Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Prueba de Práctica #2 Take the practice quiz on your bellwork sheetcorrect errors with answer sheet in a different color!
Advertisements

Repaso: Prueba de vocabulario 4.2 y verbos de zapato
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Spanish 1.
Español 2. El café El centro El cine El parque.
Vocabulario ir + a Verbos 1 Verbos 2 Preguntas.
Remember that the stem is the part of the verb that remains when the ending is removed. hablar – to talk, to speak habl These are verbs that have spelling.
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Leccion 3B Quiz Review The following activities will be used as a review for the chapter quiz on Leccion 3B. Each slide is representative of a section.
¿Qué hacemos esta noche?
Ir + a + infinitive S1C4L2.
El verbo ir Ir-to go. ¿Qué ya sabemos de ir? What do we already know about ir? Es un verbo ir. Es irregular. Quiere decir to go. Se usa (You use it) cona.
Tarea del menu pon en mi escritorio.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
¿Qué hacemos esta noche? Avanacemos 4.2. El Vocabulario Nuevo.
Español 2-2 Sra. Carpinella.  In Spanish, there are several verbs that have spelling changes in the stem of the word.  The stem is the part of the word.
En el restaurante.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Stem changing verbs (o - ue & e – i) in the present & VER and IR + a + infinitive Gramática 4.2.
4.2 Vocabulary. El parque El centro El café El restaurante.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Tag race. fish El pescado salad La ensalada rice.
UNIDAD 4 Leccion 2 Michael Demitri Gunner. Places in a town El café café El centro center downtown El cine movie El parque park El restaurante resturante.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Vocabulario VerbosGustar Ir + a + lugar Popurrí.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
¿Qué hacemos esta noche?
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Vocabulario. La película El teatro En autobús La cuenta.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
El Centro U4L2. El centro  Describe places in town  Describe Events in town  Getting around town  In a restaurant  Other words & phrases.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
1. “El préterito” (the preterite) es un tiempo que se usa para decsribir algo que empezó y terminó en un momento específico en el pasado.
Verbos Irregulares Ser, Ir, Estar. Trabajo de timbre ¿Qué significa? 1. ¿Cuántos años tienes? 2. Yo tengo hambre. 3. Ella tiene mucha suerte. 4. Nosotros.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Unidad 4 Lecciόn 2. Describe places in town el café.
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
• Listening Comprehension •Reading Comprehension
GRAMÁTICA El Pretérito: PARTE IV Verbos con cambios radicales.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
You will have 3 minutes to look at the following picture. Identify as many things (in Spanish) as you can in the picture.
-AR VERBS Español.
Español 1 – wks 36—39 Essential Question: How do I describe my city and weekend activities in Spanish?
Spanish 3-4 Unit 5. 3 de noviembre  Translate:  Este fin de semana yo fui al parque conmi hija.  El mes pasado mi famiia y yo pasamos tiempo con primos.
El Verbo ‘Ir’. Ir – To go SingularPlural YoNosotros TúVosotros Él/ella/UstedEllos(as)/Ustedes voy vas va vamos vais van.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
Repaso para el examen. Para escribir durante el exámen: Some of these questions will be on your test. Please write and answer them to practice. 1. ¿Cómo.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
•Stem-Changing Verbs (e-ie)
-ER and –IR Verbs.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
O-UE boot/shoe/sock stem-changing verbs.. These verbs work the same… w as the most common form of boot verbs in the Spanish language, “e-ie” boots that.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Jeopardy Planes en el Futuro los lugares los verbos de bota Preguntas Personales Cultura Final Jeopardy
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
¿Qué hacemos esta noche? Vocabulario del unidad 9.
Transcripción de la presentación:

Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen: •Describe places and events in town •talk about types of transportation •say what you are going to do •order from a menu •the verb ver, ir a + infinitive •Stem-Changing Verbs (o->ue, e->i) • Listening Comprehension •Reading Comprehension

Listening Comprehension (10 puntos) Escucha la conversación en un restaurant. Luego, contesta las preguntas. (Listen to the conversation in a restaurant and answer the questions.) 1. ¿Cuántas personas van a comer? 2. ¿Cómo son los platos principales? 3. ¿Qué pide Raúl con el bistec? 4. ¿Qué pide Raúl para beber? 5. ¿Qué pide Tere de plato principal? 6. ¿Quién pide el pastel de postre?

Listening Comprehension (10 puntos) Escucha la conversación en un restaurant. Luego, contesta las preguntas. (Listen to the conversation in a restaurant and answer the questions.) 1. ¿Cuántas personas van a comer? Dos personas van a comer. 2. ¿Cómo son los platos principales? Los platos principales son ricos. 3. ¿Qué pide Raúl con el bistec? Raúl pide arroz con el bistec. 4. ¿Qué pide Raúl para beber? Raúl pide un refresco para beber. 5. ¿Qué pide Tere de plato principal? El pescado con una ensalada. 6. ¿Quién pide el pastel de postre? Raúl pide el pastel.

Vocabulario Empareja cada palabra con la descripción correspondiente. (Match each word with its definition). 1. Es una persona que trabaja en un café. 2. Es el lugar adonde vas para comer. 3. Vas aquí para ver una película. 4. Las necesitas para ir a un concierto. 5. Lo comes después del plato principal. 6. Compras entradas aquí. a. la ventanilla b. el restaurante c. la camarera d. la entrada e. el cine f. el postre

Vocabulario Empareja cada palabra con la descripción correspondiente. (Match each word with its definition). 1. Es una persona que trabaja en un café. C 2. Es el lugar adonde vas para comer. B 3. Vas aquí para ver una película. E 4. Las necesitas para ir a un concierto. D 5. Lo comes después del plato principal. F 6. Compras entradas aquí. A a. la ventanilla b. el restaurante c. la camarera d. la entrada e. el cine f. el postre

Vocabulario Escribe las siguientes palabras en español. (Write the following vocabulary words in Spanish.) 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Vocabulario Escribe las siguientes palabras en español. (Write the following vocabulary words in Spanish.) 1. 2. 3. el bistec con patatas las verduras el arroz 4. 5. 6. el pescado el pastel la ensalada

Gramática – “almorzar (o->ue)” (20 puntos) Fill in the following chart with the forms of “almorzar”: Remember the “boot”! Singular Plural yo Nosotros(as) tú Vosotros(as) Él, ella, y Ud. Ellos, ellas y Uds. Remember – this includes encontrar, costar.

Gramática – “almorzar (o->ue)” (20 puntos) Fill in the following chart with the forms of “almorzar”: Remember the “boot”! Singular Plural yo almuerzo Nosotros(as) almorzamos tú almuerzas Vosotros(as) almorzáis Él, ella, y Ud. almuerza Ellos, ellas y Uds. almuerzan Remember – this includes encontrar.

Gramática – “poder” (10 puntos) Fill in the following chart with the forms of “poder”: Remember the “boot”! Singular Plural yo Nosotros(as) tú Vosotros(as) Él, ella, y Ud. Ellos, ellas y Uds. Remember – this includes volver and dormir. Watch for nosotros on dormir!

Gramática – “poder” (10 puntos) Fill in the following chart with the forms of “poder”: Remember the “boot”! Singular Plural yo puedo Nosotros(as) podemos tú puedes Vosotros(as) podéis Él, ella, y Ud. puede Ellos, ellas y Uds. pueden

Gramática – “pedir” (10 puntos) Fill in the following chart with the forms of “pedir”: Remember the “boot”! Singular Plural yo Nosotros(as) tú Vosotros(as) Él, ella, y Ud. Ellos, ellas y Uds. Remember – this includes servir.

Gramática – “pedir” (10 puntos) Fill in the following chart with the forms of “pedir”: Remember the “boot”! Singular Plural yo pido Nosotros(as) pedimos tú pides Vosotros(as) pedís Él, ella, y Ud. pide Ellos, ellas y Uds. piden Remember – this includes servir.

“Boot” verbs continued Complete each sentence with the correct form of the appropriate verb: poder, costar, almorzar, or dormir. 1. El pescado __________ diez dólares. 2. Nosotros __________ a la una en el café. 3. Yo __________ horas. 4. Ellos no _________ contestar.

“Boot” verbs continued Complete each sentence with the correct form of the appropriate verb: poder, costar, almorzar, or dormir. 1. El pescado cuesta diez dólares. 2. Nosotros almorzamos a la una en el café. 3. Yo duermo horas. 4. Ellos no pueden contestar.

“Boot” verbs continued Complete each sentence with the correct form of pedir or servir. 1. En la cena, los camareros ________ arroz con pollo. 2. Mi madre hace un pastel y lo _________ de postre. 3. Nosotros no __________ mucho porque no tenemos mucho hambre.

“Boot” verbs continued Complete each sentence with the correct form of pedir or servir. 1. En la cena, los camareros sirven arroz con pollo. 2. Mi madre hace un pastel y lo sirve de postre. 3. Nosotros no pedimos mucho porque no tenemos mucho hambre.

Gramática – “ir + a” (10 puntos) Fill in the following chart with the forms of “ir”: Singular Plural yo Nosotros(as) tú Vosotros(as) Él, ella, y Ud. Ellos, ellas y Uds.

Gramática – “ir + a + infinitive (to be going to) Fill in the following chart with the forms of “ir”: Singular Plural yo Voy Nosotros(as) Vamos tú Vas Vosotros(as) Vais Él, ella, y Ud. va Ellos, ellas y Uds. van

“Ir + a + infinitive” continued Complete the sentences with an appropriate phrase: a. vamos a pedir b. van a dormir c. vas a comer d. voy a pagar 1. Yo _______ la cuenta. 2. Nosotros ______ pastel y café. 3. Los chicos _______ a las ocho. 4. Tú _______ carne.

“Ir + a + infinitive” continued Complete the sentences with an appropriate phrase: a. vamos a pedir b. van a dormir c. vas a comer d. voy a pagar 1. Yo _______ la cuenta. D. 2. Nosotros ______ pastel y café. A. 3. Los chicos _______ a las ocho. B. 4. Tú _______ carne. C.

El restaurant calles de España Read the menu from a restaurant in Madrid, then answer the questions in complete sentences. El restaurant calles de España ¡El mejor lugar para almorzar en el centro de Madrid! Menú Platos principales: Carnes: Bistec con verduras y patatas Pollo: Pollo con arroz y ensalada de tomate Pescado: Pescado Alcalá (servimos el pesado con brócoli, arroz y tomate.) Postre: Pastel No cuesta mucho dinero; puedes comer mucho y pagar poco. Pero cuando los camareros sirven bien, ¡les gusta una propina!

Read the menu from a restaurant in Madrid, then answer the questions in complete sentences. 1. ¿Qué puedes comer en el restaurante? 2. ¿Qué carne puedes comer? 3. ¿Qué sirven con el pescado? 4. ¿Cuándo quieren los camareros una propina?

Read the menu from a restaurant in Madrid, then answer the questions in complete sentences. 1. ¿Qué puedes comer de postre en el restaurante? Yo puedo comer pastel. 2. ¿Qué carne puedes comer? Yo puedo comer bistec. 3. ¿Qué sirven con el pescado? Sirven el pescado con brócoli, arroz y tomate. 4. ¿Cuándo quieren los camareros una propina? Los camareros quieren una propina cuando sirven bien.

But wait…. There’s more!  Sra. Lawson will include 10% extra credit! Remember tests are weighted 40% of your grade! Yes, spelling counts! However, I will only take off a ½ point for each spelling error. How can I prepare: Hopefully you have been paying attention. If not, start right now! Go to Quizlet to practice vocab or use your vocabulary sheets. https://quizlet.com/68458165/avancemos-1-vocabulario-u4l2-flash-cards/ 3. Don’t study for long periods of time – break it up into 15 minute segments.