Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
S PANISH I W EEK 14 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 14 DE MAYO Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/empezar 2. Ella/correr.
Advertisements

¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Tarjetas postales 4a projecto.
Telling Time.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
El pretérito y el Imperfecto en una narración
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
World Language Survey 28 de abril de
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
ALC 79 Miércoles el 19 de enero.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Martes el 18 de enero.  Yo puedo leer y entender un cuento.  Yo puedo hacer una obra de teatro del cuento y presentarlo.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
V ERBOS IRREGULARES : T ENER Y V ENIR Irregular verbs: To have and to come.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
10 Survival Phrases With the Angry Family Hello I am the angry potato- head. I am going to teach you ten survival phrases in Spanish.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
ALC 37 Hoy es martes el 13 de diciembre.. bienvenida Vocabulario Despertarse levantarse.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Preguntas y respuestas
Present Progressive. What is the present progressive? How do you use the Present Progressive? What is it then? Present progressive is used to talk about.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Create a food Menu and dialogue
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
Transcripción de la presentación:

objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will learn it I will practice it at least 3 times. I will use my props to help me remember. I will do a “dry run” for the teacher. How I will show that I have learned it. I will be able to recite the skit with my partner for the teacher. How I will be evaluated I will show my script I will show my completed props

ALC 82 Martes el 25 de enero

Objetivo I will practice performing my skit. For those not going to perform, your objective is… I will read the story out loud 42 times in this period.

Identify the characters by what is said. ALC 82

1.¡Qué orejas tan grandes! 2.¡Entra por favor! 3.Érase una vez una muchacha con una capucha roja. 4.Son para verte mejor. 5.El lobo fue por el camino y Caperucita fue por un atajo. 6.¡Boom! ¡Boom! 7.Lleva la comida en la canasta a tu abuela. 8.Voy a la casa de mi abuela. 9.Son para oírte mejor.

1.¡Qué orejas tan grandes! Caperucita Roja 2.¡Entra por favor! Abuela 3.Érase una vez una muchacha con una capucha roja. Narrador 4.Son para verte mejor. Lobo 5.El lobo fue por el camino y Caperucita fue por un atajo. Narrador 6.¡Boom! ¡Boom! Cazador 7.Lleva la comida en la canasta a tu abuela. Mamá 8.Voy a la casa de mi abuela. Caperucita Roja 9.Son para oírte mejor. Lobo

Practicar