Vámonos Write four sentences in Spanish about things what you have done over the past week. Use the preterite! Ejemplos:  going to basketball games- going.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
S PANISH I W EEK 14 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 14 DE MAYO Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/empezar 2. Ella/correr.
Advertisements

Jordan y Glenn ________ buenas notas. (tomar)
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Preguntas con el verbo “hacer”
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo ahora mismo?
1 Present Progressive 2 El Presente Progresivo hoypasadofuturo The present progressive describes an action that is in process at the moment we are talking.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Preterite vs. Imperfect Timeline
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
ESPAÑOL 1 Hoy es viernes el 18 de abril de La Campana Using your notes and the chart on the wall. In your La Campana section practice conjugating.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Topic: The preterit Essential ?: How do I talk about things that happened in Spanish?
Antes de empezar – conjugate DORMIR, it is very similar to JUGAR and PODER dormir – to sleep A veces yo __________ en el sofá y mi hermano ___________.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
6 La Familia y su Casa In this chapter you will learn to: ❖ talk about your family ❖ describe your home ❖ tell your age and find out someone else’s age.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vámonos Write out the sentence with the correct form of “ser”. 1) Yo ______ de Puerto Rico. 2) Nosotros _____ de Nicaragua. 3) Marta _______ es España.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. You don’t have to write the question. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo.
Vámonos Match the subjects to the correct verb conjugations. Write out the complete sentence. Ex: Erica cantó con su amiga 1) Ericaa) vivimos en Atlanta.
Vámonos Escribe las respuestas (the answers) en frases completas. YOUR ANSWERS SHOULD BE IN THE YO FORM! ¿Qué comiste ayer (yesterday)? ¿Con quién hablaste.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Vámonos Pon la rutina diaria en una orden correcta o lógica. Escribe las frases. Luego, yo me cepillo los dientes. Primero, yo me despierto. Me visto.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Vámonos – write the sentences 1)Leticia ____________ música. (oír) 2)Andrea y yo ____________ para nuestra madre. (traducir) 3)Yo ____________ a la escuela.
Food.4 ER/IR Verbs. Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! 1.Nosotros _______ (caminar) al parque. 2.Yo _______ (hablar) con mi madre.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
V á monos Write out the following sentences in Spanish only. 1) I am studying. 2) You are dancing. 3) He is playing. 4) We are eating.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Vámonos Using your knowledge of affirmative and negative words, write whether Anita or Jose would say the following statements. 1._____ nunca estudia.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Vámonos Match the subjects to the correct verb conjugations. Write out the complete sentence. Ex: Erica cantó con su amiga 1) Ericaa) vivimos en Atlanta.
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo fue la escuela ayer?
1 El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Vámonos Write out your REGULAR preterite endings for AR and ER/IR verbs. Write one sentence in the preterite about what you did yesterday (ayer).
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Write four sentences in Spanish about things what you have done over the past week. Use the preterite! Ejemplos:  going to basketball games- going to the mall  dancing- playing video games  talking with friends- reading a book  eating with family- doing homework

El préterito 13 de enero

Anuncios Mañana, el 14 de enero: Prueba sobre los desaparecidos y Missing Viernes, el 29 de enero: Duolingo (200 XP) due

El pretérito: un repaso simple Write out & complete the following sentences: 1)Yo _______ la cena. (comer)6) Yo y Juan _______ juntos. (cenar) 2)Mi madre _______ conmigo. (bailar)7) Tú _______ temprano. (salir) 3)Tú _______ en el coro. (cantar)8) Yo _______ el año nuevo. (celebrar) 4)Pedro y yo _______ agua. (beber)9) Cristina y Ana _______ ahí (vivir) 5)Eva y Margo _______ a casa. (manejar)10) Mi hermana ____ su carro. (vender) Now, ask the person next to you about what they’ve done this past week (they can use their Do Now). Write 5-6 sentences in Spanish (using the preterite) about what they did. You will read this paragraph to me to practice your speaking and pronunciation.

Winnie Harlow

Defina estas palabras usando contexto del artículo: niñez: apodos: seguidores: rostro: aún: prejuicios: redes sociales:

Responde a estas preguntas en español en frases completas: 1)¿Donde nació Winnie Harlow? ¿Cuál fue su nombre de nacimiento? 2)¿Cuántos años tuvo Winnie cuando fue diagnosticada con vitiligo? 3)¿Qué le llamaban a Winnie sus compañeros de la escuela? 4)¿Cuántos seguidores tiene Winnie en Instagram? 5)¿Qué hizo Winnie para escaparse de los “bullies” en su escuela? 6)¿Cuándo Winnie era niña, ella pensó que iba ser modelo? 7)¿Quién inició la página de Facebook para Winnie? ¿Quién vio la pagina y le envió un mensaje? 8)¿Cuál es la importancia de redes sociales, según (according to) Winnie? 9)¿Qué hicieron personas en Instagram que causó reacciones violentas? ¿Qué pensó Winnie de este asunto (issue)?