Teacher Directions Save the States of Matter PowerPoint to the student shared drive. Mark the file as read-only. Right-click on the saved file  go to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

El Modo Subjuntivo Puedo diferenciar entre TIEMPO y MODO.
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Repaso para el examen final
La Tomatina.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Direct object pronouns
Quimica Comienzo (ten la tarea lista) Instrucciones: Lee el párrafo y completa cada oración escribiendo una oración completa. Para la investigación.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Teacher Directions Students use the websites on slide 3 to gather facts about solids, liquids, and gases. Students use the websites on slide 3 to gather.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
La familia.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
World Language Survey 28 de abril de
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Directions to create Jeopardy Game Open template Save As (whatever title you choose) File open Type in categories by clicking on the text box Use the.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Español 3 24 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Don Quijote El día 3.
Español 2 5 de diciembre de 2016
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de octubre de 2016.
An Animated PowerPoint Template. This 2007 PowerPoint contains video animation, but does not support text over video. The PowerPoint 2010 version includes.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Transcripción de la presentación:

Teacher Directions Save the States of Matter PowerPoint to the student shared drive. Mark the file as read-only. Right-click on the saved file  go to Properties  place a check-mark by Read-Only  Click OK Students open the PowerPoint and save it to their folder on the network. File  Save As. Students use the websites on slide 3 to gather facts about solids, liquids, and gases. Students enter 3 facts and 3 graphics for each slide. The “I learned…” slide can include an interesting fact. Students also add clipart to this slide. Pick 2 Questions: Students choose 2 questions, create a new slide for each question and answer questions supported by facts. AlphaSmart Station: Students use AlphaSmart keyboards to respond to writing prompt. The last slide has several websites that can be used at a learning station in the classroom. Note: Please delete this slide before saving to the student shared drive. TEKS 4.7A, 4.7B Physical Properties: States of Matter and Change in State of Matter Teacher: Follow directions on the slide and delete the slide before saving to the student shared drive.

Estados de la Materia Por: Enter your name.

Websites: States of Matter Estados de la Materia – Factores y ejemplos http://www2.mcdaniel.edu/Graduate/TI/pages/LEWIS/matterweb.htm Factores de Estados de la Materia http://www.chem.purdue.edu/gchelp/atoms/states.html ¿Qué es Materia? http://www.nyu.edu/pages/mathmol/textbook/statesofmatter.html Estados de la Materia – ve un corto video http://www.harcourtschool.com/activity/states_of_matter/ Students will use the websites to gather facts about states of matter.

Sólidos Use the websites and read about the states of matter. Add 3 facts about solids. Insert 3 clipart examples of solids.

Líquidos Use the websites and read about the states of matter. Add 3 facts about liquids. Insert 3 clipart examples of liquids.

Gaseosos Use the websites and read about the states of matter. Add 3 facts about gases. Insert 3 clipart examples of gases.

Yo aprendí… Type in something interesting you have learned about the states of matter. Add clipart too!

Escoge 2 ¿Cuál es el estado de la materia más común? ¿Por qué? Escoge 2 preguntas para responder. Crea una nueva transparencia para cada pregunta. Contesta tus preguntas escogidas y da factores que respalden tu respuesta. ¿Cuál es el estado de la materia más común? ¿Por qué? Basado en la comparación de una o más propiedades de la materia, ¿Los líquidos se comportan más como sólidos o como gaseosos? ¿Qué regaría un olor más rápido en un cuarto, un sólido, un líquido, o un gas? ¿Cuál es el estado de la materia más importante? ¿Por qué? ¿Puede una sustancia ser transformada en los tres estados de la materia? Explica. ¿Por qué el sol hace que el agua cambie a gas? ¿Qué pasaría si revuelves un sólido, líquido, o gaseoso? La mantequilla de cacahuate es un sólido, líquido, o gaseoso? ¿Por qué? ¿Cuál es el sólido más grande? ¿Cuál es la razón más común para que la materia cambie su estado? ¿Cuál es el tipo de materia que cambia su forma muy fácilmente? Choose 2 questions. Create a new slide for each question. Go to Insert > New Slide. Type the question on the slide. Answer the questions using facts you have learned about states of matter.

AlphaSmart Station Imagínate un mundo en el que las propiedades familiares de la materia son diferentes. Por ejemplo, ¿Cómo sería la vida si el agua no fuera hallada en la Tierra en forma líquida? ¿Qué si los carros estuvieran hechos de líquidos? ¿Qué si los objetos no tuvieran ningún peso? Escribe un párrafo describiendo un día en éste mundo extraño. Follow the directions found on the slide. Saca tu AlphaSmart. Prende tu AlphaSmart y presiona FILE 2. Escribe un párrafo describiendo un día en éste mundo extraño. Escribe tu nombre. Escribe usando el botón de “PRINT” en el AlphaSmart y la impresora en el carrito AlphaSmart.

Sitios de Internet para la Estación de Aprendizaje Prueba de Sólidos http://www.glenview34.org/wb/States_of_matter/Activities/solids_quiz.htm Prueba de Líquidos http://www.glenview34.org/wb/States_of_matter/Activities/liquids_quiz.htm Prueba de Gaseosos http://www.glenview34.org/wb/States_of_matter/Activities/gas_quiz.htm Rompecabeza de Sólidos, Líquidos, y Gaseosos http://www.apte.com/puzzles/index.cfm?action=dsp_puzzle&pcpuzzledb_id=3214 These websites can be used at a learning station in the classroom to provide reinforcement for the states of matter.