EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es martes el treinta de octubre
Advertisements

¿De qué color es la bandera?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Classroom Expressions
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Describing your city or town
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Geografía Frases de la clase Los números Colores y cognados El
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
H OLA C LASE ! 1. P LEASE SIT DOWN QUICKLY AND TAKE OUT YOUR CARPETA. 2. M AKE SURE THAT YOU PICKED UP THE HANDOUT FOR TODAY AND PUT IT IN YOUR CARPETA.
Making Questions in Spanish
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ESPAÑOL 1, el 16 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESCRIBAMOS! LET’S WRITE!. LET’S FIGURE SOMETHING OUT FIRST… CAN YOU NAME ALL 21 SPANISH SPEAKING COUNTRIES? CAN YOU IDENTIFY WHERE THEY ARE ON A MAP?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Ejercicio #8: Put the following words in order: –Al puedo baño ir? –Siento lo –Columbia de soy –Entiendo no –Se comó dice español en ? –Significa qué?
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Preguntas y respuestas
ESPAÑOL 1, el 9 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
DUE NOW: Take out your flags and practice colors with classmates
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Transcripción de la presentación:

EL MUNDO MYSTERY SKYPE

Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students will learn how to ask yes/no questions in Spanish. Students will learn the continents and the Hispanic countries in Spanish. Students will learn the capitals of these countries. Students will be introduced to their flags and review colors. Students will be introduced to the verbs - tiene/hay/ está. Students will learn how to ask basic geographical questions in Spanish in order to discover the country, state and city.

Video 1 This is an example of a Mystery Skype.

HAY UNA ESCUELA EN OTRO PAÍS ¿EN QUE PAÍS ESTÁ?

¿En que continente está? ¿Norte América, Centro-América o Sudamérica? Mira los videos de los Continentes y Centro-America y de Sudamérica. Escribe en que continente están los países. Con tu compañero, ve a “Google maps,” decide en un país Hispano y no lo digas a nadie. (3 minutos) You will give clues to another group, then they will figure out your country and you will figure out theirs. Also, figure out my country, state and school.

Videos 2 Los Continentes - activity - list 5 continents in Spanish.

Video 3 Rock the Countries - South America - label 5 countries and write their capitals

Video 4 Centro-América -label 5 countries

¿En qué océano está? Océano Atlántico Océano Pacífico. Océano Indico. No tiene costa con el océano. Video- Los 5 Océanos

¿Qué idiomas hablan? Hablan inglés, español, italiano, francés, portugués, alemán, greco, japonés.

¿Está cerca o lejos de …? Brasil Argentina Paraguay

Video 5 - Las Fronteras Más Peligrosas del Mundo Fill in the blank the most dangerous borders of the world. See what you can understand about the video and write notes.

¿Con que países hace frontera? ¿Hace frontera con Brasil? ¿Hace frontera con Venezuela? ¿Hace frontera con Paraguay? ¿Hace frontera con Colombia?

Colores de la Bandera. ¿Tu bandera tiene 2 colores, 3 colores? ¿Tu bandera tiene el color azul? rojo, verde, amarillo. Hay una estrella, un sol, una luna, estrellas. Vea las Banderas de los países. Check the first page of the flags and choose one flag, then draw and write the colors of the same.

¿Qué estación es? ¿Es primavera? ¿Es otoño? ¿Es verano? ¿Es invierno?

¿En qué estado/ciudad está? Piensa en un estado/ciudad en tu país. ¿El estado tiene costa con el océano? Océano Atlántico o Pacífico. ¿Hace frontera con …? ¿Está cerca de …? ¿Está lejos de …? ¿Hace frontera con …? ¿Es la capital? Es Norte o Sur, Oeste o Este.

Mi Escuela Pais: Ciudad: Nombre: Video 360 – Escuela

Preguntas para Mystery Skype ¿Está en Norte-América…? ¿Tiene costa con el océano - tu país? ¿Océano Atlántico? ¿Océano Pacífico? ¿Está cerca de …? ¿Está lejos de …? ¿Ahora es otoño/ primavera? ¿Hace frontera con ….? ¿Está al norte, al sur, al oeste, a este de …?

Instrucciones: 2 students will come to the camera and ask, each, one yes or no question. Then, listen and answer their questions. The other students are looking on their maps and whispering their conclusions. Students will come in order.Let me know if you do not want to come to the camera. Respect is important. If you don’t understand, say: No entiendo. Repite, por favor/ Más despacio, por favor. You will not shout out your answer. When it’s your turn, you can try to guess (Creo que es ….) After discovering the country, you have to figure out state, city, address, and find the school on your Google Map or website.

Cliparts:

Resources Banderas del Mundo - Los Cinco Océanos - Rock the Countries - South America - Rock the Countries - Central America - Las 5 Fronteras Más Peligrosas del Mundo - Mystery Skype NBC - Escuela