ICF Zurich Logo. Series’ design Dave Kull MC Esp Osci Vazquez.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Preterite Up to now we’ve practiced –ar regular verbs in the preterite or past tense. Today we’ll learn –ir/-er preterite verb endings.
Yes! so crazy right now Most incredibly It's your girl b It's your boy young History in the makin Part 2 I look and stare so deep in your eyes I touch.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
ICF Zurich Logo. Serienbild Namen Leo Bigger GenX 2 Peter 3, 9 Instead he is patient with you, not wanting anyone to perish, but everyone to come to.
ICF Zürich Logo 1.
NOS ESTÁN ASESINANDO… AUXILIO, AUXILIOOO... WE ARE BEING ASSASSINATED… SOS, HEEELP...
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
An English piece of work. Ana Montoya 2ºB. Spanish && English El miedo. El miedo es una emoción dolorosa, excitada por la proximidad de un peligro, real.
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
ICF Zurich Logo. Series’ design Leo Bigger Maria Lauper.
ICF Zurich Logo. Series’ design Dani Fürst Simon Lämmle.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
ICF Zurich Logo. Serienlogo Namenseinblender LEO BIGGER.
ICF Zurich Logo. Series’ design Leo Bigger Teddy bear The most expensive teddy bear in the world price: euro El osito más caro del mundo Valor:
ICF Zurich Logo. Leo Bigger Patricia Gonzalez Picture Simon & Stefan.
MORE CONVERSATION TOOLS
Padre Nuestro En el nombre del Padre, del Hijo y del Espiritú Santo.
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
NOS ESTÁN ASESINANDO… AUXILIO, AUXILIOOO... WE ARE BEING ASSASSINATED… SOS, HEEELP...
.. EL MIEDO..... Fear.. Carmen Moreno Arce 2º B ESO.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
ICF Zurich Logo. Series’ design Joël Vögeli Dani Fürst.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Four Yo’s Yo pregunta Yo dibuja Yo entren Yo escucha.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ICF Zurich Logo. Series’ design Simon Lämmle Esther Fabricano.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
ICF Zurich Logo. Series’ design Namen Leo Bigger.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Quasimodo:  If you picture isn’t 100% done quickly finish it now while we wait for class to start  Get ready for your vocab quiz!
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

ICF Zurich Logo

Series’ design

Dave Kull

MC Esp Osci Vazquez

MC Eng Marianne Frey

Matt Oppliger

Esther Fabricano

Leo Bigger

Maria Lauper

Passion 1 Questions to find the passion: La cuestión de la pasión:

Passion 2 Questions to find the passion: what do I enjoy most? La cuestión de la pasión: ¿qué es lo que más me divierte?

Passion 3 Questions to find the passion: what do I enjoy most? when do I feel most alive? La cuestión de la pasión: ¿qué es lo que más me divierte? ¿qué es lo que me hace sentir „vivo“?

Passion 4 Questions to find the passion: what do I enjoy most? when do I feel most alive? what annoys me most? La cuestión de la pasión: ¿qué es lo que más me divierte? ¿qué es lo que me hace sentir „vivo“? ¿qué es lo que más me enfada?

Passion 5 Questions to find the passion: what do I enjoy most? when do I feel most alive? what annoys me most? what do I condemn? La cuestión de la pasión: ¿qué es lo que más me divierte? ¿qué es lo que me hace sentir „vivo“? ¿qué es lo que más me enfada? ¿qué es lo que yo juzgo?

Passion 6 Questions to find the passion: what do I enjoy most? when do I feel most alive? what annoys me most? what do I condemn? what do I like to talk about most? La cuestión de la pasión: ¿qué es lo que más me divierte? ¿qué es lo que me hace sentir „vivo“? ¿qué es lo que más me enfada? ¿qué es lo que yo juzgo? ¿de qué hablo todo el tiempo?

Passion 7 Questions to find the passion: what do I enjoy most? when do I feel most alive? what annoys me most? what do I condemn? what do I like to talk about most? what do I fight for? La cuestión de la pasión: ¿qué es lo que más me divierte? ¿qué es lo que me hace sentir „vivo“? ¿qué es lo que más me enfada? ¿qué es lo que yo juzgo? ¿de qué hablo todo el tiempo? ¿para qué lucho?

Point 1) Exodus 2:12 1. Correct passion – wrong method This is enough, I have lost my patience Glancing this way and that and seeing no one, he killed the Egyptian and hid him in the sand. Exodus 2:12 1. Pasión correcta – método falso Se acabó, ya no tengo más paciencia Miró entonces a uno y otro lado y, al no ver a nadie, mató al egipcio y lo escondió en la arena. Exodo 2:12

Acts 7:25 I will take the situation in my hands and do it my way Moses thought that his own people would realize that God was using him to rescue them, but they did not. Acts 7:25 Lo tómo yo por mi mano y lo hago a mi forma Moisés suponía que sus hermanos reconocerían que Dios iba a liberarlos por medio de él, pero ellos no lo comprendieron así. Hechos 7:25

Acts 7:29 If you don’t want me to, then I will let it be Moses fled to Midian, where he settled as a foreigner. Acts 7:29 Si no queréis, pues lo dejo Moisés huyó a Madián; allí vivió como extranjero. Hechos 7:29

Point 2) Exodus 2:17 2. Correct passion – correct method Serving attitude: lend a hand! Some shepherds came along and drove them away, but Moses got up and came to their rescue and watered their flock. Exodus 2:17 2. Pasión correcta – Método correcto Actitud de servicio: ¡echar la mano! Pero los pastores llegaban y las echaban de allí. Un día, Moisés intervino en favor de ellas: las puso a salvo de los pastores y dio de beber a sus ovejas. Exodo 2:17

Exodus 2:21 Willing to be submissive: be available! Moses agreed to stay with the man, who gave his daughter Zipporah to Moses in marriage. Exodus 2:21 Sometimiento voluntario: ¡estar a disposición! Moisés convino en quedarse a vivir en casa de Reuel. Exodo 2:21

Exodus 2:23 Waiting patiently: be dependant! During that long period, the king of Egypt died. The Israelites groaned in their slavery and cried out, and their cry for help because of their slavery went up to God. Exodus 2:23 Espera en paciencia: ¡ser dependientes! Mucho tiempo después murió el rey de Egipto. Los israelitas, sin embargo, seguían lamentando su condición de esclavos y clamaban pidiendo ayuda a Dios. Exodo 2:23

Point 3 3. In the desert God forms your character For days Moses waited and asked: “Is it time yet?” But God replied: “Not yet.” 3. Dios forma tu carácter en el desierto Moisés esperó y se preguntó días: ¿Cuándo llegará el momento” Pero Dios le respondía: “Aún no”.

Desert In the desert God separates you: from your pride from your sense of inferiority from your thinking about status from your desire for recognition from your own goals En el desierto Dios te separa: de tu orgullo de tu complejo de inferioridad de tus pensamientos jerárquicos de tu deseo de reconocimiento de tus propias metas

Numbers 12:2 Now Moses was a very humble man, more humble than anyone else on the face of the earth. Numbers 12:2 Moisés era muy humilde, más humilde que cualquier otro sobre la tierra. Nùmeros 12:3

ICF Zurich Logo