ENGLISH: The language of science. 11th Grade III Term Project of English “La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
Advertisements

La Receta Projecto MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases, and patterns.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
Telling Time.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
Articles are words that are linked to nouns that have a grammatical function of identifying the noun rather than describing it. There are two types of.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Teacher’s Name: Leonardo Nuñez Holguin Code: Course: Fourth Grade Students’ age: 7 to 8 years old Topic: the weather Level: basic.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hace + Time Expressions
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Repasar para el Examen.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Definition
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
“La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz,
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
¿Cuál es tu estación favorita? Mi estación favorita es…
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Agenda -Warm up: Vocabulary practice: 5 segundos -Videos: Q&A (Months and Seasons) -Projecto: El Calendario. DUE: 4 de octubre.
ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
8B – Guía de estudiar. Parte I. A.You will look at pictures & state what people are collecting and taking to their local recycling centers. Know the following.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Señora Daniele, Profesora de Español
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

ENGLISH: The language of science. 11th Grade III Term Project of English “La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad. Cada asignatura se debe considerar una herramienta eficaz, no un fin en sí misma. Debemos mantener su identidad y, sobre todo, su propia metodología. Solo de esta manera podremos construir una verdadera interdisciplinariedad. De lo contrario, solo lograremos confundir a nuestros alumnos y abordar las materias superficialmente.” Gérard Renaud, 1989 Andrés Verano English Teacher 11th Grade

THE LANGUAGE OF SCIENCE “La comprensión interdisciplinaria es la capacidad de integrar conocimientos y formas de pensar de dos o más disciplinas para crear una nueva perspectiva ...  una nueva comprensión ...  no sustituye a la enseñanza disciplinaria, sino que la amplía.” Verónica Boix Mansilla, miembro del equipo Harvard Project Zero

FINAL PRODUCT  Monograph Paper Abstract: Delivery 1 EXPLORATION Abstract defenition based on examples. Day 3 cycle 2 Delivery 2 GUIDED LEARNING Abstract of their monograph paper in English Day 3 Cycle 4 Final Delivery Proyecto de Síntesis 5 minutes presentation of their monograph project Abstract of their monograph paper in English and Spanish Day 3 Cycle 6

CONTENTS ASIGNATURASCONTENIDOSDESEMPEÑOS English: Using English in Academic environments. Writing formal texts. Reading scientific articles. Giving extended oral presentations

EXPLORATION: First Delivery Definition of abstract: Based on the examples suggested by the teacher in the blog. Students will compose a definition of an abstract that includes: Its main characteristics. Its function. Its contents. Definitions should not be shorter than 100 printed words and will be socialized in class so that the group builds a definition together with the help of the teacher. Completion, neatness, formal aspects of the language such as vocabulary, grammar, connectors, spelling, capitalization and puntuation will be graded.

GUIDED LEARNING: Second Delivery Abstract: Based on the definition built in class, students will compose the abstract of their monogrpah papers having the same elements and follwing the examples used to build the definition. This will not be longer tan 150 words, nor shorter than 125 words. This will be delivered printed in a White folder containing the 1st delivery. Completion, neatness, formal aspects of the language such as vocabulary, grammar, connectors, spelling, capitalization and puntuation will be graded.

SYNTHESIS: Final Delivery Presentation: Students will have 5 minutes to speak about their monogrpah projects with the option of being asked questions. Completion, neatness in their personal presentation, time management, domian of the tipic, body language, visual aids; and formal aspects of the language such as vocabulary, grammar, fluency and pronunciation will be graded. Abstract: Students will deliver the final versión of their abstracts in English and Spanish. Completion, neatness, formal aspects of the language such as vocabulary, grammar, connectors, spelling, capitalization and puntuation will be graded.