóns e clips. Xogos dixitais. Uso de títeres de dedo para estimular a independización de cada dedo. 5 anos: modelado con arcilla. Punzado, pasado e costura. Enrollado de serpentina. Xogos dixitais. Uso de títeres de guante para dedos pulgar, medio e índice.
29
ACTIVIDADES ACTIVIDADES PINTAR COLOREAR DEBUXAR MOLDEAR RECORTAR
ENHEBRAR PUNZAR DEBUXAR MOLDEAR PINTAR COLOREAR
30
XOGOS DE FIAR
35
ABROCHAR E DESABROCHAR BOTÓNS E FECHES DIVERSOS
BOTÓNS, FECHES…
39
REALIZAR ENCAIXABLES ENSARTABLES
48
REALIZAR PUNTEADO
50
PINTAR CON DEDOS, AUGA, TÉMPERAS, BARRO…
51
MANIPULAR
52
MODELAR
56
DECORACIÓN DE GALLETAS
57
FIN DA TEORÍA PASEMOS Á PRÁCTICA
58
PANEL MOTRICIDADE
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.