Nampa High School Spanish II

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es miércoles el veinticuatro de octubre Conjugate the verbs below according to the name/pronoun. Nosotros (poner) ________Yo (Ir) ________.
Advertisements

Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish II. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
(and a bit of –er & -ir too!)
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
¿Qué te gusta hacer?.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
El Condicional. El condicional To talk about what you could, or would do, use the conditional tense. The conditional helps you to talk about what would.
El Béisbol El Ciclismo El Esquí El Fútbol Americano El GolfEl Hockey.
Stem-changing verbs.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Lección Preliminar Español 2
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs Stem changing verbs – class I.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
The Verb Venir- to come #23.
C3G1 repaso. La canción de “gustar” A mí me A ti te A usted, él, ella le A nosotros nos A ustedes ellos les The pronouns used to express our tastes!
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
VERBOS COMO GUSTAR. TAREA DEL TIMBRE ANSWER THE FOLLOWING SENTENCES IN COMPLETE SENTENCES IN SPANISH 1. ¿QUÉ TE IMPORTA? 2. ¿QUÉ TE INTERESA? 3. ¿QUÉ.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Examen Lección Preliminar pgs
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Jeopardy Ser -Ar, -Er, y -Ir Verbs LugaresTener y Ir Vocabulario Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
habla de la familia __ la esposa de mi padre.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
FrasePres., Pret., Fut. 1.Voy de vacaciones con mi familia. 2.Ayer jugué al fútbol en el parque con mis amigos. 3.Mañana, vamos a ir de compras. 4.Mi hermana.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
A practicar con los verbos con cambio de raíz.
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Verbos con cambio en el radical (e – ie) Boot Verbs
Sra. Martinez. What is an infinitive? An infinitive tells the meaning of the verb without naming any subject or tense. (In English, the infinitive is.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
VÁMONOS Llena los espacios… 1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español. 2. Pablo y yo ________ (leer) el libro de Harry Potter. 3. Tú ________.
-AR VERBS Español.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
SPANISH II DAY 11. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 9 DE SEPTIEMBRE Choose two sports and write at least two complete sentences about each one. (You will see.
Gramática • Repaso Stem-changing verbs 1A-.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Vámonos Write out and complete with the correct form of the stem-changing verb. 1) Ella _____________ (jugar) al fútbol con amigos después de escuela.
Haga Ahora Make 5 sentences using AR, ER, IR ending verbs with different subject pronouns.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Choose the best vocabulary Word or phrase to fill in the blanks. 1. Magdalena no hace nada. Es una persona muy ________. 2.Carmen hace ejercicios todos.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
VÁMONOS Escribe las frases y llena los espacios. 1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español. 2. Pablo y yo ________ (leer) nuestro libro de.
PRESENTE DEL INDICATIVO Verbos regulares -AR -ER -IR yo nosotros yo nosotros yo nosotros -O -AMOS -O -EMOS -O - IMOS tú vosotros tú vosotros tú vosotros.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
New Plymouth High School Spanish Courses Profesora Wright
Transcripción de la presentación:

Nampa High School Spanish II Stem-Changing Verbs Profesora Wright

Objectives: Content Objectives: Linguistic Objectives Learn Stem-changing verbs Linguistic Objectives Conjugation of stem-changing verbs Create language and sentences using Stem-change verbs Cultural Objective: Learn about the Day of the Dead Celebration Activities: Descriptions Conjugate table Write meaningful sentences Exercises Watch a documentary on the Day of the Dead

Los Verbos de Cambio de raiz How do they work?

Diálogos : Inventa su historia ¿Quién es ella? ¿De dónde es ella ? ¿Cuál es su profesión? ¿Con quien trabaja?

Rigoberta Menchú La señora Menchú es famosa por su trabajo con los indígenas de Guatemala. Ella tiene un Premio Nobel de la Paz por sus esfuerzos. Ahora ella piensa trabajar por los derechos humanos para las personas oprimidas del mundo. Este año ella está en New York y sirve en el comité de la Naciones Unidas. La señora Manchú recuerda muy bien la ceremonia de los Premios Nobel pero no puede recordar los nombres de las personas que asistieron al evento. Ella quiere volver a Estocolmo a visitar los museos y a pasar más tiempo con la gente. La señora Manchú sueña con un mundo mejor y pide paz para todos.

Instrucciones: Answer the following questions based on the Reading above: ¿Por qué es famosa Rigoberta Manchú? ¿Qué piensa hacer este año? ¿Qué hace en Nueva York? ¿Qué no recuerda bien de su tiempo en Estocolmo? ¿Por qué quiere volver a Estocolmo? ¿Con que sueña ahora? ¿Para quiénes pide la paz?

Ana María y Antonio hacen planes: Antonio has invited his friend, Ana María, to visit him in Ciudad de Guatemala. Complete her explanation with the correct forms of logical verbs from the list below. You may use some verbs more than once.

Costar jugar perder poder entender pensar preferir querer Antonio y yo (1) _________ hacer planes para el viernes. Nosotros (2) ________ ir al cine. Antonio (3) __________ ver una película nueva de El Salvador que se llama Sobreviviendo Guazapa. Yo (4) ____________ las películas francesas, pero Antonio no (5) ____________ francés. Su madre (6) _____________ que debemos jugar al tenis. Antonio (7) _____________ jugar tenis, pero yo no (8) _______ muy bien. A Antonio le gusta jugar conmigo porque yo siempre (9) _________. También hay un concierto de música hondureña el viernes, pero los boletos (10) ______________ mucho. ¡Es mejor pasar el viernes en casa con la familia! Costar jugar perder poder Entener pensar preferir querer

1. Costar 7. jugar 10. poder 2. recordar Sentences: Using the verbs listed below, race to write as many meaningful sentences in Spanish as you can. Each sentence must have a different subject, verb, and direct objet (compliment).   1. Costar 7. jugar 10. poder 2. recordar 3. Dormir 8. pedir 11. preferir 4. soñar (con) 5. Empezar 9. pensar 12. querer 6. volver (a)

Sentences

Yo (almorzar)… (solo/a; con mi familia; con mis amigos) En Casa: Every household is different. First write complete sentences as they are true for your household. Be sure to conjugate the verb in parenthesis to agree with the subject. Yo (almorzar)… (solo/a; con mi familia; con mis amigos) Durante la cena, mi familia (preferir)…. (ver la televisión; hablar de política; hablar de deportes).  Mis (amigos/hermanos) (no) (poder)… (comer conmigo; ver la televisión conmigo; estudiar conmigo).  Hoy yo no (querer)… (preparar la cena; jugar baloncesto; hacer mi tarea de español)  Mi familia (pensar) preparar comida… (mexicana; italiana; americana).

Stem-Changing Verbs continuation: Content Objectives: Learn Stem-changing verbs with irregular Yo forms ending in go Learn Irregular Verbs Linguistic Objectives Conjugation of stem-changing verbs poner, salir and traer Create language and sentences using verbs poner, salir and traer Conjugations of Irregular Verbs Cultural/Literature Objective: The Leyend of “La Llorona” the Weeping Woman Activities: Descriptions Write meaningful sentences Exercises Make a flip chart using irregular stem-changing verbs

Hola hija, ¿Cómo estás? Yo tengo un poco de prisa porque tu padre y yo salimos de Tegucigalpa ahora mismo con tus tíos a visitar a tus abuelos en Copan. Esta vez, yo voy a comprar los refrescos porque tu tía quiere preparar la comida. ¡Qué desastre! También van a traer a tu primo, José y a su amigo Antonio. ¿Lo recuerdas? Bueno, me despido, tengo que poner todo en el carro y ayudar a tu padre.

Clara’s parents like to stay in touch Clara’s parents like to stay in touch. Read the email and underline the forms of poner, salir and traer. Read the passage below Answer the following questions ¿Dónde viven los padres de Clara? ¿Dónde viven sus abuelos? ¿Qué hacen los padres de Clara? ¿Quién compra los refrescos? ¿Quién prepara la comida? ¿Quiénes más van con los padres de Clara? Hola hija, ¿Cómo estás? Yo tengo un poco de prisa porque tu padre y yo salimos de Tegucigalpa ahora mismo con tus tíos a visitar a tus abuelos en Copan. Esta vez, yo voy a comprar los refrescos porque tu tía quiere preparar la comida. ¡Qué desastre! También van a traer a tu primo, José y a su amigo Antonio. ¿Lo recuerdas? Bueno, me despido, tengo que poner todo en el carro y ayudar a tu padre.   Un beso y un abrazo. Tu mami.