Las respuestas 1)hace sol - 2)hace calor 3)hace frío 4)hace buen tiempo 5)hace mal tiempo 6)hace viento 7)llueve 8)nieva 9)hay tormenta 10)hay niebla 11)está.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
Advertisements

Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Learning Objective Be able to recognise at least 6 phrases for weather.
Un teatro un supermercado una tienda una panadería un videoclub banco un cine un instituto un parque piscina un colegio discoteca una iglesia polideportivo.
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
¿Qué hay en tu pueblo?.
Hay mucho tráfico No hay muchos árboles C) No hay una zona peatonal
1 Notas# 8 Fecha: Hoy es martes 17 de enero del 2012 Título: El Verbo “IR” (to go) • IR is the infinitive form of the verb to go in English • It does.
Que tiempo hace 2? ?.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
CDA REVIEW. E L TIEMPO KNOW: The weather expressions. UNDERSTAND: Four seasons. BE ABLE TO: Say what the weather is like in different parts of a country.
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
MORE CONVERSATION TOOLS
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
¿Qué quieres beber?. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To be able to order a hot or cold drink To ask other people what they would like to drink Al.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
#2- Present Tense of IR.
Las respuestas 1)hace sol - 2)hace calor 3)hace frío 4)hace buen tiempo 5)hace mal tiempo 6)hace viento 7)llueve 8)nieva 9)hay tormenta 10)hay niebla 11)está.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
El tiempo KNOW: The weather expressions. UNDERSTAND: Four seasons.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
E SPAÑOL 1 7 y 10 de noviembre. E L CHEQUE DEL CUADERNO DATE RANGE : 23 OCT – 6 NOV  Cada entrada vale 5 puntos:  5 campanas = 25  2 apuntes = 10 
Verbos Irregulares Ser, Ir, Estar. Trabajo de timbre ¿Qué significa? 1. ¿Cuántos años tienes? 2. Yo tengo hambre. 3. Ella tiene mucha suerte. 4. Nosotros.
Para Empezar Label the picture
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
Mi ciudad Goles: To compare how a town used to be with how it is now. To recap places in town and directions.
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿Qué hay? Objetivos Resultados
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Nuevos amigos, nuevas oportunidades Unidad 5.2. In this lesson you will learn:  Say what would or would not happen  Report what someone said  Talk.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Tener and Tener Idioms. Tener = to have Yo tengo Nosotros,-as tenemos Tú tienes Vosotros,-as tenéis El Ellos Ella tiene Ellas tienen Ud. Uds.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Which season do you think is represented by each picture?
First Grade Dual High Frequency Words
Las profesiones.
Transcripción de la presentación:

Las respuestas 1)hace sol - 2)hace calor 3)hace frío 4)hace buen tiempo 5)hace mal tiempo 6)hace viento 7)llueve 8)nieva 9)hay tormenta 10)hay niebla 11)está nublado prueba de vocabulario

RobbieAbi Atk Hebe Steven Alisdair KSophie Gabrielle Noel Callum Abi A Hannah Joe Natalie James Adam George Daniel Shauna Sarah Connor Georgia W Alisdair Jack Chris Lara Connor Angus Victoria Leon Maisie

StevenChrisSophie MaisieRobbie ShaunaConnorLaraJoeVictoriaAngusDanielGabrielleAlistairAbi AtJackGeorgia T Georgia W Abi AAlistair KHebeHannahCallumNatalieLeon NoelJames AdamSarah

Qué hay en tu barrio o ciudad? ?

Qué vamos a hacer hoy? Nuestros objetivos To recognise, understand and practise using the names of places you will find in your town. Talk about and describe what there is and is not in your town. Al final de la clase All – will be able to recognise and use most of the new vocabulary today. Most – will be able to describe the area in which you live using simple phrases. Some – will be able to use descriptive words such as ‘big/small’ and connectives such as ‘and/also’ ?

Comportamiento en clase Comportamiento en clase… I will listen to the teacher and other students during the lesson whilst they are speaking. I will respect the teacher and other students. This includes not distracting teaching and learning. I will not shout out unless I am asked to do so.

un supermercado

una tienda

una panadería

un videoclub

un cine

un instituto

un parque

una piscina

un banco

un colegio

una discoteca

una iglesia

un polideportivo

un bar

un hotel

un restaurante

una cafetería

un teatro

Los acorazos Vocabulario Impacto – Hit Pérdida – Miss He ganado – I have won

Hay No hay Hay No hay Hay No hay Hay No hay Souvent Qué hay en tu barrio? ?

En mi barrio/ciudad… supermercado Connective s tienda un grandepanaderíay Hayuna grandebancotambién No hayun pequeñocinesin embargo una pequeñainstitutopero un minúsculoparque una minúsculapiscina un enormecolegio una enormecafetería iglesia polideportivo bar hotel

Para terminar Think of something you did well today and something you enjoyed. Think about something someone else in the class did well. Was there anything you did not do so well that you could improve?