Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

Los pronombres del sujeto
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Personal pronouns & verb to be
Gustar- To like (to please)
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
La computadora esta’ encima de la mesa
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Los Pronombres (Subject Pronouns) S1; 2, 2. Subject pronouns I You ( familiar ) You ( formal ) He She yo tú usted él ella Singular.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Tu día en la escuela Capítulo 2A, Realidades 1 In this chapter, you will learn: How to talk about your school schedule and subjects Discuss what students.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 6 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 6, 2015 Due Now: You may open your book and see phrases in ch2A.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 28, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 18 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 18, 2015 Practice for oral Due Now: Prepare for oral by reviewig.
Due Now: Write on your notebook:
Hoy es vienes el 18 de noviembre
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Hoy es jueves el 17 de noviembre
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 13 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 13, 2015 Due Now: Prepare for oral by reviewig with graphic organizer.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Due Now: Write on your notebook: Write 5 school subjects:
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases. You need this for Activity 8. Go to Textbook page 79 Me gusta mas……. and do exercises 2, 4 and 6 : Example: Ingles/español Me gusta mas la clase de español. Es divertida (see other examples of writing on book) Arte/educacion fisica __________________________________________________________________ Ciencias sociales/Ciencias naturales ____________________________________________________ Matematicas/Ciencias sociales ________________________________________________

Class descriptions: aburrido/a difícil, fácil, divertido/a, favorito/a, interesante

Objectives/Objetivos  Students will be able to know: what are objectives? (whole class answer)  Ask and tell about likes and dislikes of school subjects by completing with 80% of accuracy  Workbook Exercises Ch2A ? Como son las classes?  practicing with elbow partner Textbook Pg 80 #8 and filling Worksheet 33  Learn to use subject pronouns in Spanish  by comparing with English subject pronouns with help of graphic organizer with 80% accuracy and  by practicing with elbow partner and writing pg 83 exercise 11 and  by independently Workbook p35 page with 80% accuracy

Agenda 8:3o Do now. 8:40 Review class descriptions 8:45 Go over objectives 8:50 Go over comparison of classes with steps Do examples 8:55 Class does Activity 8 pg 80 with elbow partner 9:00 Class stands up and ask other classmates 9:05 Class does pg33 9:10 Class learns about subject pronouns by reading together pg 82 Gramatica 9:15 Class copy graphic organizer of singular and plural subject pronouns 9:20 Class turns to elbow partner and practices Exercise 11 9:25 Class turns to other partner and does Exericse 12 9:30 Practice Subject Pronouns by doing exercise 35 9:40 Review of Subject pronouns 9:45 Exit ticket on slate boards

¿Qué te gusta mas? Te gusta más la clase de inglés o la clase de español? la clase de español La clase de_________ es ____ (write verb) más divertida que más (adjective) que la clase de inglés.La clase de__________

?Que te gusta más? Te gusta más la clase de…… Name subject: La clase de tecnologia Name verb ____ Add :más Say adjective of class: _______________ Compare with other class: que la clase de musica

¿Qué te gusta más? ¿Te gusta más la clase de ______ o la clase de___________? La clase de_______es más ________ que la clase de Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante

La clase de….. es más (adjective) que la clase de_____ Subject La clase de matemáticas es más difícil que Description La clase de arte

¿Cómo es la clase de……? Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante, Hora La Clase de_______ es mas description que la clase de_____________ La clase de historia interesante La clase de arte La clase de musica

Mi horario( Worksheet Pg 32) En la primera hora tengo la clase de… Tengo la clase de ingles en la primera hora Hora Clase Profesor La primera hora La clase de inglés La Sra. Moses La clase de tecnologia El Almuerzo La clase de ciencias sociales La clase de arte La clase de educacion fisica

TecnologíaArte

Ciencias sociales Antropología, la Arqueología, laSociología, las Ciencias políticas, la Economía, la Geografía, la Historia e Historiografía, el Derecho, la Psicología, la Criminología y la Psicología Social.AntropologíaArqueologíaSociologíaCiencias políticasEconomíaGeografíaHistoriaHistoriografíaDerechoPsicologíaCriminologíaPsicología Social

Ciencias Naturales Química, Astronomía, Geología,Física y BiologíaQuímicaAstronomíaGeologíaFísicaBiologí

Matemáticas

Educación Física

El Almuerzo

Subject Pronouns Español Inglés Español Inglés yo I nosotros nosotras we (masculine, masc and fem) we (femenine) tú (informal) usted (formal) you (familiar) you (formal) vosotros * (Spain) vosotras * (Spain) Ustedes (Uds) you (masculine, masc and fem) you (femenine) You (formal) él ella he She ellos ellas they( masculine and femenine) they (femenine) SingularPlural

Conjugacion de pronombres singulares. Single subject pronouns conjugation. Website for song SpanishEnglish (Yo) soy.I am. Tú eres.You are. El es. Ella es. He is. She is

Homework Look at vocab. pg 96

Exit ticket write on slate board and show teacher: 1. one phrase of likes of 1 subject more than another subject 2. schedule of school.