Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
Advertisements

Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
¿Qué te gusta hacer?.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Spanish I 1B Day 30.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Capítulo 1B: Mis amigos y yo. Adjetivos Personales Personal Adjectives artístico, artística –artistic atrevido, atrevida –daring bueno, buena –good deportista.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Due Now: Write on your notebook:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy martes el 20 de diciembre
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparacion Hoy es lunes el 7 de diciembre. Today is Monday, December 7. DO NOW: The infinitive is the basic form of a verb. In Enlgish infinitives have.
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Due Now: Write your name on board for presentations
Transcripción de la presentación:

Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement of adjectives write in Spanish. See Grammar box of pg 62 for example. Example: Pablo es un estudiante inteligente Go to pag 62 of your book and answer exercise 19 # 2, 4 and 6. Rewrite the scrambled words. Modelo: perezoso Antonio es chico un Antonio es un chico perezoso 2. es un Tito perezoso chico.____________________________________ 4. Marcos chico un es reservado ____________________________________ 6. no una Teresa chica es intigente _________________________________

Agenda 8:30 Due now with textbook pg 62 do Activity 19 #s 2, 4 and 6 8:40 Show handout pg on word order of adjectives 8:50 write about you and about your friend 9 Show e mail to teacher change things 9:05 do final copy corrected 9:10 Start power point 9: 30 Show power point to teacher 940 do corrections 9:45 Rehearse

Objectives/Objetivos  Students will be able to know: Understand Class goal  Use adjectives studied in Ch1B with 100% accuracy as you  Write and describing one self and a friend in preparation for a summative next week. Write draft 1)part about you About 2)your friend 3)Follow the rubric Use your page of likes and dislikes you use in Ch1a Use your diamond poem you did last class. 4) CAREFULLY PROOF READ EVERYTHING. It is going to be your summative. 4)Show corrected product of and power point to teacher 5) When done send it to Mrs. Billings at 6)Rehearse

Spanish 1 Big Goal By the end of the year our class will be able to carry out a conversation in the present and know how to write with 80% of accuracy a well written page and by learning about 300 terms and using them in written and oral summatives.

Activities with phrase I like ……… Activities with phrase Me gusta…… What kind of a person am I? ¿Cómo soy? To readleerSoy To skateMontar en monopatin Soy deportista. Soy atrevido. To talk on the phoneMe gusta hablar por telefono. Soy sociable To use the computer To drawMe gusta dibujarSoy …….(artistico/ca) To spend time with friends To play sports

¿Cómo es Felipe? Le gusta practicar deportes El es deportista (He is…) Remember always to use after le gusta and infinitive ar, er, ir. Activities with phrase He/she likes to……… Activities with phrase Le gusta…… What kind of a person he/she is? ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? to sing(talking about Ana) Le gusta cantar Es talentosa. Ella es talentosa. Ana es talentosa. To spend time with friends. (Felipe) Le gusta pasar tiempo con amigos. El es sociable. Felipe es sociable. To read(Ana) No le gusta leer. Ella no es estudiosa.

¿Cómo eres? (Yo) soy …..(I am….) SoyNo soy Muymuy A vecesno soy

Conjugacion de pronombres singulares. Single subject pronouns conjugation. SpanishEnglish (Yo) soy.I am. Tú eres.You are. El es. Ella es. He is. She is

¿Cómo es Felipe? El es …..(He is…) Es trabajador.No es trabajador.

¿Qué te gusta hacer? --¿Te gusta correr? --Sí, soy deportista. --No, no soy deportista.

¿Yo? ¿ Cómo soy? ¿ Y tú? ¿Cómo Eres?

¿Y tú? ¿Cómo eres?

¿Y tú? ¿Cómo eres?

¿Como es el chico? El chico es…… La chica es…...

¿Y tú? ¿Cómo eres? Soy……..

Exit ticket What is your summative for Ch 1b Tell me what you are doing.

Homework for next class. Figure out if you have everything you need for your summative project ch1B. Rehearse, Double check grammar.

¿Qué te gusta hacer? ¿ Te gusta pasar tiempo con amigos? --Sí, me gusta mucho. Or --No, no me gusta nada.