Nombre___________________CLASSWORK Fecha______________________ Instrucciones: Write a story about what is happening in the picture. Describe the setting,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Pretérito y El Imperfecto
Advertisements

Español 1 El 8 de noviembre de 2012 Entrada: ¡Hola! ¿Cómo estás? (Actividad 9 libro p. 107) [En el libro importante] Complete the dialogue using the correct.
El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
El Pretérito y El Imperfecto
The Uses of the Imperfect In Spanish we use the imperfect to talk about HABITUAL ACTIONS. Cuando era joven yo jugaba con mi perro todas las tardes.
Los usos del pretérito y el imperfecto
Imperfecto S2C5.
Lección del pretérito vs. el imperfecto. Is the action in the past still in the process of happening, or is it not? Is the action in the past still in.
El pretérito O el imperfecto
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
The decision which past tense to use depends on the message that the speaker wishes to convey.
Listening activities The basics.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
EL IMPERFECTO (The Imperfect) QUICK PRETERITE REVIEW! 1.(yo) jugar 2.(ella) servir 3.(ellos) hablar 4.(tú) andar 5.(nosotros) trabajar 6.(mamá) dar 1.
Preguntas del examen final
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Unidad 3.2 Test Topics/Format. Test Topics 1.Family Vocabulary 2.Dates/Months of year 3.Possession with “de” 4.Possessive Adjectives (mi, mis, tu, tus,
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
The date La fecha. F ormat Es el ____ de ______. (Es el ____ day ____) 1 st blank-number (1, 4, etc) 2 nd blank-month (enero etc)
4-1 What do our language, tone and gestures reveal about us? Asking for and giving opinions Giving Advice.
Diario: Write the following questions about the paragraph below. Then answer them in complete sentences: ¿Quién es Nemo? ¿Dónde vive? ¿Por qué está emocionado?
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
REPASEMOS LA TAREA COMPLETE - la prueba “QUIA” (imperfect quiz)
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Razones para el uso del Imperfecto
Exam format Unidad 4 etapa 1
Hoy es miércoles. La fecha es el 4 de diciembre
The Imperfect Tense: Describing a Situation Realidades 2, P. 219 Powerpoint edited from mrsshirley.net.
Please move desks the requested distance from the wall.
Preterite vs. Imperfect Page 43 ¡En español! 3. Uses of the Imperfect  You have learned to use the imperfect tense to describe something that used to.
¿Preterite vs Imperfect?. El pretérito y el imperfecto the wavy line represents the IMPERFECT I M P E X R F E C T the X represents the PRETERITE.
El Pretérito y El Imperfecto. Imperfect: I was speaking, I used to speak hablaba hablabas hablaba hablábamo s hablaban comía comías comía comíamos comí.
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 19 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Cuál es la comida típica? La Actividad Inicial Contesta las preguntas.
Hoy es viernes, el 6 de marzo 6/3/15. Para comenzar: Jorge estaba caminando por el parque cuando vio a Adelia. Ayer, fui nadando en el mar. Vimos la pelicula.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
To set the scene: (Describe characters, time, location, routine activities etc.) Había una vez= once upon a time Hacía___________. = It was ____________.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
The Present Progressive Tense Page 308 Realidades 1.
Escribir: Write a sentence then pass the paper to create a story Use the picture prompt of two girls talking on the phone about a misunderstanding that.
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Sr. Uceda FS3.  Here are the reasons to use the imperfect tense:  On going action (something that was happening)  Yo estudiaba cuando mi hermano entró.
Español 3 10 de noviembre de La Campana: Hoy es martes el 10 de noviembre de 2015  Look at the goals you made last term.  Write down if you reached.
HAZLO AHORA: 1) WHAT ARE THE ENDINGS FOR –IR VERBS? LIST EACH PRONOUN AND ENDING. 2) WHAT IS AN EXAMPLE OF AN –IR VERB? 3) WHAT IS WRONG WITH THE FOLLOWING.
TPRS DAY 6 Tiene una cita – he/she/it has a date Está nervioso – he/she/it is nervous Primero(a) – first Novio(a) – boyfriend (girlfriend) Batido de vainilla.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
El pretérito e imperfecto Las reglas. Usos del Pretérito: SCAP S: single C: completed A: action in the P: past Anoche fui al cine con Pablo. El domingo.
Trabaja – He/She/It works Sirve (Servir) – He/She/It serves (To serve) Tropieza (Tropezar) – He/She/It trips (To trip) Tira (Tirar) – He/She/It throws.
Repaso: el pretérito y el imperfect en un cuento Preterite and imperfect in storytelling.
Preterito vs Imperfecto!!!. Preterite Rules: Preterito: 1. One Time Action In The Past Ayer, yo estudié por tres horas. Yo compré un regalo para ti.
Cuentos en grupos 33.5 minutos.
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Audio Blog Type your name here.
Preterito vs Imperfecto!
Review- Conjugation SER ESTAR Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Antes de empezar Answer the questions using the pictures.
Transcripción de la presentación:

Nombre___________________CLASSWORK Fecha______________________ Instrucciones: Write a story about what is happening in the picture. Describe the setting, the events and the emotions of the characters in detail. los utensilios = utensils el maíz = corn un pedazo de torta= a slice of cake el camarero= the waiter los clientes= the customers el cajero= the cashier caer = to fall gritar = to shout derramar = to spill pagar en efectivo = to pay in cash llamar la atención de = to get someone’s attention indiferente a = indifferent to inquieto = agitated enojado = angry

Questions to guide your writing: ¿Qué día es? ¿Cuál es la fecha? ¿Qué hora es? ¿Qué tiempo hace afuera? ¿Qué temporada es? ¿Dónde están las personas? ¿Por qué? ¿Cómo es la comida en este restaurante? ¿Cómo es el servicio? ¿Cómo es el restaurante? ¿Quién está en el restaurante? ¿Cómo son estas personas? ¿Qué están haciendo las personas? ¿Por qué? ¿Qué están pensando? ¿Cómo se sienten? ¿Qué acaban de hacer? ¿Qué van a hacer luego? Set the stage Describe the action

Questions to guide your writing: ¿Qué día era? ¿Cuál era la fecha? ¿Qué hora era? ¿Qué tiempo hacía afuera? ¿Qué temporada fue? ¿Dónde estaban las personas? ¿Por qué? En general, ¿cómo es la comida en este restaurante? ¿Cómo es el servicio? ¿Cómo estaba el restaurante en este día? ¿Quién estaban en el restaurante? ¿Cómo eran estas personas? ¿Qué estaban haciendo las personas? ¿Por qué? ¿Qué estaban pensando? ¿Cómo se sentían? ¿Qué acaban de hacer? ¿Qué van a hacer luego? Set the stage Describe the action