AU. Autoconcepto y autoestima. Autoestima alta genuina o segura, frente a autoestima defensiva. Autoestima óptima: “Ausencia de preocupación por la propia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Expresiones In this slideshow, you will review how to say the names of common items in Spanish.
Advertisements

Avances en Investigación Clínica 1. El concepto de significación clínica Jose Mª Prados Atienza UNED-Baza (Granada)
Resilience Processes in Adolescents: Personality Profiles, Self-Worth, and Coping Maureen Davey Dawn Goettler Eaker Lynda Henley Walters University of.
Modelo de Conducta de Enfermo
Evaluación de la Psicoterapia López Salas, I
Avances en Investigación Clínica 2. El concepto de validez social Jose Mª Prados Atienza UNED-Baza (Granada)
“Medidas de Equidad de Género: Atrayendo Nuevas Investigadoras para la Ciencia y Tecnología en Chile”. Laura Gallardo Klenner
Healthy Sexual Development 1. The School’s Role and the Parents Role/El rol del colegio y el rol de los padres 2. What is Healthy Sexual Development?/Desarrollo.
1.3 Gustar and similar verbs © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc Al viajero le encantan los boleros. A la empleada le encanta el hombre con quien.
Trabajos, tiempos y género: factores de riesgo psicosocial en Chile
Contexto Implementación del Certificado Inicial en Docencia Universitaria de la Dirección de Innovación y Desarrollo Docente, DIDD-UNAB. Dirigido a profesores.
1 Definite and Indefinite Articles. 2 Página 61 en tu libro ¡Toma notas!
THE LONGITUDINAL EFFECTS OF WORK- FAMILY CONFLICT AND POSITIVE SPILLOVER ON DEPRESSIVE SYMPTOMS AMONG DUAL- EARNER COUPLES Hammer, L; Cullen, J; Neal,
Definite and Indefinite Articles #7
Adjective/Noun Agreement Español 1 Unidad 1 Etapa 2.
Saying “the” in Spanish (Definite articles!). Spanish nouns have gender: masculine or feminine! el / la before the noun example: el chico, la chica.
Strategic Leadership/Liderazgo estratégico
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
Profesores: Juan Guerrero, Cristina Santana y Jenny Botero
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Genocidio Conexión con Historia e Inglés. La desaparición de 43 estudiantes mejicanos.
First Grade Spanish High Frequency Words.
SEXUALIDAD ASPECTOS PSICOSOCIALES
Aprendizaje significativo
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Easter By:Keri Lawrence. The celebration Easter is celebrated all over the world. In Spain there is a whole week leading up to Easter day which is celebrated.
Español II.  Describe someone’s personality or physical description.  A person’s nationality or country of origin.  Their profession.  The day,
El Salvador san salvador Seth Dodd. Guatemala, honduras.
Esta guía básica le ayudará a elaborar citas en el texto y referencias bibliográficas, de acuerdo a la 6ª edición de “Publication Manual of the American.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
HAZLO AHORA Translate: SEAN Y NATHANIEL SON DEPORTISTAS. ELLOS SON JUGADORES DE FUTBOL AMERICANO. LES GUSTA LEVANTAR PESAS Y HACER EJERCICIOS. DESPUES.
Los adjetivos en español
Do Now  How does one form or ask questions in Spanish?  What are the 5Ws?  Give 3 examples of questions in Spanish and provide appropriate responses.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
Elena Aragonés Anglada Tutor: Ignasi Cifre León
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
Articles Definite and indefinite. Agree in gender and number gendernumberarticlenounarticlenoun mascsingularEl (the)chicoUn (a)chico mascpluralLos (the)chicosUnos.
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
Presencia de Trastorno por Estrés Postraumático posterior al diagnóstico de VIH/SIDA en un grupo de pacientes mexicanos Mtra. Carolina Santillán Torres.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Selena Queen of Tejano Music.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/11/15 AIM: When should we put limits on freedom of speech? DO NOW: Define “defamation” and the two different types of defamation.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/14/15 AIM: When should we put limits on freedom of speech? DO NOW: QUIZ – Limits on Freedom of Speech – ends 15 minutes.
Alfred adler
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Adjetivos y pronombres demostrativos miércoles, el 18 de noviembre.
Igualdad de género en una transición justa 1 IGUALDAD DE GÉNERO.
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
SÍNDROME DE APNEA OBSTRUCTIVA DEL SUEÑO Y SINTOMATOLOGÍA DEPRESIVA Perea, M.V. 1, Sargento, P. 2, Ladera, V. 1 ; Pastor, A Facultad de Psicología,
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Definite Article “THE” is called a… In Spanish, there are
Title: El álbum familiar de _______.
Writing portion of test 1B
Español Asking questions.
Cómo eres tú?.
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
FROM THE DEAN: Diana Hess When you are consistently ranked as one of the finest schools of education in the United States and among the best in the world,
Tapas Fill in the blank with an adjective:
Principales actividades desarrolladas en el último año (11/16 – 10/17)
Master Intervención Psicosocial
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Adjective/Noun Agreement
Poster project.
Program of Commander training
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

AU. Autoconcepto y autoestima. Autoestima alta genuina o segura, frente a autoestima defensiva. Autoestima óptima: “Ausencia de preocupación por la propia autoestima, cuando uno no está preocupado por aumentarla, y cuando los objetivos individuales son también beneficiosos para los demás” (Jennifer Crocker, citada por Pallarés, M. (2011): La autoestima. Cómo cultivarla de forma sana, Bilbao, Mensajero).

SÍNDROMES DEL “IMPOSTOR” Y DE “KRUGER-DUNNING” SÍNDROMES DEL IMPOSTOR Y KRUGER-DUNNING  Clance, P.R. y Imes, S.A. (1978): “The Impostor Phenomenon among high achieving women: Dynamics and therapeutic intervention”, Psychotherapy Theory, Research and Practice, 15, pp  Kruger,J. y Dunning,D. (1999): “Unskilled and unaware of it: How difficulties in recognizing one´s own incompetence lead to inflated self-assessments”, Journal of Personality and Social Psychology, 77, pp

ANDRANOGINIA ANDROGINIA PSICOLÓGICA (SANDRA BEM)  Bem,S.L.(1974): The measurement of psychological androgyny, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 42,  Bem,S.L.(1975): Sex role adaptability: One consequence of psychological androgyny, Journal of Personality and Social Psychology, 31,  Bem,S.L. (1984): Androgyny and gender-schema theory: A conceptual and empirical integration, Nebraska Symposium on Motivation:Psychology and Gender, 32,

En general, los hombres y mujeres androginos: 1)Son más resistentes al estrés 2)Gustan más y caen mejor a la gente 3)Son más felices con su pareja 4)Disfrutan más de su sexualidad