Calentamiento Read the dialogue between Fernando and Rico below and select C/F for the questions that follow. Fernando: Buenas tardes, Rico. ¿Qué pasa?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Copyright © 2006 Edwin Merced Todos los Derechos Reservados Glosario Interactivo de Tecnología Asistiva X Instrucciones: Oprima el botón de avanzar (
¿Qué hora es?.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Los saludos y las despedidas
¡¡hola!! Hoy es miércoles 17 de septiembre del 2014.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
How would you greet a friend at these times?
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
El Alfabeto Con Vocabulario This educational file created by the grace of God and his servant Robert Rose. 01/03/08.
WARM-UP La fecha de hoy es el 19 (diecinueve) de agosto 2014
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Para hacer ahora Identifiquen:
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Hace + Time Expressions
El Alfabeto Español A H Ñ U B I O V C J P W Ch K Q X D L R Y E Ll rr Z
bosquejo objetivos Calentamiento — las letras Repaso del alfabeto
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Señora Ashley la clase de español
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Frases utiles, el alfabeto, el tiempo y el salon de clase
 Contesta las siguientes preguntas sobre la clase: › 1. When is homework due each day? Can you turn in late homework? › 2. What must you do before retaking.
Survival Spanish – SPA II y III
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
T HE S PANISH A LPHABET Señora Kimball. W HY LEARN THE S PANISH ALPHABET ? Helps with pronunciation and spelling Improves listening, speaking, reading,
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Review HW Review Greetings and Names Alphabet Spelling Act. LP - Day 4.
Como pronunciar el español (How to pronounce Spanish) Una guia al alfabeto en español y a la pronuciación del idioma. (A guide to the alphabet in Spanish.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
El Alfabeto / El Abecedario
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
El alfabeto. “El alfabeto” en español Aa [ah] Bb [be]
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
El Abecedario Español I Sra. Vargas.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
SPA 131 ~ Spanish in the Workplace ~ F’13 Class Slides up to Tuesday, September 10, 2013.
EL ABECEDARIO THE ALPHABET. VERY INTERESTING… The Spanish alphabet, with 27 letters, is the same as the English alphabet with the addition of the ñ. It.
Señorita McLamb " What we have done for ourselves alone dies with us ; what we have done for others and the world remains and is immortal." - Albert Pike.
HW -página 7 act 2-3 -Finish vocab. página 5-6 (packet) (p 35 of text) -syllabus/phone policy signed Prueba – spelling – viernes, 30/1 ¿Qué es? adiós Hoy.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
The Spanish Alphabet “El alfabeto”.
to Remind Text Alerts Get a text message reminder for projects, notebook checks, quizzes, & tests in this class. to
Español 1 5 de septiembre de 2013.
El alfabeto español.
Objetivo:¿Cómo es el alfabeto en español? (13/10/15)
El Alfabeto.
El Alfabeto Con Vocabulario ..
Profesora Nancy Rodríguez
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Read the dialogue between Fernando and Rico below and select C/F for the questions that follow. Fernando: Buenas tardes, Rico. ¿Qué pasa? Rico: Hola, Fernando. Nada. ¿Y tú, cómo estás? Fernando: Regular. Yo tengo una pregunta. ¿Cómo se dice “ can I go to the bathroom” en español? Rico: “ Puedo ir al baño ” significa “ can I go to the bathroom ” en español. Fernando: ¡Muchas gracias! Rico: De nada, hasta mañana. Fernando: Nos vemos. Select C (cierto) for true statements, and F (falso) for false statements. 1. Fernando and Rico knew each other before this conversation. C F 2. The boys speak to each other in a formal tone. C F 3. Rico has a question. C F 4. The boys will see each other tomorrow. C F

¡Cosas buenas! om/watch?v=YUmNV MgNR4Mhttps:// om/watch?v=YUmNV MgNR4M

Tarea Practice alphabet for pronunciation with a friend in the mirror listen to the song at home (link on STAY ORGANIZED

Hablamos Class dialogue! Teacher says something and class responds. Ex- Teacher: ¡Buenos días clase! Class: ¡Buenos días maestra Zarate! When practicing, be aware of your volume and respectful of other groups.

Escribimos y Presentamos With the same partner, create ONE dialogue similar to the examples we heard as a class. Use at least 10 vocabulary words/phrases and underline them. Take 5 minutes to write, and 3 minutes to practice.

The Spanish Alphabet El alfabeto “El abecedario”

Some notes on the Spanish alphabet… In English, sometimes vowels take on different pronunciations Pronounce the following words: –naked, baked –water, later –roaring, pouring In Spanish, 99% of the time, vowels keep the same pronunciation, making it very easy to pronounce the word if you know how each letter is pronounced.

Aa [ahh]

Bb [bay]

Cc [say]

Ch [chay]

Dd [day]

Ee [ay]

Ff [eff - ay]

Gg [he][hay]

Hh [ah-che]

Ii [eee]

Jj [hotah]

Kk [kah]

Ll [ellay]

ll [ay-yay]

Mm [emm-eh]

Nn [enn-eh]

ñ [en-yay]

Oo [oh]

Pp [pay]

Qq [coo]

Rr [err - ray]

rr [errrrrr - ray] (roll tongue)

Ss [eh - say]

Tt [tay]

Uu [ooo]

Vv [vay] or [ooo-vay]

Ww [doblay vay] or [doblay oo]

Xx [eh-kees]

Yy [igriega] [ee-gree-ay-gah]

Zz [zay - tah]

Una canción

Summary: Pair-Share Which 3-5 letters are hardest for you to pronounce? Practice saying those letters 3 times with your partner.

Los números

Una canción

Tarea Practice alphabet for pronunciation with a friend in the mirror listen to the song at home (link on STAY ORGANIZED.