V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
Los Pronombres Personales
Las Palabras Interrogativas
Ser and Adjectives.
Los Pronombres Personales y El Verbo “SER”
Las Palabras Interrogativas
“To Be” verbs in Spanish
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
The verb “ser” To be.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser) Modified by M. Sincioco.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Definite and Indefinite Articles
Now, proceed to the next slide Yo tú Ud. él ell a.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Making plurals. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a/an some una ununos unas.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los artículos definidos e indefinidos Los pronombres de sujeto y ser
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Subject Pronouns and the Verb Ser. Subject Pronouns Singular 1 st person:yo (I) 2 nd person:tú (you informal) él (he) 3rd person: ella (she ) usted (
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Preguntas y respuestas
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Definite and Indefinite articles Demonstrative and Possessive adjectives **Each of these replace each other when used in a sentence. *****Be sure to make.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Transcripción de la presentación:

V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse

A RTÍCULOS THE & A, AN (some) Must match in gender and number to the noun it modifies.

A TÍCULOS DEFINIDOS : THE el (masculine, singular) el chico the boy la (feminine, singular) la chica the girl los (masculine, plural) los chicos the boys las (feminine, plural) las chicas the girls Singular (already know)Plural

P RÁCTICA The music The (male) professor The students The social studies La música El profesor Los estudiantes Las ciencias sociales Definite Articles:Choices: el, la, los, las

A TÍCULOS INDEFINIDOS : A, AN, (S OME ) un (masculine, singular) un chico a boy una (feminine, singular) una chica a girl unos (masculine, plural) unos chicos some boys unas (feminine, plural) unas chicas some girls Singular (already know)Plural

P RÁCTICA some classes a friend (boy) some courses a (female) teacher unas clases un amigo unos cursos una maestra Indefinite Articles: Choices: un, una, unos, unas

S ER “to be”

R EMEMBER : Yo = I Tú = you (informal) Él = he Ella = she Ud. = you (formal) Nosotros = we Vosotros = you guys (informal) Ellos = they Ellas = they (only girls) Uds. = you guys (formal) SingularPlural

C ONJUGATION : Ser yo soy nosotros somos tú eres vosotros sois esson ellos ellas uds. él ella ud.

D EFINITION : Ser means “to be”. Soy = I am Eres = you (informal) are Es = he, she, you (formal) are Somos = We are Sois = you guys (informal) are Son = they, you guys (formal) are

S ENTENCE S TRUCTURE Basic: Subject (no) ser adjective Ejemplo: Yo soy alta. Nosotros no somos aburridos. Advanced: (answer) subject (no) ser (indef art) (noun) (muy, un poco) adjective Ejemplo: Yo soy una maestra alta. Nosotros no somos estudiantes aburridos.

S ER + A DJ Q UESTIONS Question is asking: What are you like? Answer: Yo soy…____ Yo soy cómica. Can ask for other people, just conjugate ser for that subject. Question is asking: Are you…? Answer: Yes or No Sí, yo soy… No, yo no soy… Can ask for other people, just conjugate ser for that subject. ¿Cómo eres tú?¿eres…_____?

T ENER “To have” Used to tell age as well: Yo tengo catorce años.

T ENER This verb means “to have” We use this verb to express simple possession. We also use the verb tener in several expressions. One of those expressions that we have briefly discussed is AGE.

T ENER (Yo) tengo (nosotros) tenemos (tú) tienes (vosotros) tenéis (él) (ellos) (ella) tiene (ellas) tienen (ud.) (uds.)

C ONJUGATE THE VERB T ENER Yo Marcos Vosotros Sara y Lizbeth Uds. Tú Mi familia y Yo Yo tengo = I have Marcos tiene = Marcos has Vosotros tenéis S. y L. tiene = they have Uds. Tienen Tú tienes Mi… y yo tenemos = we have

H AY This verb means: There is/are

LLAMARSE To call ones self

L LAMARSE This verb means to call ones self. We use this verb to tell our name. This verb is not “My name is” so… DO NOT USE “ES” WITH THIS VERB.

L LAMARSE (yo) me llamo (nosotros) nos llamamos (tú) te llamas (vosotros) os llamáis (él…) se llama (ellos…) se llaman

E XAMPLES : Me llamo Sra. Rodriquez. Se llama Miguel. ¿Cómo te llamas? Las chicas se llaman Kelly. My name is Sra. Rodriquez. His name is Miguel. What is your name? The girls are called Kelly.

I NTERROGATIVES Question Words

I NTERROGATIVOS Question words: There are many ways to ask questions. This is how you create a simple question that has a yes or no answer. Statement: Isabel va a la escuela. Question: ¿va Isabel a la escuela? Note: Switch the verb and the subject “va” = goes Your turn: Statement: Ricardo es alto. Question: ¿Es Ricardo alto?

I NTERROGATIVOS Question Words ¿Cómo? – How? or what? ¿Cómo es Ramona?  What is R. like? ¿Cómo te llamas?  What is your name? ¿Cuál(es)? – which? or what? ¿Cúales clases tienes tú?  What classes do you have? ¿Cuándo? – when? ¿Cuándo es tu clase de español?  When is your Spanish class? ¿Por qué? – why? ¿Por qué eres rubio?  Why are you blonde? ¿Qué? – what? ¿Qué es eso?  What is that? ¿Quién(es)? – who? ¿Quién es él? Who is he?