Cómo hacer las palomitas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Advertisements

Preguntas de conversación
Module 1 Exam Review.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Repaso: ¿Qué te gusta hacer? Unit III. Fill in the boxes below with the correct pronouns. Remember that some pronouns will change depending on when they.
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Vamos a hacer predicciones. Cómo hacer las palomitas 1. Dobla el papel para tener un cuadrado. 2. Corta el resto.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Los saludos Greetings.
Definite and Indefinite Articles
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
SALUDOS THERE ARE BASICALLY 4 WAYS TO SAY HELLO TO SOMEONE. THEY ARE: ¡HOLA! ¡BUENOS DÍAS! ¡BUENAS TARDES! ¡BUENAS NOCHES!
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Like to do…Want to do …Going to do…
¡Levántate!- Stand up! Matamoscas- Kill Flies (Flyswatter) Frases útiles y mandatos- Useful phrases and commands.
Hoy es MIÉRCOLES, el 26 de agosto de dos mil quince
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
REPASEMOS LA TAREA. Hoy es miércoles. Es el 16 de septiembre del 2015 ¿ Cómo debemos usar las palabras “hispano” y “latino”? PARA HACER AHORA – Tell for.
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
Día 3 Español 3 Capt. 3 Mantenerte sano. Calentamiento #3 Escribe las oraciones usando pronombres. (Hint: write once, then re-write using DIRECT OBJECT.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Español 2 Inicios 21 SEPTIEMBRE-25 SEPTIEMBRE 2015.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
If you won the lottery, what would you do?
El sur de Sudamérica Europa y África ¿Qué te gusta hacer? Now that a group of your new friends is learning Spanish, you decide to try it out.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Answer the following questions en español. 1.¿Qué te gusta hacer en el verano? 2.¿Qué te gusta hacer en el otoño? 3.¿Qué te gusta hacer en el invierno?
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Amigos globales – Día 5 Elementary World Languages Cornerstone 3 Amigos globales: Día 5.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

Cómo hacer las palomitas 1. Dobla el papel para tener un cuadrado. 2. Corta el resto.

3. Une la otra esquina para formar 4 triángulos. 4. Dobla las 4 esquinas hasta el centro.

Dale la vuelta. 6. Otra vez dobla las esquinas hasta el centro.

7. Dóblalo por la mitad. 8. Y otra vez dobla por la mitad. 9. Pon los dedos debajo del papel para formar la palomita.

10. Elije 4 colores y colorea los 4 cuadritos de papel. 11. Ahora escribe los números 1 – 8 en los triángulos. 12. Debajo de cada triángulo escribe una pregunta o una frase.

Student A: Buenos días/Buenas tardes/Hola hello Student B: ¿Qué color quieres? Which colour do you want? Azul, A–Z–U–L. (Student B spells the colour.) ¿Qué número quieres? Which number do you want? Tres. Uno – dos – tres. Three. One – two – three. (Student B counts up to the chosen number.)

From here there could be different language From here there could be different language. Choose either to write 8 x different questions e.g. 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿Cuántos años tienes? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Dónde vives? 5. ¿Tienes hermanos o hermanas? 6. ¿Tienes animales en casa? 7. ¿Te gusta el fútbol? 8. ¿Te gustan las matemáticas?

OR you could write 8 x questions all about likes and dislikes of different things using ‘Te gusta(n)’ OR you could write 8 x (silly) statements saying ‘Tú eres + character adjective’ (NB: remember when you say them out loud you will need to change the ending depending on if you’re talking to a girl or boy) OR you could write 8 x predictor statements about what someone is going to be or do in the future e.g. 1. Vas a ser fútbolista 2. Vas a ser reina de Inglaterra (queen) 3. Vas a ser famoso/a