¡Hola, buenos días. Bienvenidos a la clase de español ¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de noviembre. Recoge una tarjeta de la silla enfrente. Por favor, síentate en el pupitre asignado. En la tarjeta nueva escribe “Por favor, describe la ropa que llevas hoy.” Pon todas las tarjetas de la bienvenida en tu pupitre y también el disenfecte de manos o 10 boletos de Mustang.
What are we doing today. Adding and correcting bienvenida cards Write how you help in the home. Talking about the why and how of the bienvenida cards. Create a graphic organizer for vocabulary. Be the expert on a vocabulary word. Write 22 chores in Spanish Homework translate chores to English.
La tarjeta nueva “Por favor, describe la ropa que llevas hoy.” Tell 3-4 items you are wearing as well as the color of the item and the fit/or brand.
Busca la tarjeta, ¿Cuál es la capital? España 21 México Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia 22 Paraguay Chile Argentina Uruguay 23 Guatemala Honduras El Salvador Nicaragua Costa Rica Panamá Cuba La República Dominicana Puerto Rico
Computadora Pongan la carpeta de anillos en el piso y pasen a recoger la computadora.
ALC 24 Write what you do to help in the home.
Objetivo Objetivo del contenido Puedo identificar 22 “quehaceres” para aprender.
Por favor Lee el objetivo de contenido y lenguaje en voz alta a tu compañero.
Objetivo Objetivo del contenido. (Que debo aprender hoy) Puedo identificar 22 “quehaceres” para aprender Objetivo del lenguaje (Como lo aprendo) Students will create a vocabulary list of chores in Spanish by reading the word out loud, listening to others say their word in Spanish, writing what they hear, having the speaker check their spelling and correcting mistakes. Homework will be to translate the chores to
Hablar con tres Cierra la pantalla de la computadora. Habla con tres personas. Hay que decir el objetivo contenido y 3 maneras de practicar el vocabulario.
Escribe los nombres Regresa al pupitre despues de hablar con las tres personas y escribe los nombres de las tres personas en la cuadro del objetivo de hoy.
Pair share Come up with 7 benefits of doing the bienvenida.
Bienvenida benefits Conversation starter Know the accents reading the card You can have basic speaking skills. Increase fluency and speed. Review info.
Benefits of the bienvenida Questions were written. Should have correct spelling and punctuation. Continual reading allows the subconscious to pick up the correct spelling. Practice speaking Spanish. Practice reading Spanish Practice listening to Spanish. Respond to questions in Spanish Think of questions. Bienvenida is at a Novice High level. Get to know other people. Improve ability to listen Improve ability to speak Improve time. Understand when different people speak. Using interrogatives so that you know the meaning.
How should you do the bienvenida correctly?
How to… How to do the bienvenida correctly. Mix up the cards. Start the timer when you start asking your partner the questions. If your partner does not know the response, tell them the correct answer (the answer should be on the back side of the card). If your partner did not answer, return the card to the bottom of your unanswered cards. Place the answered cards in a different stack. Be sure to record the name of your partner and your own time on the spread sheet on the line that contains your name in column A.
Pair share Explícale a tu compañero las expectaciones de hacer la bienvenida.
Bienvenida Abran Gmail subjeto T2 bienvenida
Abran el documento computer norms.
Reglas – repaso/modificar Binder needs to be on the ground. Hold the computer with both hands. Computer needs to be centered on desk. Do not lift by or touch the screen. Hand sanitizer, use only a little. No food, drink, gum or candy. No pencils or pens. Single file line to get and return computers. Know how to return them. Number goes down and towards the front wall. Break it, buy it. Do not hold upside down. Nobody leaves until computers are away! Clean the outer part and keyboard with wipes Clean the monitor with a damp cloth after it has been turned off.
Pongan las computadoras en el carrito por favor. Necesitan una hoja de papel y un lápiz.
Necesitas una hoja de papel y una regla por favor. Hay 18 quehaceres. Dobla el papel para crear 6 columnas.
Título de la hoja de vocabulario *Los quehaceres. * word you have to know. (notice the definite article, los, and the noun, quehacer)
Los títulos para cada columna. Columna 1: Vocabulario en español Columna 2: Escrito bien Columna 3: Yo sé Columna 4: Yo no sé Columna 5: Es posible Columna 6: Dibujos/inglés
El experto ¿Cuál es tu número? ¿Cuál es tu quehacer? Use the two key questions above to get the quehacer. The “experto” or the person you speak will tell you the number and the quehacer. Have the “experto” check your spelling. If written incorrectly, fix it. The “experto” signs off in the second column when the quehacer is written correctly.
Tarea Translate the quehaceres to English.
1 Hacer la cama Pon cheques en las columnas.
2 Lavar la ropa
3 Lavar el coche
4 Lavar los platos
5 cocinar
6 Pasar la aspiradora
7 sacudir
8 Cortar el césped
9 limpiar
10 Limpiar el baño
11 Limpiar el cuarto
12 Sacar la basura
13 Poner la mesa
14 Quitar la mesa.
15 Secar la ropa
16 Colgar la ropa
17 Doblar la ropa
18 Barrer el piso
19 Cuidar a los niños
20 Ir de compras
21 planchar
22 Trapear el piso