Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
¿Quién eres? Who are you?.
Gustar- To like (to please)
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Anna vs Elsa ¿Cómo te llamas? vs ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? vs ¿Cómo está?
Quick Review: Repaso rapído:
Telling Time.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
What is the proper response to…?
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
DECIR Page 408 Realidades 1 DECIR You have used forms of decir in the questions ¿Cómo se dice? And Y tú, ¿qué dices? Here we will learn all its forms.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
The verb “ser” To be.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
El reglamento de la casa
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Indirect object pronouns. En el centro comercial o el mercado Vas de compras para comprar unos regalos para tu familia y tus amigos. Usa oraciones completas.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Polite Phrases Spanish Frases de Cortesía.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Capítulo 1 Pronouns w/ Subjects ¿Preguntas?La CulturaSentences!Greetings & Goodbyes
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Objectivos: To learn basic greetings in Spanish
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Gustar + infinitive to like / to be pleasing to. How to form gustar To talk about what we like, we use the verb gustar. With gustar, we use indirect object.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
What happens if you want to have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? The indirect object goes first. We bought the shirts.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
IR + a + infinitive A way of using the future in the present VOY VAS VA VAMOS VÁIS VAN.
Preguntas y respuestas
¡Bienvenidos al español!
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
Hola ¿Qué tal? Lección preliminar. to greet and say goodbye to others. SALUDOS Hola ¿Cómo estás? ¿Qué pasa? ¿Qué tal? DESPEDIDAS Adiós Hasta mañana Hasta.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Gustar with Nouns By Sr. Correa. Gustar Gustar should be familiar. You learned how to use this with infinitives. Example: – Me gusta leer los libros –
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
Transcripción de la presentación:

Lauren Kelly

 To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the informal and formal forms in Spanish.

Amigos Niños

¿Cómo te llamas? What is your name? Me llamo __________. My name is _________.

¿Cómo te llamas? (Co-mo tay ya-mas) Me llamo _______. (May ya-mo ______)

Me llamo __________. ¿Cómo te llamas?

 Profesores  Viejos ^Personas que no conozcan

¿Cómo se llama? What is you name? Me llamo ________. My name is _______. ¡La respuesta es siempre la misma! The response is always the same! Las palabras finales cambian un poco. The last two words change slightly.

¿Cómo se llama? (Co-mo say ya-ma) Me llamo _______. (May ya-mo ______.)

Me llamo __________. ¿Cómo se llama?

Recibirán un objeto. Lean los frases en sus objetos y digan a sus compañeros qué tipos de personas Uds. son. You will recieve an object. Read the phrase and tell your partner what type of person you are. Tu compañero pedirá tu nombre usando la forma FORMAL o INFORMAL. Your partner should ask you your name using either the FORMAL or INFORMAL form appropriately.

Me llamo __________. ¿Cómo te llamas? (informal) ¿Cómo se llama? (formal)