La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

AOC 2.0 Consorci Administració Oberta de Catalunya Jornada 10/09/2010

Presentaciones similares


Presentación del tema: "AOC 2.0 Consorci Administració Oberta de Catalunya Jornada 10/09/2010"— Transcripción de la presentación:

1 AOC 2.0 Consorci Administració Oberta de Catalunya Jornada 10/09/2010
Material de treball per als grups

2 Funcionalitats bàsiques
Què volem? Crear un espai de trobada on els caps de servei puguin informar de les novetats i canvis de cada servei. Aquest espai ha de funcionar com una eina d’intercanvi de coneixement i informació per a tots els usuaris. Establir un nou canal de comunicació entre el Consorci AOC i els usuaris dels serveis del Consorci per afavorir l’intercanvi d’informació. Funcionalitats bàsiques L’idioma ha de ser el català Control total dels continguts. La gestió de la informació l’ha de realitzar 1 administrador. Aquest administrador serà el cap de cada servei i controlarà tant l’accés com allò que es publica. Existència de rols definits: administrador, membre, convidat, etc. Existència de perfils definits: persones (cap de servei, secretari, etc.) i ens. Diversitat de suports. Aquest espai de trobada ha d’incloure text, imatges, vídeos, tota mena d’arxius (pdf, doc, ppt, etc), enllaços, etc. Possibilitat de crear grups (per exemple: “Grup d’ajuntaments pilots per al servei X”)

3 Ecosistema de relacions
Detecció de necessitats dels usuaris Gestió del Coneixement Comunicació Interna Nivell Servei (problemes?) Intercanvi Col·laboració Innovació Retroalimentació (conversa) AOC Hub de coneixement Comunicació/ Imatge Externa Projectes Comuns Optimització operacions Al final de la jornada hem de ser capaços d’indentificar necessitats en dos àmbits Intern: Com l’us de les noves tecnologies ens fa més eficients a la organització (AOC) Extern: Com la mateixa tecnologia millora la relació amb l’entorn, la percepció dels nostres usuaris i la nostra qualitat en el servei Les xarxes externes son els usuaris i agents (Ajuntaments, Consells Comarcals) Portfoli (catàleg de serveis) Aprenentatge Transferència de coneixement

4 Fitxa Tipus

5 Fitxa Tipus

6 Descripció de les Metafuncions
Cocreació: Conjunt d’activitats, recursos i processos adreçats a la creació col·laborativa d’un producte o servei. Comunicació: Interacció entre persones que comparteixen interessos, preocupacions o necessitats i que estableixen vincles professionals o personals amb el principal objectiu de la conversa i el desenvolupament de relacions més o menys sòlides. Difusió: Activitats adreçades a promocionar, comunicar, difondre, publicitar un espai, projecte, producte o persona. Es pretén capturar l’atenció, l’adhesió o la fidelitat a una marca o concepte. En el context d'aquest estudi, no farem referència ni valorarem conjuntament la difusió externa i la interna a l’organització. Gestió de la informació: Processos d'intercanvi, emmagatzematge, recerca i organització de la informació que permet generar nou coneixement, millorar l'aplicació del ja existent i ajudar els usuaris a desenvolupar o millorar competències i habilitats. Aprenentatge: L'aprenentatge és inherent a qualsevol de les activitats prèviament descrites. Però no hi dedicarem, a priori, un estudi exhaustiu ni específic del grup atès el seu caràcter generalista i transversal. GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ COCREACIÓ COMUNICACIÓ DIFUSIÓ APRENENTATGE

7 Quadre resum d’eines col·laboratives
Cocreació Comunicació Informació Difusió

8 Detall de les Metafuncions
Cocreació Processos Funcions Edició compartida i visualitzada Diversitat de formats Traçabilitat de canvis (qui, què, quan) Subscripció, alertes sobre canvis Gestió de versions Repositori documental Etiquetació /Taxonomies (folcsonomies) Valoració de continguts Motors de cerca Accessibilitat / Connectivitat amb estàndards Dades obertes Fòrums de discussió Comunicació síncrona Calendaris, cronogrames, fites Tasques i equip Associació d’elements documentals a tasques Estructuració de la informació Regles de participació Rols i responsabilitats Divisió del treball Seguiment de l’avanç Presa de decisions Debats i propostes Propietat intel·lectual Retribució

9 Detall de les Metafuncions
Comunicació Processos Funcions Les persones no parlen si no es coneixen. Qualsevol sistema que publiciti qui és qui a l’organització, qui sap què, qui ha participat en quin projecte... Visualització dels interessos, preocupacions, necessitats, reptes... perquè les persones identifiquin aquells iguals o complementaris amb els qui es pugui establir una connexió. No penalització per la relació interdepartamental. La política corporativa ha d'incentivar l'intercanvi i la relació entre les persones independentment de l’organigrama. Espais físics de conversa. Malgrat l'efecte potenciador i multiplicador de la tecnologia (TIC) en la comunicació entre persones, les TIC no poden substituir la relació física, per la qual s’estableixen els veritables lligams de confiança i complicitat. Immediatesa: comunicació síncrona (missatgeria instantània, telefonia IP) Multiformat (vídeo, veu, xat) Multidispositiu Intercanvis d'elements d'informació durant la conversa Logs (fitxers de registre) de les converses (actes, enregistrament) Concurrència d'usuaris Avisos sobre comunicacions perdudes Gestió d’usuaris i perfils Visibilitat de perfils Qui es qui Disseny de comunitats i grups Creació de nous enllaços per presentació o invitació Disseny/Interfície (simplicitat/usabilitat)

10 Detall de les Metafuncions
Difusió Processos Funcions RSS, sistemes de sindicació de continguts Eines de difusió productiva (des de l’Administració a diferents serveis) Canals als mitjans 2.0 o social media Eines de difusió dels continguts (botons multiservei des dels entorns propis als canals social media) Ginys (widgets), scripts d’integració de Twitter, Slideshare, Youtube, etc. Funcionalitats de xarxa social Blocs, wikis oberts, microbloc col·lectiu, tumblelogs col·lectius Portafolis individuals – institucionals Eines de seguiment de la conversa en comunitats externes Conceptualitzar un missatge (construir una narrativa) específicament dissenyat per a l'objectiu que perseguim. Elaborar continguts que reforcin aquest missatge amb claredat i coherència. Identificar clarament el públic objectiu d'aquest missatge i continguts. Decidir quins són els millors canals per arribar a aquest públic. Definir espais de publicació de continguts (zones públiques i altres privades). Considerar multimitjans, possibilitat de traslladar productes en diferents formats. Integrar continguts que es comparteixen als mitjans socials 2.0 o social media. Crear comunitats de suport. Relacionar- se amb comunitats externes. Publicar les dades en formats com més oberts millor.

11 Gestió de la informació
Detall de les Metafuncions Gestió de la informació Processos Funcions Recerca, anàlisi i síntesi de la informació que necessitem en cada moment. Identificar i localitzar les fonts d'informació adients i confiables Trobar, dins aquestes fonts, la informació necessària. Avaluar la qualitat de la informació i la seva idoneïtat segons el que necessitem realment. Classificar, organitzar, estructurar la informació per facilitar els processos anteriors i facilitar-ne la gestió. Socialitzar i fer eficients les feines d’organitzar la informació individuals. Sistemes de recerca Gestió de fons d'interès Etiquetació, folcsonomies, serveis de marcadors socials Web en temps real: antena - Deep web: recerca Multiformat i multidispositiu Sistemes avançats de visualització de dades Entorns personals d’aprenentatge Accés a continguts per RSS Compartició carpetes de lectors RSS Especialització de la sindicació de cerques Compartició de preferits


Descargar ppt "AOC 2.0 Consorci Administració Oberta de Catalunya Jornada 10/09/2010"

Presentaciones similares


Anuncios Google