La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1."— Transcripción de la presentación:

1 DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1

2 Junta de DELAC Oficina de Pruebas y Oficina del Acquisición del Idioma 2

3  What is the California English Language Development Test?  What is the purpose of the CELDT?  Who is an English Learner?  Who must take the CELDT?  What does the CELDT assess?  Who gives the CELDT?  How long does it take for students to complete the test?  How and when do parents get their test results?  How are results of the CELDT used?  How can parents find out more about the CELDT or their student’s results? 3

4  ¿En qué consiste la Prueba CELDT?  ¿Cuál es la finalidad de la Prueba CELDT?  ¿A quién se le considera como un estudiante que está aprendiendo inglés?  ¿Quiénes deben presentar la prueba CELDT?  ¿Qué evalua la prueba CELDT?  ¿Quiénes supervisan la realización de la prueba?  ¿Cuánto tiempo tardan los estudiantes en presentar la prueba?  ¿Cómo y cuándo conocen los padres los resultados?  ¿Cómo se comunican los resultados a los padres?  ¿Cómo pueden los padres informarse más a fondo sobre la prueba o los resultados? 4

5  State law requires the development of a state test that schools districts must give to students whose home language is not English  This test is called the California English Language Development Test (CELDT) 5

6  La legislación estatal exige la creación de una prueba estatal para ser puesta en práctica en todos los distritos escolares de enseñanza pública que tienen estudiantes cuya lengua materna sea aparte del inglés.  Dicha prueba se conoce como la Prueba de evaluación del desarrollo del inglés del estado de California, a la que se alude por sus siglas en inglés, como la prueba (CELDT). 6

7  To identify students who are limited English proficient (LEP) in kindergarten through grade 12  To determine the level of English language proficiency of LEP students  To assess the progress of LEP students in acquiring the skills of listening, speaking, reading and writing in English 7

8  Detectar a los estudiantes del kindergarten al 12° grado que estén aprendiendo inglés.  Determinar el nivel del desarrollo del inglés.  Revisar anualmente el progreso del desarrollo del inglés. 8

9  An English Learner is a student, with a home language other than English, who is not yet proficient in English 9

10  Se considera que un estudiante está aprendiendo inglés cuando su lengua materna no es inglés y todavía no ha adquirido un dominio pleno de esta lengua. 10

11  All students whose home language is not English, based on the Home Language Survey (HLS), must take the test within 30 calendar days after they are enrolled in a California school for the first time  The CELDT also must be given once each year to English Learners until they are reclassified as fluent English proficient (RFEP) 11

12  Deben presentar todos los estudiantes cuya lengua materna no sea inglés y se hayan matriculado en una escuela pública en California por primera vez.  Deben examinarse en el plazo de treinta días siguientes a su matriculación.  Los estudiantes aprendiendo inglés deben continuar presentando la prueba cada año, hasta adquirir un dominio pleno de inglés. 12

13  The test for students in grades K through 12 covers listening, speaking, reading and writing skills  The CELDT at all grade levels is based on English Language Development (ELD) standards 13

14  Al nivel de K a 12° grado, evalúa destrezas de comprensión verbal, expresión oral, lectura y escritura.  La prueba CELDT se corresponde con los estándares académicos estatales para el desarrollo del inglés. 14

15 ListeningSpeakingReadingWriting 1.Following Oral Directions 2.Extended Listening Comprehension 3.Rhyming 4.Listening Comprehension 1. Oral Vocabulary 2.Speech Functions 3.Choosing and Giving Reasons 4.Four-Picture Narrative 1. Alphabet Recognition 2. Word Analysis 3.Fluency and Systematic Vocabulary Development 4.Reading Comprehension 5.Literary Analysis 1.Writing Words 2.Grammar and Structure 3.Writing Sentences 4.Writing a Short Composition

16 Comprensión auditiva Expresión oralLecturaEscritura 1.Siguiendo instrucciones orales 2.Comprensión auditiva extendida 3.Produciendo rima 4.Comprensión auditiva 1.Vocabulario oral 2.Funciones de la expresión oral 3.Eligiendo y dando razones 4.Narrativa de cuatro ilustraciones 1.Reconocimiento del alfabeto 2.Análisis de palabra 3.Fluidez y desarrollo sistemático del vocabulario 4.Comprensión de lectura 5.Análisis de textos literarios 1.Escribiendo palabras 2.Gramática y estructura 3.Escribiendo oraciones 4.Escribiendo composiciones breves

17 17

18 18

19 19

20 20

21 21

22 22

23 23

24 24

25 25

26 26

27 27

28 28

29 29

30 30

31 31

32 32

33 33

34 34

35 35

36 36

37  Only trained examiners give the test  The listening and speaking parts of the CELDT are given individually  The reading and writing parts are given to groups of students 37

38  Sólo están a cargo los que han recibido entrenamiento.  Las partes de la prueba CELDT de comprensión verbal y expresión oral se llevan a cabo con cada estudiante, por separado.  Los de lectura y escritura se realizan en grupo. 38

39  The Listening and speaking parts of the test take about 20 minutes for each student to complete  The reading and writing parts take about 90 minutes to complete 39

40  Los estudiantes pueden tardar 20 minutos, aproximadamente, en realizar las partes de comprensión oral,  Los estudiantes pueden tardar 90 minutos, aproximadamente, en realizar las partes de lectura y escritura. 40

41  As soon as the test are scored by the testing contractor, the results are returned to the school district  The school receives a report of the results for each student and shares it with the parents/guardians 41

42  Los editores de las pruebas, remitirán los resultados a los distritos tan pronto como finalicen la evaluación de las pruebas.  La escuela al recibir el informe de la evaluación para cada estudiante evaluado, lo comparte con los padres. 42

43  There are five levels of proficiency a student can achieve  They are beginning, early intermediate, intermediate, early advanced, and advanced  The report for each student provides a proficiency level for each part of the test and the overall proficiency level for all parts of the test combined 43

44  El estudiante puede encontrarse en uno de los cinco niveles de dominio del inglés: novicio, preintermedio, intermedio, preavanzado, o avanzado.  Los informes indican el nivel de dominio en cada una de las partes de la prueba.  Los informes indican el nivel general, dado por la combinación de los resultados obtenidos en las distintas partes de la prueba. 44

45 45

46 46

47

48

49  Test results for newly-enrolled students are used to help identify English Learners who need to develop their speaking, listening, reading, and writing skills in English  Results from the CELDT given annually are used to see how well students are learning English 49

50  Los resultados de los alumnos recién matriculados en la escuela, sirven para detectar a los estudiantes que se encuentran aprendiendo inglés.  Por otra parte, los resultados de la evaluación annual sirven para medir el progreso en el desarrollo del inglés en cada alumno. 50

51  If parents wish information about the CELDT or their student’s results, they should contact their child’s teacher and/or school office  Parents are invited to request a conference to review the CELDT results or to attend one of the information meetings at the school 51

52  Los padres deberían ponerse en contacto con el maestro de su hijo/a o con el administrador/coordinador de la escuela.  Se recomienda una reunion para discutir los resultados de la prueba o asistir a las reuniones orientativas sobre la prueba CELDT. 52

53

54

55  Provides supplemental Federal funding for ELs  Requires states to hold districts accountable for meeting three annual measurable achievement objectives (AMAOs), or performance targets, for ELs: ◦ AMAO 1: Annual progress toward English proficiency ◦ AMAO 2: Achieve and maintain English proficiency ◦ AMAO 3: Demonstrate adequate yearly progress in English Language Arts (ELA) and Math

56  Proveer fondos federales suplementarios para estudiantes aprendiendo inglés  Requiere que estados supervisen a distritos sobre los esfuerzos para lograr los tres objetivos medibles de logro académico anual ( AMAO, siglas en inglés) para estudiantes aprendiendo inglés: ◦ AMAO 1: Progreso anual hacia el dominio del inglés ◦ AMAO 2: Lograr y mantener dominio del inglés ◦ AMAO 3: Demostrar progreso adecuado anual en lengua y literatura en inglés, y matemáticas

57

58

59

60

61 Year State Target LAUSD Met Target 2008-0951.6%55.7% 2009-1053.1%52.8% 2010-1154.6%49.6% ELs progress toward English proficiency on the annual CELDT Yes No

62 Año Meta estatal LAUSD Lograr meta 2008-0951.6%55.7% 2009-1053.1%52.8% 2010-1154.6%49.6% Progreso hacia el dominio del inglés basado en la prueba CELDT anual Si No

63  Measures the percentage of ELs who have attained English proficiency on the CELDT  Two cohorts are used to determine AMAO 2 calculations: ◦ ELs who have been in a language instruction program for less than 5 years ◦ ELs who have been in a language instruction program for 5 years or more

64  Mide el porcentaje de estudiantes aprendiendo inglés que han adquirido dominio del inglés basado en el CELDT  Dos grupos de estudiantes se usan para determinar los resultados de AMAO 2: ◦ Estudiantes que han estado en un programa de instrucción para desarrollar el idioma por menos de cinco años ◦ Estudiantes que han estado en un programa de instrucción para desarrollar el idioma por cinco años o más

65

66

67 Year State Target LAUSD Met Target 2008-0930.6%39.3% 2009-10 5+41.3%35.9% <517.4%22.3% 2010-11 5+43.2%31.5% <518.7%22% ELs will achieve and maintain English proficiency on the CELDT Yes No Yes

68 Año Meta estatal LAUSD Lograr meta 2008-0930.6%39.3% 2009-10 5+41.3%35.9% <517.4%22.3% 2010-11 5+43.2%31.5% <518.7%22% Lograr y mantener dominio del inglés Si No Si

69  Measures the percentage of ELs scoring proficient or advanced in English Language Arts (ELA) and Math ◦ California Standards Test (CST) ◦ California Alternate Performance Assessment (CAPA) ◦ California High School Exit Exam (CAHSEE)

70  Mide el porcentaje de estudiantes aprendiendo inglés que anotaron resultados de proficiente or avanzado en lengua y literatura en inglés (ELA) y matemáticas ◦ Prueba de estándares académicos de california (CST) ◦ Prueba alternativa de rendimiento de california (CAPA) ◦ Examen de egreso de la preparatoria de california (CAHSEE)

71

72

73 YearState TargetLAUSD 2008-09 2009-10 2010-11 ELs will meet the Adequate Yearly Progress (AYP) performance target of Proficient or Advanced 56.0% 67.0% 28.4% 45.0% 27.0% X X X 32.1%

74 AñoMeta estatalLAUSD 2008-09 2009-10 2010-11 Demostrar progreso adecuado anual (AYP, siglas en inglés) en lengua y literatura en inglés con resultados de proficiente o avanzado 56.0% 67.0% 28.4% 45.0% 27.0% X X X 32.1%

75

76

77 YearState TargetLAUSD 2008-09 2009-10 2010-11 ELs will meet the Adequate Yearly Progress (AYP) performance target of Proficient or Advanced 56.4% 67.3% 38.3% 45.5% 36.3% X X X 43.0%

78 AñoMeta estatalLAUSD 2008-09 2009-10 2010-11 Demostrar progreso adecuado anual (AYP, siglas en inglés) en matemáticas con resultados de proficiente o avanzado 56.4% 67.3% 38.3% 45.5% 36.3% X X X 43.0%

79 79

80 80

81 WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 81

82 WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 82

83 1. www.lausd.net > Schools www.lausd.net 2. “Find A School” 83

84 1. www.lausd.net > Schools www.lausd.net 2. “Find A School” 84

85 3. > Performance Indicators 4. > “Data Summary Sheet” WONDERFUL ES 85

86 3. > “Performance Indicators” 4. > “Data Summary Sheet” WONDERFUL ES 86

87 WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 87

88 WONDERFUL ES Proficiency for All English Learner Progress Reclass Rates AMAO Data 88

89 89

90 90 Avanzado Preavansado Intermedio Preintermedio Inicial

91

92 Avanzado Preavansado Intermedio Preintermedio Inicial


Descargar ppt "DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1."

Presentaciones similares


Anuncios Google