50 POINTS REVIEW FOR CHAPTER 5 TEST. ESCUCHEMOS (8 QUESTIONS) Match the pictures with the sentences you hear. Match the sentences you hear with the correct.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GO-GO VERBS.
Advertisements

7/5 Escriban la forma correcta de ser o estar. 1.Yo _____ cansado.
Me llamo ______________ Clase 9IM La fecha es el primero de marzo del 2013 Propósito # 30: ¿Cómo terminamos la practica para el EXAMEN: UNIDAD 8 del próximo.
Pronombres personales
Capítulo 6A En mi dormitorio. Bell Dinger Complete the sentences with the correct comparisons using the adjective given. The comparative form of the adjective.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Me llamo _________ Clase 7 il La fecha es el 11 de febrero del 2013 Propósito # 55: ¿Saben uds. nadar? Actividad Inicial: Completa la oración con la forma.
Verbos Servir, Pedir y Traer
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Chapter 4 – Practice #1.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Calentamiento Find a logical response for each part of the conversation. _____1. Hola ¿Cómo estas _____2. ¿Cómo te llamas? _____3. ¿De dónde eres? _____4.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Conjugation Review Level 1 Regular –AR Ending Verbs.
Quasimodo: (son las doce)
Review for Chapter 1 Test 50 pts.. Escuchemos 10 pts.
-ER and –IR Verbs.
Review for Chapter 5 Test
Vocabulario.
R EVIEW FOR C HAPTER 6 TEST 50 points. S EGOVIA (P AGINAS ) 4 POINTS Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Calentamiento Write the answers to each question.
R EVIEW FOR C HAPTER 8 TEST 40 points. E SCUCHEMOS V OCABULARIO (4 POINTS ) Match each illustration with the statements you hear.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
 A.) You will hear descriptions of how someone use to be. Match the statement to the correct picture being shown. A B C.
Saber y Conocer Conjugations and meanings in the present and past.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Examen de unidad 1 leccion 2
EL EXAMEN Capítulo 1.2. A.Escuchemos (cierto o falso) B. Leamos Answer multiple choice questions based on a reading.
The Verb SER SER The verb SER means “to be” In Spanish, a verb has different forms to tell you who the subject is. Changing a verb form so that it matches.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Verbs ar verbs er verbs ir verbs
Los verbos reflexivos With a reflexive verb the action is reflected back on the person that is doing the action (body).
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Me llamo __________ Clase 802 La fecha es el 10 de noviembre del 2015 Proposito # 22: ¿De dónde son y adónde están? L.O: to review the use of ‘Ser’ and.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
Review for Chapter 2 Test
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
- Er and -ir verbs. Let’s review some terms! Verb: a part of speech indicating action.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
-ER and –IR Verbs.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
R EVIEW FOR 3.1 Q UIZ 25 points Study pages
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Review for Chapter 1 Test 45 pts.. Escuchemos 10 pts.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Me llamo ______________ Clase 802 La fecha es el 8 de octubre del 2015 Proposito # 12: ¿Cómo son tus compañeros de clase? L.O: To continue the review for.
HW -página ciento ochenta y uno  actividades vientidós y veintitrés - Termina la list de vocabulario & exprésate boxes. Prueba: negative expressions -
Review for Chapter 5 Test
Transcripción de la presentación:

50 POINTS REVIEW FOR CHAPTER 5 TEST

ESCUCHEMOS (8 QUESTIONS) Match the pictures with the sentences you hear. Match the sentences you hear with the correct items: La crema La llave Las u ñ as Los lentes de contacto

TRUE OR FALSE 8 QUESTIONS Los senores Garcia are getting ready to go out. Read their conversation and then choose a) for cierto or b) for falso Sra. Garcia: Pablo, date prisa! Siempre tardas tanto en arreglarte!

COSTA RICA 4 QUESTIONS 1.Teatro Melico Salazar was named after a famous Costa Rican tenor. 2.Costa Ricans of African descent come from the Caribbean islands. 3.A quetzal is: an endangered bird. 4.Boyeros: the name of the men who drive oxcarts.

VOCABULARY 5 QUESTIONS Read and choose the word or phrase that best completes each sentence. No disfruto de trabajar en mecanica, porque ______ mucho. a.me llama la atencion b.me interesa c.me aburro

VOCABULARY 5 QUESTIONS Choose the letter of the word or phrase that matches each description. Lo que te pones cuando no ves bien___________ lentes de contacto las artes marciales vestido de gala album el rato libre

VOCABULARY 5 POINTS No puedo abrir la puerta. No me acorde de traer ________ tejer Darle de comer La crema Agarrar El impermeable Grabar Apagar la luz La llave

NEGATIVE EXPRESSIONS (6 QUESTIONS) Ninguno, ninguna, nadie, nada, ningun, nunca La maestra no tiene_________poster de Justin Bieber.

TRAER AND PODER (9 POINTS) PODER (to be able, can) traer (to bring) Yo pudetraje Tu pudistetrajiste Ud., el, ella pudotrajo Nosotros pudimostrajimos Uds., ellos, ellas pudierontrajeron Pablo no________su libro, por eso no __________estudiar para su examen.