¡Bienvenidos! a la clase de español/Noche de Padres ¡Bienvenidos! a la clase de español/Noche de Padres Profesora Bivona APEX Academy Año escolar 2015-2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
HLL -1 Weekly objectives: What is the goal of Heritage Learners Class?
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gustar- To like (to please)
Expressing Posession in Spanish
Chapter 2.2 Word Bank Unit 2 Me gusta….
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
+ Mi carrera después de graduarme de la universidad Por Señorita McCully.
Capítulo 1: el tercer día. ¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Ch. 3 Nuevas Clases, Nuevos Amigos
Match the English to the Spanish
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 28 de octubre del 2013 Proposito # A: ¿Que celebramos durante El dia de los muertos? Actividades: Mirar las.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
El Círculo Mágico 1 y 2: Traducciones. Favor de escribir en español. 1. Is it posible to speak Spanish? ¿Es posible hablar español? 2. It is easy to practice.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español 3 Unidad 1 Día 5. A la puerta ¿Cómo eras diferente de cuando era niño? ¿Cómo eras igual de cuando era niño? EJEMPLO: Yo era más inmaduro que.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
ESPAÑOL 2, el 2 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
 Gramática A few notes about grammar Make sure you are studying at least 20 minutes a night!
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Click on ARGENTINA to go to Argentina Click on USA to go to the USA ARGENTINA USA.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos! a la clase de español/Noche de Padres ¡Bienvenidos! a la clase de español/Noche de Padres Profesora Bivona APEX Academy Año escolar

Abre la puerta… Me llamo Alessandra Bivona y soy la profesora de español. Tengo veintiséis años y hace un año que enseño en la prepa- APEX Academy.

Me enamoré de la lengua española…cuand o tenía quince años… (y obviamente sucedió en la clase de español…jaja)

Viví y trabajé en España Por dos años. Era Profesora de inglés en un pueblito llamado ‘Aranjuez’ (Madrid). Knights Templar Cathedral, Spain

Recursos/Materiales En la nuestra clase de español no usaremos los libros de texto, sin embargo, tendremos muchísimos recursos que aplicaremos, como: -You Tube (vídeos educativos sobre la cultura, la gramática, las noticias, las entrevistas, la música/las canciones, etcétera.) -Artículos de BBC Mundo/Univision/El Pueblo -BBC-Mi Vida Loca (Serie Educativa) -Destinos (Serie Educativa a través de PBS/Annenberg Media) -Literatura española y latinoamericana -Poemas, novelas, cuentos, y relatos cortos -Documentales y películas totalmente en español -Todas las lecciones que tengo en mi sitio educativo (PPT, Vídeo o Google Docs/Slides)

Español 1-Spanish 1 En mi sitio ( ) podrá ver más información sobre la clase de español 1, pero he añadido un breve resumen del currículo/año escolar: Estudiáremos lo siguiente…(Primer Semestre) Los sustantivos y los adjetivos Los números Los días/las estaciones/el tiempo Los Saludos La cultura española La cultura latinoamericana La cultura caribeña Los cognados/falsos amigos El Presente Indicativo El Presente Progresivo El Pasado (Preterito/Imperfecto) El Futuro

Español 2-Spanish 2 En mi sitio ( ) podrá ver más información sobre la clase de español 2, pero he añadido un breve resumen del currículo/año escolar: Estudiáremos lo siguiente: Unidad 1: Colombia y las víctimas de las minas antipersonales Unidad 2: Lo Sobrenatural (Halloween, historias de miedo/relatos de terror, y el Día de los Muertos) Unidad 3: El Narcotráfico de México Unidad 4: Discusiones/Debates informales

Español 3-Spanish 3 En mi sitio ( ) podrá ver más información sobre la clase de español 3, pero he añadido un breve resumen del currículo/año escolar: Estudiáremos lo siguiente: Unidad 1: Las Dictaduras y las Guerras Civiles de América Latina Unidad 2: Cómo escribir/responder a un /correo electrónico en español Unidad 3: Las Entrevistas Orales Unidad 4: Cómo escribir un ensayo argumentativo en español Unidad 5: Cómo leer y responder a un texto científico o académico (vocabulario complejo, preguntas de comprensión, respuestas/preguntas complejas, gráficos/tablas, etcétera).

Al mundo… ¡español! To the Spanish World!

You ’ ve made an excellent choice! Studying Spanish opens the door to: A new view of the world A new view of the world Interesting history & Mysteries of the past Interesting history & Mysteries of the past Adventures & Making friends Adventures & Making friends New food experiences New food experiences Beautiful architecture & Art Beautiful architecture & Art Nature around the world Nature around the world Travel opportunities! Travel opportunities! Not to mention….

Job opportunities – If you work in the United States, a knowledge of Spanish will help you in the fields of medicine, education, business, communications, tourism and government (to name a few!). Job opportunities – If you work in the United States, a knowledge of Spanish will help you in the fields of medicine, education, business, communications, tourism and government (to name a few!). You can help others – At home and abroad there are people in need of help. Knowledge of Spanish can help you in assisting in volunteer ventures. You can help others – At home and abroad there are people in need of help. Knowledge of Spanish can help you in assisting in volunteer ventures. Not to mention…

You ’ ll understand English better! - Sound strange? It ’ s true! English has Latin and Indo-European roots, just like Spanish. One of the best ways to improve your understanding of English is to study the grammar of another language because it forces you to think about the grammar of your own language. You ’ ll understand English better! - Sound strange? It ’ s true! English has Latin and Indo-European roots, just like Spanish. One of the best ways to improve your understanding of English is to study the grammar of another language because it forces you to think about the grammar of your own language.

¡Buena Suerte! Good luck! -La Profesora Bivona All photos were taken by me in Spain and are subject to copyright laws. Please ask permission for use.