¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gender and Number of Nouns It all has to match!. 25 mayo: Are these nouns masculine or feminine? pizarra mochila bolígrafo cuaderno tarea la pizarra feminine.
Advertisements

saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Telling Time.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
Gender… To determine if a word is masculine look at the ending. If it ends with l,o,n,e,r,s then it’s probably masculine papel papel Carro Carro Calcetín.
Singular Definite Articles
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
¿Q UÉ HORA ES ? W HAT TIME IS IT ? How to tell time in Spanish Students will copy all notes in purple. And complete exercises as a class.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Nouns- Sustantivos Gender Making Nouns Plural. Gender Masculine or Feminine Masculine or Feminine All nouns in Spanish have a gender: Every Spanish noun.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Making plurals. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a/an some una ununos unas.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
Review: Adjectives and the verb SER Para Empezar 1 Realidades 2.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 7 de enero 1. My birth date is not the 10th of December of one thousand nine hundred.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Completa las frases con ser o estar: (Complete the phrases with ser or estar) 1. Los músicos ______ trabajadores. 2. ¿_______ tú en el templo ahora? 3.
¿Cuanto cuesta/cuestan? How much does it cost?. A: ¿Quién eres tú? (Who are you?) B: Yo soy… (I am…)
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Los adjetivos en español
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Día 16: el 23 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Telling Time in Spanish
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Hoy es martes, el tres de junio
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Hoy es martes, el 9 de octubre
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
¿Qué hora es? What time is it?
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three. 3. It is one and ten minutes. Tarea: 3x each for numbers in letters in Spanish: 31 to 60 Son las nueve y media de la mañana. Son las tres menos veinte. Es la una y diez minutos.

¿Quién eres tú en el Imperio Azteca? (Who are you in the Aztec Empire?)

A: ¿Quién eres tú en el Imperio Azteca? (Who are you in the Aztec Empire?) B: Yo soy… (I am…) Dialogue

el emperador (the emperor)

el juez (the judge)

el sacerdote (the priest)

la curandera (the healer)

el guerrero (the warrior)

la profesora (the teacher)

el mensajero (the messenger)

el escribano (the scribe)

el constructor (the builder)

la comerciante (the female merchant)

el artesano (the craftsman)

la tejedora (the weaver)

el músico (the musician)

el campesino (the male peasant)

la campesina (the female peasant)

el esclavo (the slave)

Piccionario

1.The class will be divided in 2 groups. 2.Volunteers from each group will draw the missing word in a sentence and the rest of the class has to figure out its meaning. 3.Sentences are from occupations vocabulary. 4.The person who knows the answer should raise his/her hand.

Piccionario 1.Yo soy un __________. 2.Tú eres un ________. 3.Él es un ___________. 4.Ella es una __________. 5. Nosotros somos unos ___________. 6.Ellos son unos __________. inca curaca escritora campesino músicos ganaderos

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es viernes, el diecisiete de octubre 1. The female peasant = 2. The musician = 3. The judge = 4. The messengers = 5. The warriors = 6. The healers = 7. The emperors =

¿el o la? Words in Spanish have gender, either masculine or feminine. If a word ends in –o, use el. Examples: El artesano, el músico, el campesino

Exceptions Some exceptions include words that end in -e. Example: el sacerdote Words that end in consonants. el emperador, el juez, el constructor

¿el o la? When a word ends in -a, use la. Examples: la campesina, la profesora, la curandera

Exceptions Some exceptions include words that end in -e. Example: la estudiante Words that end in consonants. Examples: la mujer (woman), la flor (flower)

¿el o la? _____ curandera _____ artesano _____ escribano _____ mensajero _____ emperador _____ estudiante (f.) _____ tejedora _____ esclava _____ campesino _____ guerrero _____ músico _____ campesina _____ profesora _____ sacerdote la el

¿los o las? Use los as the plural of el Examples: los campesinos, los músicos Use las as the plural of la Examples: las curanderas, las profesoras

The plural form If a word ends in a vowel, add -s: Examples: campesinos, campesinas If a word ends in consonant, add -es Examples: emperadores, profesores

In-class assignment Page 2: Look at the pictures and classify them by masculine (el) or feminine (la) Look at the words and classify them by masculine or feminine. Write complete phrases. Page 3: Add the numbers and write them in letters in Spanish in complete phrases.