Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El futuro perfecto y el pluscuamperfecto
Advertisements

Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Modal Verbs.
Lunes el 1 de noviembreEl día de los muertos objective: to learn about the Mexican celebration of the Day of the Dead.
G A N A CON J E S U S.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Hace…que To express how long something has been going on, Spanish uses the following formula: Hace + length of time + que + verb (in the present tense)
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los días de la semana The days of the week
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
 6B: En la casa marzo  Para empezar… el 18 y 19 de marzo de 2013 Complete the following sentences with the correct form of the verb in parentheses.
El 25 de agosto La Tarea: E studia los apuntes de la Unidad 1 y Etapa 1 para describir eventos en el pasado. Completa la lista de voc: C25 La Tomatina.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Miércoles el 1 de diciembre El desierto es amarillo objetivo: poder describir Mexico con colores y “el”, “la”, “los” “las” (the) starter: el intruso 1.desierto.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Ser versus Estar POWERPOINT FOR REVIEW Students write correct form of either SER or ESTAR depending on the sentence. Answers included.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
El imperfecto del subjuntivo Espanol IV. How to form 1. Go to the ellos/ellas/Uds. form of the preterite tense 2. Drop the –ron 3. And the imperfect subjunctive.
Preterite vs. Imperfect Realidades 3. Preterite vs. Imperfect  When speaking about the past, you can use either the preterite or the imperfect, depending.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
List 4 ways we express actions or conditions that will happen in the future The English word will can refer either to future time or to someones.
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
What happens if you want to have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? The indirect object goes first. We bought the shirts.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Reflexive Verbs & The Imperfect Tense
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Pronombres de Objeto directo
ESPAÑOL 3 DIARIO Pick up a crossword puzzle from the front desk and complete it.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Apuntes el 6 de noviembre El uso del subjuntivo con pronombres relativos Se requiere el subjuntivo después de un pronombre relativo cuando el verbo expresa.
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales Para la lección de hoy, necesitamos repasar cómo formar el imperfecto del subjuntivo (los ra-ras) Hablar  tú ______.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
The Progressive Tenses
The Imperfect vs. The Preterite
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
Día 29—NM Sept 30 is the last day to sign up for the Euro trip. If you are interested, stop by B10 to speak with Sra. Rodríguez about it.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los hechos importantes 1Las funciones importantes del agua (¿para qué sirve el agua?) 2Los problemas de la escasez de agua y sus causas 3Las soluciones – cómo podemos ahorrar agua individualmente 1Las funciones importantes del agua (¿para qué sirve el agua?) 2Los problemas de la escasez de agua y sus causas 3Las soluciones – cómo podemos ahorrar agua individualmente You are going to prepare some publicity material for the next World Water Day on 22 March It could be a poster, a PowerPoint, a short video sequence with voice over. The format is up to you. You will have 4 lessons and homework time to complete it. You can either concentrate on 1 of the 3 aspects of water use listed or all of them.

1Las funciones importantes de agua (¿para qué sirve el agua?) 2Los problemas de la escasez de agua y sus causas 3Las soluciones – cómo podemos ahorrar agua individualmente 1Las funciones importantes de agua (¿para qué sirve el agua?) 2Los problemas de la escasez de agua y sus causas 3Las soluciones – cómo podemos ahorrar agua individualmente  presente presente (otras personas) pasado (pretérito) pasado (imperfecto) futuro verbo + infinitivo enlaces ‘que’ (pronombre relativo) opiniones razones negativos comparativos spelling errors