Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Advertisements

Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
PRIMERO  What is the difference in meaning and usage between “tú” and “usted”?  Take hablar to the affirmative command and negative command.  Take ser.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Mi dormitorio My bedroom
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Para empezar Hoy es lunes el once de febrero
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Antes de empezar – describe el dormitorio de tus padres El dormitorio de mis padres es _______
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
COLUMN A 1.En la cocina___ 2.En el ático___ 3.En el despacho___ 4.En el comedor___ 5.En el patio___ 6.En la sala___ Column B A. Lavar los platos B. Cortar.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vocabulario 6B.
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Antes de empezar Interrogative words – question words
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Question Formation Spanish I Page 52.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)

Capítulo 6B Ustedes podrán hablar sobre sus casas y los quehaceres.

Prueba El 13 de febrero, viernes. You will describe 5 chores that you and your siblings do in your house. Using the current vocab in chapter 6 you will describe what you do, where you do it, and/or when you do it. For example: I have to clean the kitchen on Mondays. I also have to vacuum my bedroom. My brother has to ____ every day. HS Spanish will memorize the 5 items. MS Spanish will read from an index card. Your 5 lines must be handed to me before you speak. If you do not have chores in your house, then make it all up. If you don’t have siblings, then only speak about your chores.

Tarea – using last nights homework, add when you do the chores you have. For example, if you wrote, “I have to clean my room.” Tonight you will re-write it adding when, “Every day I have to clean my room.” Yes, rewrite the chores with the new information. 1) 2) 3) 4) 5)

Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres?

En la planta baja hay __________________________. En el primer piso hay _________________________. Escribe y completa las frases.

Página 303, actividad 7 Always consider who is doing the chore to determine how you will conjugate the verb that accompanies the chore. Escribe los números First write what they are doing. Later we will go back and add more to their chores. – If you see a picture of a man cleaning windows, you would write, “Él limpia las ventanas.” ¿Dónde hacen los quehaceres?

Página 299, actividad 2 (jcd-0697) Lógico – el pulgar hacia arriba No es lógico – el pulgar hacia abajo

Página 304, actividad 8 Escribe los números 1 – 6 Using the pictures, answer this question, “¿Tienes que ______? ( do not write the question ) Write a sentence telling me if you do or do not have to do these things, read the modelo. If you see a picture of someone cleaning windows and this is a chore you are responsible for, then you would write, “Sí, limpio las ventanas a veces.” Or if you do not have this chore, you would write, “No, nunca limpio ventanas.“ We will review asking and responding when you are finished.

Hablamos Primero, dime si están sucios o no están limpios. Los platos no están limpios. Los platos están sucios.

Explica qué tienes que hacer cuando están sucios. Cuando los platos están sucios tengo que limpiar la cocina.