La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CASAP Can Bou Estratègies de gestió i lideratge per a els professionals d’un centre de salut t CALASS BRUSELAS 2008 Antoni Peris Grao Alba Brugués Brugués.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CASAP Can Bou Estratègies de gestió i lideratge per a els professionals d’un centre de salut t CALASS BRUSELAS 2008 Antoni Peris Grao Alba Brugués Brugués."— Transcripción de la presentación:

1 CASAP Can Bou Estratègies de gestió i lideratge per a els professionals d’un centre de salut t CALASS BRUSELAS 2008 Antoni Peris Grao Alba Brugués Brugués

2 Sistema català de Salut (I)
CASAP Can Bou Sistema català de Salut (I) Cognoms, Nom Cognoms, Nom FINANCIACIÓ PROVISIÓ Cognoms, Nom C I U D A N O S DEPARTMENTO DE SALUD CATSALUT 100% ICS SERVICIOS DE SALUD INTEGRADOS EBAS CASAP MUTUAS Y SERVICIOS PRIVADOS 20% CENTROS PRIVADOS 10%

3 CASAP Can Bou Comparativa de models 3

4 CASAP Can Bou Perquè, per a qui? Millor eficiència i qualitat del servei sanitari públic Major resolució de l’atenció primària Autonomia dels professionals Independència del pacient 4

5 Penseu que sempre ho tindrem tot controlat?
CASAP Can Bou Penseu que sempre ho tindrem tot controlat? 5

6 Canvis socials imprevistos / inesperats
CASAP Can Bou Canvis socials imprevistos / inesperats Inmigració Canvis de models familiars Reducció de la red social Noves patologies Actitud més demandant Medicalització excessiva Dependència del sistema Envelliment

7 Canvis Professionals Més resolució amb menys financiació
Canvi actituds professionals Burn out Conflicte salarial Feminització Disminució nombre professionals Desconfiança davant nous rols

8 Situació atenció primària pública
Professionals molt capacitats Elevat nombre activitats Hores laborals i salari determinats per conveni Contingents entre 1600 i 2100 pacients Activitat al centre, a domicili i de guàrdia Extrema feminització …Competència pels professionals …Externa i interna

9 CASAP Can Bou Notícies Actuals 9

10 CASAP Can Bou 10

11 Los nuevos médicos rehúyen la atención primaria
CASAP Can Bou Los nuevos médicos rehúyen la atención primaria La especialidad de medicina familiar vuelve a quedar este año con plazas vacantes Marta Ricart | Barcelona | 19/05/2008 |  Los médicos de familia están en crisis. Llevan tiempo quejándose de que no se sienten valorados, ni bien pagados, y que están están desbordados de trabajo y eso empeora la atención a los pacientes. En la atención primaria, el dominio de la medicina de familia y comunitaria, se repiten las movilizaciones en los últimos años. El pesimismo llega a los futuros médicos de cabecera: un año más, no se han cubierto las plazas de formación en la especialidad. Algunos ven en este desinterés de los jóvenes titulados un signo del fin de la especialidad. En la asignación de plazas de médico interno residente (MIR) de formación de los licenciados en Medicina en las diversas especialidades, el mes pasado, de las plazas de medicina de familia de España quedaron vacantes 253, el 13,6%. No sucede esto en ninguna otra especialidad asistencial, pero en medicina de familia es el tercer año que ocurre, aunque se va reduciendo el peso de medicina familiar en el MIR. La evidencia de que a muchos nuevos médicos no les interesa la medicina familiar contrasta con que es la especialidad mayoritaria, porque constituye la base de la sanidad pública, y con que hoy ofrece una salida laboral segura, dado el aumento de la demanda asistencial y la falta de médicos. 11 11

12 CASAP Can Bou Talvegada el problema rau en les expectatives que nosaltres mateixos hem fabricat 12 12

13 Estratègies de gestió i lideratge
Estratègies de selecció Estratègies de promoció professional Estratègies de qualitat de vida laboral Estratègies de gestió i lideratge

14 Estrategies de selecció (I)
Què volem oferir com a organització Què volem assolir Què volem fer a l’atenció primària Actituds > habilitats > coneixements Qüestionari baremat per estaments Professionals resolutius

15 Criteris de ponderació del cv de metge de família (I)
Formació Titulació d’especialitat en medicina de familia – Pes: 10% Examen ACOE – Pes: 8% Recerca Participació en grups de treball de societats científiques: AIFICC, ACI, CAMFIC – Pes:2% Participació en treballs de recerca o comitès científics – Pes: 4%

16 Criteris de ponderació del cv de metge de família (I)
Coneixements i Habilitats Experiència en Atenció Primària (anys treballats) – Pes: 2% Experiència en pediatría – Pes: 4% Coneixements i habilitats clíniques en urgències, cirurgia menor, AMPA, MAPA, TAO, osteopatia, acupuntura, atenció al viatger, altres – Pes:8% Coneixements i habilitats en direcció de grups de qualitat/docència – Pes:1% Coneixements del programa informàtic d’història clínica e-CAP – Pes: 4% Coneixements i habilitats en estadística i epidemiologia – Pes:6% Nivells de coneixements de llengua catalana – Pes: 2%

17 Criteris de ponderació del cv de l’infermera (I)
Formació Finalització estudis de pregrau després any 1985 – Pes: 4% Formació post grau en AP– Pes: 4% Recerca Participació en grups de treball de societats científiques: AIFICC, ACI, CAMFIC o Universitat – Pes:4% Participació en treballs de recerca o comitès científics – Pes: 4%

18 Criteris de ponderació del cv de l’infermera (II)
Coneixements i Habilitats Educació sanitària grupal o intervenció comunitària, pal·liatius, AMPA – MAPA, espirometria, TAO, tabaquisme, insuficiència cardiaca, demències, fisioteràpia, massatge infantil, reflexoteràpia, docencia Pes: 8% Experiència en Atenció Primària (anys treballats) – Pes: 6% Experiència en serveis d’urgències (hospital o 061) – Pes: 4% Coneixements del programa informàtic d’història clínica e-CAP – Pes: 4% Domini del PAI/Model Henderson/Taxonomia NANDA-NIC-NOC (Valorar per entrevista) – Pes: 8% Nivells de coneixements de llengua catalana – Pes: 2%

19 - Identificar empatia, capacitat comunicativa i actitud
Estratègies de selecció (II) 780 sol·licituds 517 candidats Entrevistes: - 30 mf, 7 pediatres, 35 infermeres, 15 odontòleg, 7 auxiliars infermeria, 30 adm - Identificar empatia, capacitat comunicativa i actitud

20 Estratègies de selecció (III)
Titulació acadèmica exigida i psicotècnic previ per administratius Quota de professionals via “interna”

21 Continuitat profesionals 12 m Continuitat profesionals 24 m
Tipus de selecció (2005) Continuitat profesionals 12 m Continuitat profesionals 24 m Metges de familia CASAP 7 6 “Interna” 3 Pediatres 2 1 Infermeres 11 Auxiiars infermería Auxiliars administratius Test psicotec.

22 Estratègies de promoció professional (I)
Estratègies continuades Conferint qualitat de vida professional Afavorint reconeixement professional per sobre dels incentius econòmics Identificació habilitats individuals Potenciació noves habilitats i competències: Empowerment Treballant amb tots els estaments professionals les mateixes estratègies

23 Re/definició de rols i responsabilitats
Estratègies de promoció professional (II) Re/definició de rols i responsabilitats …per infermeria: patologia aguda …per administratius: patologia aguda, receptes, residències …per auxiliars d’infermeria: CROC Formació continuada vinculada a Necessitats Objectius de l’organització

24 Estratègies de qualitat de vida laboral (I)
Millores de benestar quotidià: material d’escriptori, incentius puntuals, aliments, vehicles, flexibilitat horària i d’agendes Direcció per objectius amb ponderació específica per activitats d’excel·lència

25 Estratègies de qualitat de vida laboral (II)
Elaboració projecte : formació, guardies, residencies, cirurgia menor, CROC, salut mental, etc Participació en projecte de millora Activitat tècnica terapèutica Publicacions (revista, pòster, c. Oral) Docència Atenció grupal crònics Intervencions comunitàries

26 RESPECTE PER LES PERSONES
Lideratge “humanístic” ESCOLTA ACTIVA EMPATIA ACTITUD DE SERVEI RESPECTE PER LES PERSONES TRACTE HUMÀ

27 Resultats Equip jove. 40,6% entre 25 i 34 anys
85,3% en contractació laboral indefinida 60% població atesa (increment 8% en darrer any) Increment nombre visites (14% per pediatria i 30% infermeres) Baix absentisme laboral Bons resultats clínics

28 Estándar de qualitat assistencial
CASAP Can Bou Estándar de qualitat assistencial HTA control: 67,52% HTA control òptim: 49,63% DM: 67,71% Càlcul Risc Cardiovascular: 75´44% Cribratge alcohol: 60,28% Abstinència tabaquisme: 31,94% Valoració integral ATDOM: 72,84% 28

29 Estàndar de qualitat assistencial
CASAP Can Bou Estàndar de qualitat assistencial 05-AVC: Tractament antiagregant 80,13 07-CI: Tractament beta-bloquejant 45,82 08-CI: Tractament antiagregant 78,35 09-CI: Control lipídic 28,02 11-ACxFA: Tractament AAS/ACO 57,32 14-IC: Tractament IECA-ARAII 58,51 15-IC: Tractament Beta-Bloquejant 33,21 18-Tabac: Abstinents en població de Risc 51,8 29-Grip: Vacunació (>59) 41,07 31-Malaltia pneumocòccica: Vacunació (>59a) 36,63 32-Tètanus: Vacunació 22,57 39-pròstata: us correcte PSA 88,35 Vacuna de grip amb negativa de pacient: 864 (>25%) Vacuna neumocòc amb negativa de pacient: 732 29

30 No en tenen prou amb tot el que oferim?
CASAP Can Bou No en tenen prou amb tot el que oferim? Donem serveis Cerquem noves oportunitats Ens orientem a les necessitats ...de població i de professionals 30

31 CASAP Can Bou 31

32

33 Qüestionari QVP-35 Qüestionari validat anònim i autoadministrat
Mesura la qualitat de vida segons un model de demandes i recursos Compta 35 ítems: 12 ítems de demandes 22 ítems de recursos 1 valoració global de qualitat de vida Escala qualitativa de l’1 al 10 Gens: 1-2 Una mica: 3-4-5 Bastant: 6-7-8 Molt: 9-10

34 Dimensions estudiades
Qüestionari QVP-35 Dimensions estudiades Demandes del lloc de treball Suport directiu Capacitació, motivació i recursos intrínsecs Qualitat de vida professional global Ítem “Desconnecto en acabar al jornada laboral”: no s’agrupa en cap dimensió

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49 Evolució 07 - 08 Augment percepció volum i pressió feina
Es manté alt nivell de satisfacció, possibilitat promoció i ganes de ser creatiu Tot i lleu disminució, la percepció de suport dels caps i reconeixement de l’esforç és elevada i superior a altres organitzacions Disminució de satisfacció salarial Es manté una percepció elevada i superior a altres organitzacions en capacitació, recursos i motivació

50 Conclusions Estratègia permet millorar resultats
QVP35 reflecteix major satisfacció que a l’entorn Tot i lleu disminució en suport directiu i satisfacció salarial l’indicador global QVP és molt superior a l’entorn

51 Ens queda alguna opció? Seguir cercant
CASAP Can Bou Ens queda alguna opció? Seguir cercant 51 51

52 Merci Beaucoup - Moltes gràcies - Muchas gracias –
CASAP Can Bou Merci Beaucoup - Moltes gràcies - Muchas gracias – Muito Obrigado - Grazie Mille - Multumesc Foarte Mult 52 52


Descargar ppt "CASAP Can Bou Estratègies de gestió i lideratge per a els professionals d’un centre de salut t CALASS BRUSELAS 2008 Antoni Peris Grao Alba Brugués Brugués."

Presentaciones similares


Anuncios Google