¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Comida.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Chapter 3B By: Chris & Josh. Chapter 3A! Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Fooooooooooooooooood! Man’s second best friend Hey Scott and Mr. Mena.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Gustar- To like (to please)
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
The verb “ser” To be.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Gustar What is pleasing to you?.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Ser or estar? Hoy es lunes, el 03 de diciembre 1.El rey _____ en el comedor del castillo. 2.Mi amigo y yo _______ altos, delgados y jóvenes. 3.La clase.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Hazlo Ahora (Do Now) diciembre enero. Be sure to practice: The date (la fecha) The weather (el tiempo) Numbers Yo quiero…(I want) Yo tengo… (I have) Yo.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 16 de marzo 1.We watched the science fiction movie. 2.When did you go to the movie.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es jueves, el 2 de febrero 1. The slave wears the blue toga. 2. The consul does not have the.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
¿Cómo se dice en español? How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 6 de noviembre 1.Mario is a tall and brunette student. 2. I am from West Islip.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Hoy es martes, el tres de junio
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
En la tienda / en el mercado
Transcripción de la presentación:

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students. 3. The concert is on Thursday, December 13 th. Nosotros no estamos afuera del colegio. Ustedes son estudiantes de septimo grado. El concierto es el jueves trece de diciembre.

Tarea Bring your vocabulary on World War II and opposites.

For Tomorrow Tomorrow in class you will be making 10 flashcards using your vocabulary on World War II, opposites and verbs ser and estar. One side: Phrase in Spanish The other side: A picture related to the phrase in Spanish

For Tomorrow You must use the persons: yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes Remember to write the correct ending depending on the person: -a (feminine), -o (masculine) -as (feminine plural) -os for masculine plural

For Tomorrow You must include at least: one word from World War II vocabulary one word from opposites one adverb: muy = very bastante = quite un poco = a little

For example Tú eres un soldado bastante joven y delgado

For Wednesday Bring your flashcards on Wednesday AND 3 facts on Our Lady of Guadalupe (in English)

A: ¿Quién eres tú? B: Yo soy…

un general

un soldado

un primer ministro

un marinero

un minero

un capitán

un piloto, un aviador

una enfermera

A: ¿Dónde estás tú? B: Yo estoy…

en un submarino

en un aeroplano

en un tanque

en un barco

en una bicicleta

en un portaaviones

en una motocicleta

en un camión

Haz lo siguiente: (Do the following): Hoy es martes, el 11 de diciembre 1.Take out your handouts and notes 2.Grab a piece of paper and cut it for flashcards (as you saw in class) 3.Make 16 flashcards with verb ser and estar (as explained in class)

Tarea: Bring your flashcards tomorrow AND 3 facts on the Feast of Our Lady of Guadalupe (posted online)

Hoy es miércoles, el 12 de diciembre 1.Review your flashcards 2.Exchange flashcards with a seating partner 3.Quiz each other on: the person, its meaning and the correct verb ser for each person Tarea: 4 sentences using negative form 4 sentences with questions Haz lo siguiente: (Do the following)

Hoy es miércoles, el 2 de enero 1.The nurse is very tall and young 2.The soldiers are in the fields of Spain 3.You all are not in a battleship ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 8 de enero 1.He is not a prime minister. 2.They are Spanish soldiers. 3. We are American miners. Él no es un primer ministro. Ellos son soldados españoles. Nosotros somos mineros estadounidenses.

Tarea: 8 sentences with present progressive and WWII vocabulary You MUST use pronouns: Yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes Otherwise your homework will not count as completed. For example: Los alumnos están trayendo la comida a la fiesta (The students are bringing the food to the party) Note: Do NOT use the above mentioned example.

The negative form Negative form: always before the verb Example: Él no es un general, él es un soldado

Question words Who: es el personaje? (Who is the character?) When: ¿ es la segunda guerra mundial? (When is World War II?) ¿Quién? ¿Cuándo? ¿Quién Cuándo

Question words How: es el soldado? (How does the soldier look like?) Which: es el personaje, el general o el soldado? (Which is the character, the general or the soldier?) ¿Cómo? ¿Cuál? ¿Cómo ¿Cuál

Dialogue: World War II characters You and a partner will work on a dialogue about a WWII character Each person must choose a character from your WWII vocabulary The dialogue must include four questions using the question words we have seen

Dialogue: Los inventos You must use opposites, WWII vocabulary, verb ser and estar in your dialogues You can use your devices to look for previous power points on verb ser and estar An example is given next

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 9 de enero 1.I am a prime minister and I am short and a little fat. 2. We are not soldiers, we are American students. Yo soy un primer ministro y yo soy bajo y un poco gordo. Nosotros no somos soldados, nosotros somos mineros estadounidenses.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 9 de enero 3.They are miners in Spain. Tarea: 3 facts on WWII (in English) Ellos son mineros en Espana.

A: ¿Cuál es el personaje: un hombre o una mujer? B: El personaje es un hombre A: ¿Dónde está el personaje? B: El personaje está caminando en el campo B: ¿Cuándo es la segunda guerra mundial? A: La segunda guerra mundial es en el año de… B: ¿Cómo es el personaje? A: Él es alto, un poco delgado y bastante joven.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 14 de enero 1.Please 2. I need 3. Thank you 4. You are welcome Por favor Necesito/yo necesito Gracias De nada

Tarea Using your vocabulary list, make a list in Spanish of ten food items that you would buy during World War II You must also include the measurements Example: Una barra de mantequilla

Las medidas y los productos en la segunda guerra mundial (measurements and products in World War II)

A: ¿Qué necesita usted? B: Yo necesito…

una caja de cereal (a box of cereal)

una caja de galletas (a box of cookies)

una caja de pasas (a box of raisins)

una caja de té (a box of tea)

medio kilo de azúcar (half a kilo of sugar)

un envase de manteca (a container of shortening)

una lata de sopa (a can of soup)

dos latas de atún (two cans of tuna fish)

una lata de guisantes (a can of peas)

un frasco de mermelada (one jar of marmalade)

una barra de mantequilla (one stick of butter)

cien gramos de queso (one hundred grams of cheese)

cien gramos de tocino (one hundred grams of bacon)

una hogaza de pan (one loaf of bread)

un litro de leche (one liter of milk)

un litro de jugo (one liter of juice)

medio kilo de brócoli (half a kilo of broccoli)

medio kilo de cebolla (half a kilo of onion)

un kilo de berenjena (one kilo of eggplant)

dos kilos de maíz (two kilos of corn)

dos kilos de tomate (two kilos of tomato)

dos kilos de patata (two kilos of potato)

un kilo de naranja (one kilo of orange)

dos kilos de fresa (two kilos of strawberry)

tres kilos de plátano (three kilos of banana)

un kilo de huevo (one kilo of eggs)

tres kilos de pollo (three kilos of chicken)

cuatro kilos de carne (four kilos of meat)

dos kilos de arroz (two kilos of rice)

un kilo de pasta (one kilo of pasta)

un filete de salmón (one filet of salmon)

medio litro de helado (half a liter of ice cream)

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 15 de enero 1.I need a kilo of eggs. 2. We need a box of crackers. 3. You need a liter of milk. Yo necesito un kilo de huevos. Nosotros necesitamos una caja de galletas. Tú necesitas un litro de leche.

Tarea Webquest la segunda guerra mundial. You must complete the page, print it and bring it tomorrow.

Durante la segunda guerra mundial, las personas necesitan utilizar la libreta de raciones para comprar la comida.

Adentro de la libreta de raciones hay espacios para la comida que está limitada.

El racionamiento de comida empieza en Inglaterra en enero de 1940.

El gobierno promociona el cultivo de vegetales en los jardines de los hogares.

En este período de la historia, sólo (only) los niños pueden comer las naranjas y las frutas.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 16 de enero 1.Jordan needs a hundred grams of bacon. 2. Sam needs one box of raisins. 3. They need half a liter of ice cream. Jordan necesita cien gramos de tocino. Sam necesita una caja de pasas. Ellos necesitan medio litro de helado.

Tarea 3 facts on ration books Write them down and bring them on loose leaf

Using a piece of construction paper and markers, make a ration book. With a marker trace a table with seven columns and seven rows.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es viernes, el 18 de enero Una caja de cereal cuesta treinta centavos. 1.One box of cereal costs 30 cents. 2.Three hundred grams of bacon cost 80 cents. 3. Half a kilo of sugar costs 25 cents. medio kilo de azúcar cuesta veinticinco centavos. trescientos gramos de tocino cuestan ochenta centavos.

You and a partner will create a dialogue in Spanish to buy grocery items during World War II. You must include: 1.Greetings and goodbyes 2.One food item that must be rationed 3. Two food items and their price 4.The total amount of your buy Use your blue ration book for this activity (the vendor must check it)

A: Buenos días, ¿qué necesita usted? B: Yo necesito un kilo de huevo, por favor A: Lo siento, su libreta de racionamiento está marcada (marked), usted no puede comprar huevos ahora. B: ¿Cuánto cuesta una barra de mantequilla? A: Cuesta treinta y cinco centavos B: También necesito una hogaza de pan. A: Son diez centavos. El total es 45 centavos. B: Aquí tiene, gracias. A: De nada.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 22 de enero 1. How much does a kilo of rice cost? 2. I need to buy two cans of tuna fish. 3. We can buy broccoli today. ¿Cuánto cuesta un kilo de arroz? Yo necesito comprar dos latas de atún. Nosotros podemos comprar brócoli hoy.

Tarea Look at a supermarket circular online and write 8 sentences using your list of food and products from WWII, including prices in Spanish. Example: Un kilo de tomate cuesta tres dólares, noventa y nueve centavos.

OUE cuesta cuestan

cuesta cuesta

You and a partner will create a dialogue in Spanish to buy grocery items during World War II. You must include: 1.Greetings and goodbyes 2.One food item that must be rationed 3. Two food items and their price 4.The total amount of your buy Use your blue ration book for this activity (the vendor must check it)

A: Buenos días, ¿qué necesita usted? B: Yo necesito un kilo de huevo, por favor A: Lo siento, su libreta de racionamiento está marcada (marked), usted no puede comprar huevos ahora. B: ¿Cuánto cuesta una barra de mantequilla? A: Cuesta treinta y cinco centavos B: También necesito una hogaza de pan. A: Son diez centavos. El total es 45 centavos. B: Aquí tiene, gracias. A: De nada.

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? 1.How much does a liter of milk cost? 2.I need to buy three cans of peas. 3.I can buy eggs now. Hoy es miércoles, el 23 de enero ¿Cuánto cuesta un litro de leche? Yo necesito comprar tres latas de guisantes. Yo puedo comprar huevos ahora.

Tarea 8 sentences using poder infinitive Example: Yo puedo comprar dos hogazas de pan hoy. Use pronouns yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes, otherwise your homework will not count as completed.

PODER + INFINITIVE (to be able to + infinitive) PODER =UE Yo comprar Tú comprar But: Nosotros puedo puedes podemos

puedo puedes puede podemos pueden